printlogo


کد خبر: 128519تاریخ: 1393/8/24 00:00
اخبار

سانس فوق‌العاده «شیار 143» در دومین روز اکران
فیلم سینمایی «شیار 143» در دومین روز از اکران خود در تهران و شهرستان‌ها با استقبال مردمی روبه‌رو شد و نمایش آن در سینما آزادی به 2 سانس فوق‌العاده رسید. این فیلم سینمایی در دومین روز اکران خود در روز پنجشنبه 22 آبان ماه در سینما آزادی به 2 سانس فوق‌العاده در ساعت 22 و 1:10 بامداد رسید. همچنین نمایش این فیلم در مجتمع سینمایی کوروش و سینما ایران با استقبال مواجه شد. استقبال مردمی از فیلم «شیار 143» تنها معطوف به تهران نبوده است و براساس آمار به دست آمده از فروش گیشه در شهرستان‌ها، میزان استقبال از فیلم منتخب مردمی جشنواره فیلم فجر، در شهرستان‌ها خوب و در سینماهای یزد، مشهد، تبریز چشمگیر بوده است. در اولین آمار فروش اعلام شده این فیلم فروش 65 میلیون تومانی داشته است.  این فیلم داستان بانویی با نام الفت است که فرزندش به جبهه رفته و او سال‌هاست چشم به راه او است تا اینکه این چشم به راهی با خبری
به پایان می‌رسد...

عوامل «پرده‌نشین» به تهران بازگشتند
تصویربرداری مجموعه تلویزیونی «پرده‌نشین» به کارگردانی بهروز شعیبی هم اکنون در تهران ادامه دارد و پخش این سریال از اول آذر ماه آغاز می‌شود. گروه تولید سریال «پرده‌نشین» پس از مدتی که مشغول گرفتن سکانس‌هایی از کار در حوزه علمیه بودند، بتازگی به تهران بازگشتند و ادامه کار را دنبال می‌کنند. هم اکنون مراحل فنی همزمان با تصویربرداری ادامه دارد و طبق اعلام سیدمحمود رضوی، تهیه‌کننده پروژه، «پرده‌نشین» از اول آذر ماه از شبکه اول سیما ساعت 22:15 پخش خواهد شد.

در رونمایی از کتاب «نشریات کودک و نوجوان» مطرح شد
مجله‌های کودک مهجور و مظلوم‌اند
نشست «منابع اطلاعاتی و پژوهشی مطبوعات کودک و نوجوان» در سالن اجتماعات بیستمین نمایشگاه مطبوعات برگزار شد. در این نشست که با رونمایی کتاب «نشریات کودک و نوجوان» همراه بود، کارشناسان رسانه و مطبوعات کودک از لزوم توجه بیشتر به تألیف منابع اطلاعاتی و تحقیقاتی درباره مطبوعات کودک و نوجوان سخن گفتند. فرزانه فخریان، روزنامه‌نگار و کارشناس ارشد مطالعات فرهنگی و رسانه و یکی از پژوهشگران کتاب «نشریات کودک و نوجوان»،  به ذکر خاطرات خود از جمع‌آوری اطلاعات این کتاب پرداخت و گفت ورق زدن صفحات خاک‌گرفته مطبوعات در کتابخانه‌ها همیشه برایم لذت‌آور بود و نشان می‌داد مجله‌های کودک در کتابخانه هم مثل فضای اجتماع مهجور و مظلوم‌اند. به گفته فخریان این کتاب، فهرست نشریات کودک و نوجوان در سی ساله نخست انقلاب اسلامی از سال 1358 تا 1387 را در برمی‌گیرد و می‌تواند مبنای بسیاری از پژوهش‌های بعدی قرار گیرد. فخریان ابراز امیدواری کرد شاهد انجام پایان‌نامه‌ها و پژوهش‌های مختلف دانشگاهی با موضوع مطبوعات کودک باشیم. سیدفرید قاسمی، مورخ و پژوهشگر مطبوعات در این مراسم ضمن اشاره به تاریخ فهرست‌نگاری مطبوعات ایران از قبل از مشروطه تا امروز به دشواری‌های این کار تأکید و از زحمات تهیه‌کنندگان چنین کتاب‌هایی تشکر کرد. وی با تأکید بر لزوم بومی‌سازی مطالعات رسانه‌ای در ایران، تهیه چنین فهرست‌هایی را مقدمه پژوهش‌های بعدی با رویکردهای توصیفی و تحلیلی دانست. به گفته وی کاشفی خوانساری، پژوهشگر این کتاب از 20 سال پیش تاکنون به پژوهش در حوزه مطبوعات کودک و نوجوان پرداخته و از 10 عنوان کتابی که تاکنون درباره مطبوعات کودک و نوجوان به زبان فارسی منتشر شده، 5 عنوان آن نوشته کاشفی است. قاسمی ابراز امیدواری کرد کاشفی و همکارانش از انجام چنین پژوهش‌هایی دلسرد نشوند و نهادهای مسؤول زمینه‌های انجام و انتشار چنین پژوهش‌هایی را فراهم آورند. کتاب نشریات کودک و نوجوان، به قلم سیدعلی کاشفی خوانساری و فرزانه فخریان در 132 صفحه به‌صورت 4 رنگ از سوی انتشارات حوا انتشار یافته است. در این کتاب 268 نشریه‌ که در فاصله سال‌های 1358 تا 1387 در ایران برای کودکان و نوجوانان منتشر شده‌اند، معرفی شده است. نمایه سردبیران و مدیران مسؤول، زبان مجلات و شهرهای محل انتشار از دیگر بخش‌های این کتاب است.


Page Generated in 0/0068 sec