printlogo


کد خبر: 128531تاریخ: 1393/8/24 00:00
چهارگوشه

آزمایش موفق موشکی هند
هند، صبح جمعه یک فروند موشک سطح به سطح با قابلیت حمل کلاهک هسته‌ای از نوع «پریتوی-دو» را از منطقه‌ای در ایالت شرقی اودیشا با موفقیت آزمایش کرد. رسانه‌های محلی هند به نقل از ام وی کی وی پراساد مدیر میدان آزمایش موشکی اعلام کردند: «این آزمایش موشکی موفقیت‌آمیز بود.» این موشک بالستیک که ساخت داخل است و حداکثر 350 کیلومتر برد دارد، از منطقه بالاسوره در 230 کیلومتری بوبانسوار در اودیشا شلیک شد. این آزمایش موشکی بخشی از رزمایش عادی نیروهای مسلح هند بود.

جاسوسی جدید آمریکا
روزنامه وال‌ استریت ژورنال، پنجشنبه فاش کرد، دولت آمریکا به بهانه گیرانداختن افراد مجرم، در حال جاسوسی از تلفن‌های همراه شهروندان آمریکایی از طریق یک برنامه هوشمند هوایی هستند. این روزنامه نوشت: در این برنامه، هواپیماهای کوچکی وابسته به اداره مارشال‌ها در وزارت دادگستری آمریکا از 5 فرودگاه به آسمان پرواز می‌کنند که مجهز به تجهیزات موسوم  به «درت‌باکس» برای دریافت امواج ارسال‌شده از برج‌های تلفن همراه هستند. این تجهیزات کمک می‌کنند شماره و موقعیت این تلفن‌ها شناسایی شود. این پروازها به طور مرتب صورت می‌گیرد و هربار اطلاعات ده‌ها هزار گوشی همراه رصد می‌شود.

ترور یک روحانی برجسته در پاکستان
سخنگوی پلیس ولایت هرات در غرب افغانستان در گفت‎وگو با رسانه‎ها اظهار داشت که عزیزالله نجفی، عضو شورای علمای این ولایت عصر پنجشنبه مورد حمله افراد مسلح ناشناس قرار گرفته که براثر جراحت شدید در بیمارستان جان خود را از دست داد. به گفته وی، این رویداد عصر روز پنجشنبه در محل دروازه قندهار شهر هرات صورت گرفت. فرد یا گروهی مسؤولیت این رویداد را بر عهده نگرفته است. ولایت هرات در غرب افغانستان یکی از شهرهای بزرگ و مهم این کشور است که در سال جاری شاهد بیشترین ناامنی‎ها بوده است.

تغییرات در ساختار ارتش یمن
وزارت دفاع یمن از طریق پایگاه اطلاع‌رسانی خود از تعدیل‌ها و تغییرات قریب‌الوقوع در ساختار ارتش این کشور خبر داد. پایگاه خبری «سپتامبر نت» با انتشار این خبر نوشت: این حکم‌های ریاستی همسو با رویکرد فرماندهی سیاسی کشور مبنی بر ایجاد تغییرات فراگیر در بخش‌های مختلف اداری و نهاد نظامی و امنیتی کشور صادر خواهند شد و همزمان با آن تلاش‌هایی برای اجرای بندهای توافق گفت‌و‌گوهای ملی و توافق صلح امضا شده میان انقلابیون و صنعا همراه خواهد شد.

کری استیضاح می‌شود
منابع رژیم صهیونیستی اعلام کردند که کنگره آمریکا قصد دارد وزیر خارجه این کشور را درباره ادامه ارتباطش با دولت وفاق ملی فلسطین استیضاح کند. منابع رژیم صهیونیستی تاکید کردند، اعضای کنگره آمریکا اقدامات جان کری،‌ وزیر خارجه این کشور را درباره تعامل با دولت وفاق ملی فلسطین که اوایل ماه جاری میلادی تشکیل شد، بر خلاف قوانین مبارزه با تروریسم آمریکا خواندند. این منابع افزودند: اقدامات جان کری،‌ روابط دوستانه میان واشنگتن و تل‌آویو را به خطر می‌اندازد.

ناکامی ترور سیدحسن نصرالله
روزنامه تلگراف هلند به نقل از یک منبع امنیتی اروپایی نوشت: اسرائیل برنامه‌ از پیش تعیین‌شده‌ای را برای ترور سیدحسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان در مراسم ظهر عاشورا طرح‌ریزی کرده بود که این عملیات به دلیل مشکلات فنی و لجستیکی ناکام مانده است. این مسؤول اروپایی که در یکی از سفارتخانه‌های اروپایی در سرزمین‌های اشغالی به فعالیت مشغول است و بلندپایه خوانده شده، گفت: اسرائیل قصد داشته این عملیات را در ظهر عاشورا و هنگامی که سیدحسن نصرالله در میان مردم حضور می‌یابد اجرا کند و اطلاعاتی را در این زمینه به دست آورده بود که نصرالله قصد دارد در میان مردم حاضر شود. بنابه گفته این مسؤول اروپایی، رژیم صهیونیستی قصد داشته به وسیله یک موشک با قدرت انفجاری کم اما دقت بالا سیدحسن نصرالله را هدف قرار دهد تا همگان فکر کنند که انفجار ناشی از بمب کار گذاشته شده یا عملیات انتحاری بوده است. این منبع مدعی شد که شکست عملیات به دلیل تکنولوژی خاصی بوده است که روسیه در اختیار یگان‌های محافظ حزب‌الله گذاشته است و نیروهای حزب‌الله با استقرار در منطقه‌ای که دبیرکل حزب‌الله قصد حضور در آنجا را داشته توانسته‌اند این توطئه را خنثی کنند.
 


Page Generated in 0/0092 sec