printlogo


کد خبر: 128520تاریخ: 1393/8/24 00:00
تازه‌ها

«مرتضی پاشایی» بعد از مبارزه با سرطان درگذشت
مرتضی پاشایی، خواننده جوان موسیقی پاپ کشورمان پس از مدت‌ها مبارزه با بیماری سرطان صبح جمعه 23 آبان درگذشت. این خواننده پاپ مدت‌ها با بیماری سرطان دست و پنجه نرم می‌کرد که با تشدید بیماری در بخش ICU بیمارستان بهمن بستری شده بود. مرتضی پاشایی، دانشجوی رشته گرافیک بود و از کودکی به موسیقی علاقه داشت. او تیتراژ برنامه ماه عسل را خوانده بود که مورد توجه مخاطبان قرار گرفت. وی خواننده، آهنگساز و نوازنده موسیقی پاپ بود که از سال ۱۳۸۹ با انتشار اینترنتی قطعاتش نزد مخاطبانش معرفی شد و سپس در پاییز ۹۱ با انتشار رسمی آلبوم «یکی هست» به جمع خوانندگان مجوزدار پاپ پیوست. از سال ۹۲ با بیماری سرطان مبارزه می‌کرد اما با وجود بیماری خوانندگی را پیگیری می‌کرد. مراسم تشییع پیکر «مرتضی پاشایی» صبح فردا (یکشنبه 25 آبان‌ماه) از مقابل تالار وحدت به سمت قطعه هنرمندان برگزار خواهد شد.

تغییر نام سریال «حانیه»
عباس غزالی از احتمال تغییر اسم سریال «حانیه» به «شب و روز سعید» خبر داد و اولین تجربه سینمایی‌اش را موفق دانست. عباس غزالی، بازیگر سینما و تلویزیون در گفت‌وگو با مهر، درباره سریال «حانیه» که اخیرا بازی در آن به کارگردانی سیدجلال دهقانی اشکذری را به پایان رسانده است سخن گفت و اعلام کرد احتمالا اسم این سریال به «شب و روز سعید» تغییر پیدا خواهد کرد. غزالی همچنین از تجربه بازی در کنار سیامک صفری و نگار جواهریان در فیلم سینمایی «اعترافات ذهن خطرناک» ساخته هومن سیدی سخن گفت و به این نکته اشاره کرد که اگرچه برای حضور در سینما صبر زیادی داشته تا فیلم موردعلاقه‌اش را بازی کند، سرانجام با این فیلم به خواسته خود رسیده است.

جایزه ویژه برای خبرنگاران برتر حوزه ایثار و رسانه
در نشستی چندجانبه که با حضور تنی چند از سیاستگذاران و علاقه‌مندان عرصه فرهنگ و ایثار در سالن شماره یک محل نشست‌های جنبی نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها برگزار شد، موضوع اعطای نشان و جایزه ویژه ایثار و رسانه به تصویب رسید. در این نشست که با حضور حسن محرابی، مدیرکل مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی، سعید الفتی، مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در امور ایثارگران، ایرج گلشنی مدیر خانه فرهنگ ایثار و تنی چند از اصحاب رسانه برگزار شد، موضوع ضرورت رصد اخبار و گزارش‌های مرتبط با فرهنگ ایثار، تکریم خبرنگاران و رسانه‌هایی که به این امر مهم به نحوی برجسته و شایسته می‌پردازند، مطرح و مقرر شد: نشان و جایزه‌ای سالانه تحت عنوان «نشان و جایزه ایثار و رسانه» تاسیس شود. همچنین قرار بر این شد که نشان ایثار و رسانه در 2 بُعد مرتبط با ایثار شامل فرهنگ جهاد و شهادت و فرهنگ ایثار و فداکاری به مفهوم عام طراحی و اجرا شود. تشکیل ستاد موقتی برای پیگیری و اطلاع‌رسانی این موضوع به همه رسانه‌ها و ایجاد زمینه برقراری ستاد دائم و شروع فعالیت دبیرخانه این نشان از دیگر مصوبات این نشست بود.

مجموعه ۵۲ جلدی یادمان‌‌های دفاع مقدس انتشار یافت
 گلعلی بابایی از انتشار مجموعه ۵۲ جلدی یادمان‌های دفاع مقدس در پی تأکید رهبر انقلاب برای شناسنامه‌دار کردن مناطق عملیاتی جنگ خبر داد و گفت:‌ این مجموعه زیر نظر احمد دهقان تألیف می‌شود. سردار بابایی، رئیس سازمان هنری وادبیات دفاع مقدس در گفت‌وگویی از انتشار مجموعه کتاب‌های یادمان‌های دفاع مقدس برای ارائه در اردوهای راهیان نور خبر داد و گفت:‌ در راستای عمل به منویات رهبر انقلاب برای تهیه شناسنامه‌دارکردن یادمان‌ها، مجموعه‌ای شامل 52 عنوان کتاب برای 52 یادمان دفاع مقدس در دست نگارش است که بزودی به اتمام خواهد رسید. وی ادامه داد:‌ نگارش دو عنوان از این مجموعه با عناوین «جاده اهواز ـ خرمشهر» و «فکه» نیز بر عهده بنده بوده است‌ که تلاش کردم همه وقایعی را که در این دو منطقه در طول سالیان دفاع مقدس رخ داده است،‌ بیان کنم. سردار بابایی تصریح کرد:‌ در نگارش این مجموعه نویسندگانی چون داوود امیریان،‌ مسعود امیرخانی‌، احمد دهقان و... همکاری دارند و همه مجموعه نیز تحت نظارت احمد دهقان نگارش و منتشر خواهد شد. وی ادامه داد:‌ پیش از آغاز نگارش این مجموعه 52 منطقه عملیاتی با کمک ستاد مرکزی راهیان نور کشور شناسایی شد و قرار است روایت‌ها روایت ادبی باشد،‌ در خلال این روایت ادبی، اطلاعات تاریخی و مستند نیز به مخاطب ارائه شود تا نوعی معرفینامه جامع و کامل از منطقه عملیاتی باشد. بابایی گفت:‌ عمده مجلدات این مجموعه طی هفته جاری به احمد دهقان تحویل داده می‌شود تا پس از بازنگری و بازبینی نهایی و رفع نواقص و اصلاحات آذرماه سال جاری منتشر و در اردوهای راهیان نور سال جاری عرضه شود.


Page Generated in 0/0167 sec