printlogo


کد خبر: 127891تاریخ: 1393/8/11 00:00
اخبار

اطلاعیه جامعه مدرسین به مناسبت یوم‌الله 13 آبان
عاشورا درس مذاکره نیست بلکه ایستادگی در برابر ظالمین است
 جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با صدور اطلاعیه‌ای ضمن گرامیداشت یوم‌الله 13 آبان تاکید کرد درس قیام امام حسین(ع) مذاکره و امان‌نامه نیست، بلکه عزت و ایستادگی در برابر ظالمین است. به گزارش رسا، جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در اطلاعیه‌ای به مناسبت 13 آبان، سالروز تسخیر لانه جاسوسی، ضمن گرامیداشت این روز، همگان بویژه عزاداران حسینی را به برگزاری پرشور این روز دعوت کرد. متن اطلاعیه جامعه مدرسین به این شرح است:
بسم الله الرحمن الرحیم
13 آبان‌ماه سالروز حماسه تسخیر لانه جاسوسی و روز مبارزه با استکبار جهانی است. این حادثه پرشور که امام عظیم‌الشان(ره) آن را انقلاب دوم نامیدند پاسخ کوبنده‌ای به سال‌ها ددمنشی، ظلم‌پراکنی و خوی مستکبرانه دولت ایالات متحده آمریکا بود. رژیم مستکبر آمریکا با همراهی شاه خائن پهلوی می‌کوشید تا فرهنگ اسلامی را نابود سازد و فرهنگ منحط غرب را جایگزین کند و در ضمن آن به بهره‌کشی و استثمار ثروت عظیم ایران بپردازد اما با نهضت پرشور امام(ره) و جانفشانی ملت قهرمان ایران، انقلاب شکوهمند اسلامی به پیروزی رسید و دست آمریکا و ایادی آن از ایران اسلامی قطع شد. تقارن سیزدهم آبان‌ماه با عاشورای حسینی پیام‌آور ایستادگی در برابر یزیدیان و شمرهای زمان و جانفشانی در راه اعتلای اسلام عزیز است. درس قیام امام حسین(ع) مذاکره و امان‌نامه نیست، بلکه عزت و ایستادگی در برابر ظالمین است چنانکه خود فرمودند: «انی لا اری الموت الاسعاده والحیاه مع الظالمین الاّ برما». جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ضمن گرامیداشت عاشورای حسینی و سیزدهم آبان روز مبارزه با استکبار جهانی، همگان بویژه عزاداران حسینی را به برگزاری پرشور این روز دعوت می‌نماید.
والسلام علیکم و رحمه.. الله و برکاته

«مرگ بر آمریکا 93» با صدای حاج‌صادق آهنگران
دفتر مطالعات جبهه فرهنگی انقلاب همانگونه که پیش از این خبر داده بود سرود «مرگ بر آمریکا 93» خود را با صدای حاج صادق آهنگران و شعر محمدمهدی سیار منتشر کرد. حاج صادق آهنگران، نوحه‌خوان حماسه‌های عاشورایی این اثر را اجرا کرده و شعر آن توسط محمدمهدی سیار، شاعر قطعات ماندگاری همچون «مرگ بر آمریکا» و «گزینه‌های روی میز» سروده شده است. آهنگساز و تنظیم‌کننده ارکستر نیز سیدمحمد میرزمانی، از چهره‌های برجسته موسیقی عاشورایی و آهنگساز قطعه «بیا تا برویم» با صدای آهنگران بوده است.


Page Generated in 0/0115 sec