printlogo


کد خبر: 128503تاریخ: 1393/8/24 00:00
نبض جامعه

حذف دفترچه‌ بیمه خدمات درمانی نیروهای مسلح
مدیرعامل سازمان بیمه خدمات درمانی نیروهای مسلح به اعلام جزئیات حذف دفترچه‌های بیمه افراد تحت پوشش سازمان متبوعش پرداخت. امیر سرتیپ دوم فرشاد نجفی‌پور با بیان اینکه عمده برنامه‌های سال 93 این سازمان به کاهش پرداخت از جیب بیمه‌شدگان باز خواهد گشت به ایسنا، اظهار کرد: حمایت از بیماران خاص و صعب‌العلاج در قالب مرکز سرطانی که راه‌اندازی کردیم دنبال می‌شود. علاوه بر این مراکز سلامت و دیابت نیز مشغول ارائه خدمت به بیمه‌شدگان هستند. وی افزود: اکنون 4 میلیون و 800 هزار دفترچه در دست مردم داریم و امسال به‌طور جدی به سمت حذف این دفترچه‌ها حرکت می‌کنیم. مدیرعامل سازمان بیمه خدمات درمانی نیروهای مسلح با بیان اینکه پایلوت کارت هوشمند در شهر کاشان انجام شد و نتایج آن موفقیت‌آمیز بود، اظهار کرد: در حال حاضر با تنها مشکلی که روبه‌رو هستیم نبود شبکه‌ای در کشور است که بتواند امنیت تبادل اطلاعات را برقرار کند. نجفی پور ادامه داد: در حال مطالعه هستیم تا شبکه جدیدی بسازیم یا امنیت یکی از شبکه‌های موجود را برقرار و از آن استفاده کنیم. بسیار امیدوار هستیم با توجه به نتایج موفقیت‌آمیز پایلوت طرح، سال آینده بتوانیم دفترچه‌های بیمه افراد تحت پوشش خود را حذف کنیم. وی با اشاره به اینکه البته تلاش می‌کنیم این طرح را در قالب شبکه آنلاین اجرا کنیم و کل اطلاعات روی شبکه تبادل شود، گفت: ابتدا طرح حذف دفترچه‌ها را در 9 استان که بالای 70 درصد هزینه‌های ما در آنجا صرف می‌شود و بیش از 3 میلیون بیمه شده دارد به اجرا در بیاوریم و سپس به استان‌های دیگر می‌رویم.

معاون سازمان حج و زیارت اعلام کرد
اولویت‌های عمره مفرده
معاون سازمان حج و زیارت از اعلام اولویت‌های جدید برای اعزام به عمره مفرده و برنامه‌ریزی‌های انجام شده برای ثبت‌نام متقاضیان خبر داد. ناصر خدرنژاد افزود: براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده زائران از روز 29 آبان‌ماه می‌توانند برای ثبت‌نام به عمره مفرده در کاروان‌های مجاز سازمان حج ثبت‌نام کنند. وی با اشاره به اینکه متقاضیان 72 ساعت پس از ثبت‌نام باید برای واریز وجه اقدام کنند، گفت: در غیراینصورت اعزام این افراد در تاریخی که ثبت‌نام کرده‌اند، منتفی خواهد شد. معاون سازمان حج و زیارت با اعلام این خبر به مهر تاکید کرد: در مرحله اول تا اولویت 350 می‌توانند برای ثبت‌نام به کاروان‌ها مراجعه کنند و در صورت خالی بودن ظرفیت از اولویت‌های بعدی نیز دعوت به ثبت‌نام به عمل می‌آید. وی درباره هزینه‌های عمره امسال نیز گفت: هنوز قیمت عمره جدید قطعی نشده است اما در هفته آینده قیمت نهایی اعلام عمومی می‌شود که البته با توجه به افزایش قیمت هتل‌ها در مدینه منوره، افزایش جزئی در قیمت کاروان‌های عمره قابل پیش بینی است. به گفته خدرنژاد، با برنامه‌ریزی‌های انجام شده امیدواریم اولین گروه از عمره‌گزاران ایرانی از دهم ماه صفر به سرزمین وحی اعزام شوند.

نماینده سابق مجلس انتقاد کرد
کوتاهی مدیران در امر حجاب
زهره الهیان، نماینده سابق مجلس شورای اسلامی از کوتاهی مدیران و مسؤولان در امر حجاب انتقاد کرد. زهره الهیان با بیان این مطلب به تسنیم گفت: قانون امر به معروف و نهی از منکر در طول چند سال گذشته به‌عنوان دغدغه مطرح نبوده است البته باید بگویم این امر بر کسی پوشیده نیست که این موضوع بسیار مهم است. وی بیان کرد: در آستانه تصویب طرح فوق، موضوع اسید‌پاشی اصفهان رخ داد که خود جای تأمل دارد درواقع پشت این امر و حادثه دشمنان و ضدانقلاب هستند که رسانه‌ای شدن این امر نیز توسط دشمنان برنامه‌ریزی شده بود.  نماینده سابق مجلس شورای اسلامی درباره حجاب و عفاف نیز بیان کرد: این مصوبه از سوی شورایعالی انقلاب فرهنگی مطرح شد که باید بگویم به‌عنوان یک قانون است اما هیچ‌یک از مدیران در این زمینه اقدامی جدی انجام نداده‌اند. الهیان افزود: شاهد برنامه‌ریزی درست در زمینه حجاب و عفاف از سوی مدیران نبودیم درواقع در زمینه حجاب دولت‌های گذشته و فعلی کوتاهی کرده‌اند در حالی که نیاز به عزم ملی برای بهبود شرایط حجاب و عفاف در جامعه هستیم.


Page Generated in 0/0059 sec