printlogo


کد خبر: 128509تاریخ: 1393/8/24 00:00
اخبار

شارژ کارت‌های قرض‌الحسنه در شبکه بانکی ممنوع شد
بانک مرکزی اعلام کرد: صدور کارت‌های اعتباری جدید مبتنی بر عقد قرض‌الحسنه و شارژ مجدد آنها در شبکه بانکی کشور ممنوع ‌است. این بانک طی بخشنامه‌ای به شبکه بانکی خواستار پایبندی بانک‌ها به دستورالعمل کارت‌های اعتباری بر پایه عقد قرض‌الحسنه شد. در این بخشنامه آمده است: بانک مرکزی در سال 1387 در راستای تسهیل در اعطای تسهیلات مربوط به خرید کالا و اموال، مبادرت به ابلاغ «دستورالعمل کارت‌های اعتباری بر پایه عقد قرض‌الحسنه» نمود اما با توجه به مؤلفه‌هایی که شرح آن به اجمال خواهد آمد این مهم به نحو شایسته اجرایی نگردید. منابع سپرده‌‌های پس‌انداز قرض‌الحسنه در مؤسسات اعتباری، ارزان و محدود است. با توجه به ارزان بودن این منابع، تقاضای استفاده از تسهیلات قرض‌الحسنه همواره رو به تزاید بوده است. همچنین براساس آموزه‌ها و احکام دینی و مقررات، استفاده منابع قرض‌الحسنه عمدتا به رفع نیاز‌های اساسی اشخاص (از جمله اشتغال، درمان، ازدواج و...) معطوف است.  

طرح هادی روستاهای کشور تا سال آینده تهیه می‌شود
قائم مقام نماینده ولی فقیه در بنیاد مسکن از تهیه طرح هادی همه روستاهای کشور تا سال آینده خبر داد و گفت: تاکنون طرح هادی ۱۳ هزار روستای کشور تهیه شده است. حجت‌الاسلام محمدعلی رضایی در گفت‌وگو با تسنیم  با اشاره به اینکه دولت یازدهم هنوز طرح جامع مسکن را ارائه نکرده است، اظهار کرد:‌ یکی از قسمت‌های این طرح، مسکن اجتماعی است. این طرح برای محرومان و کسانی است که امکانات کمی دارند و از این طریق می‌توانند خانه‌دار شوند.  وی تصریح کرد: قرار شده طرح مسکن اجتماعی که برای قشر محروم جامعه است بر مبنای اندیشه امام که حساب 100 را افتتاح و بنیاد مسکن را تاسیس کردند، باشد. وی با تاکید بر اینکه این طرح هنوز ابلاغ نشده است، بیان کرد: امیدواریم طرح جامع مسکن مصوب شده و مسکن اجتماعی نیز پس از آن ابلاغ شود.  امید است اعتبارات این طرح نیز تامین شده و بنیاد مسکن انقلاب نیز در راستای وظایفش این کار را به خوبی انجام دهد مانند طرح‌هایی که در بحث خانه‌سازی انجام داده است. قائم‌مقام نماینده ولی‌فقیه در بنیاد مسکن با اشاره به طرح هادی روستاها، گفت: روستاهای کشور بر مبنا و معیار سیستمی مشخص ساخته نشده‌اند  و هرکسی در روستاها ساخت و ساز انجام داده است.  

فیلترینگ هوشمند ماه آینده اجرایی می‌شود
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه نمی‌خواهیم به خاطر عده‌ای متخلف همه را از استفاده از اینترنت محروم کنیم، گفت: فاز اول فیلترینگ هوشمند ماه آینده اجرایی می‌شود و بنای ما در استفاده از اینترنت محدودیت نیست، بلکه صیانت است. محمود واعظی در پاسخ به فارس درباره اینکه تصمیم‌گیری راجع به فیلترینگ هوشمند در چه مرحله‌ای است، گفت: موضوع صیانت اجتماعی برای ما به عنوان دولت یکی از سیاست‌های جدی محسوب می‌شود. وی افزود: در وزارت ارتباطات اعتقاد ما بر این است که مردم نباید برای استفاده از اینترنت و شبکه‌های اجتماعی دغدغه‌ داشته باشند، زیرا اینترنت امکاناتی در اختیار مردم قرار می‌دهد که نمی‌توان از این امکانات صرف نظر کرد. وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تصریح کرد: به وسیله اینترنت در کنار امکانات ممکن است، یکسری مشکلات هم به وجود آید و عده‌ای در کنار استفاده از آن مرتکب تخلف شوند که وظیفه ما این است که از متخلفان مراقبت کنیم و همان کاری را که پلیس انجام می‌دهد، ما انجام دهیم و نباید به دلیل تخلف چند نفر، دیگران را از استفاده امکانات خوب محروم کنیم. واعظی با بیان اینکه در 9 ماه گذشته فیلترینگ هوشمند را طراحی کرده‌ایم، اظهار داشت: روی این پروژه سرمایه‌گذاری زیادی شده و از همه امکانات از جمله دانشگاه‌ها، پژوهشگران و مرکز تحقیقات استفاده شده است.  

بیش از یک میلیون هکتار از جنگل‌های زاگرس خشک شد
معاون وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه 13/1 میلیون هکتار جنگل زاگرسی دچار خشکیدگی بلوط شده‌ است، گفت: براساس نظر سازمان بین‌المللی فائو، طی سال‌ها آنقدر از جنگل‌های زاگرسی بهره‌برداری شده که الان این جنگل‌ها پویا و پایدار نیست. خداکرم جلالی، معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور در نشست مشترک استانداران منطقه رویشی زاگرس با سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور گفت: این رویشگاه، جایگاه ویژه‌ای در ایران و جهان دارد و باید در حفظ و احیای این سرمایه طبیعی اقدامات لازم صورت گیرد. وی افزود: باید با بسیج همه امکانات در چارچوب این هدف بزرگ گام برداشته شود. معاون وزیر جهاد کشاورزی تصریح کرد: مساله تعادل در اکوسیستم، موضوعی است که جهان از قرن 19 به بعد به آن توجه کرد و از آن به بعد به این موضوع برای حفظ موجودات اهمیت داد. جلالی با بیان اینکه سطح جنگل‌ها در دنیا رو به کاهش بوده است، اظهار داشت: از 8 میلیارد هکتار جنگل در سطح جهان، امروز فقط 9/3 میلیارد هکتار آن باقی مانده است.


Page Generated in 0/0127 sec