printlogo


کد خبر: 128625تاریخ: 1393/8/26 00:00
تابوت مرتضی پاشایی مزین به پرچم جمهوری اسلامی بود
با روضه علی‌اکبر(ع) پدر بدرقه شد

مراسم تشییع پیکر زنده‌یاد مرتضی پاشایی خواننده موسیقی پاپ کشورمان با حضور علاقه‌مندان و طرفدارانش در تالار وحدت برگزار شد. این مراسم با پخش قطعاتی از آثار این خواننده موسیقی پاپ از آغازین ساعات روزگذشته  آغاز شد و گروه‌های مختلف مردمی از تهران و شهرستان‌ها با خواندن ترانه‌های این خواننده و مراسم سنج و دمام‌نوازی با خانواده این هنرمند فقید ابراز همدردی کردند. ازدحام جمعیت بسیار بود به گونه‌ای که  خیابان شهریار، بخش‌هایی از خیابان‌های مجاور به دلیل ازدحام جمعیت به طور کامل مسدود شده بود. جمعیت و ترافیک کم‌کم به خیابان‌های اطراف و خیابان‌های منتهی به منطقه بیشتر شد. خروجی‌ مترو‌های اطراف مملو از جمعیت بود. طرفداران این خواننده که بیشتر از قشر جوان بودند عکس‌های مرتضی پاشایی را به همراه داشته یا روی لباس‌های خود نصب کرده بودند. طرفداران این خواننده از صبح زود در تالار وحدت حضور داشتند و ازدحام جمعیت به حدی بود که هنرمندان در میان جمعیت شناخته نمی‌شدند. بخش‌هایی از قطعات معروف وی توسط مردم همخوانی می‌شد.
مرتضی پاشایی در قلوب مردم به شایستگی جا داشت
در ابتدای مراسم تشییع پیکر مرتضی پاشایی متن پیام تسلیت علی جنتی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی  قرائت شد: درگذشت مرتضی پاشایی، هنرمند جوان و توانای عرصه موسیقی پاپ باعث تاسف و تئاثر گردید. مرتضی پاشایی همان طور که در موسیقی مردمی توانست توانمندی‌های هنر گرانمایه خویش را به منصه ظهور برساند در قلوب مردم نیز خصوصا نسل جوان ایران اسلامی به شایستگی جا داشت. اینجانب ضمن عرض تسلیت درگذشت این هنرمند مردمی از خداوند متعال برای ایشان علو درجات و برای خانواده ارجمندش شکیبایی آرزومندم. سپس علی مرادخانی، معاون هنری وزیر ارشاد در سخنانی از مقام هنری زنده‌یاد مرتضی پاشایی تجلیل کرد و گفت: من امروز در اینجا چهره‌هایی نورانی را می‌بینم که این روزها شاهد تجلی احساس آنها بودم و برای شما ملتی که محبت را به‌عنوان اساسی‌ترین و ماندگارترین چهره مردم ایران نشان دادید، آرزوی سلامتی می‌کنم و امیدوارم خداوند روح مرتضی پاشایی را شاد کند که می‌دانم شاد هم هست.
ملت نشان داد برای اهالی هنر احترام قائل است
به گزارش مهر، مرادخانی افزود: من یادم می‌آید که حدود یک ماه پیش به اتفاق مرتضی پاشایی در مشهد حضور داشتیم و به هنرمندان برگزیده جشنواره تئاتر مناطق جایزه می‌دادیم و برای هنرمندان تئاتر آن مراسم جالب بود که مرتضی پاشایی جایزه آنها را می‌دهد کما اینکه از او خواستند در این مراسم برایشان بخواند. معاون هنری وزیر ارشاد ادامه داد: من دعا می‌کنم خداوند روح متعالی این خواننده عزیز را با اولیا محشور کند و با همه این شوری که در اینجا هست بار دیگر به من ثابت شد این ملت با این وحدت و بزرگی برای ما عزت و افتخار می‌آورند و به دنیا نشان می‌دهند همه ما برای ستاره‌ها و کسانی که برای فرهنگ و هنر این سرزمین تلاش می‌کنند، احترام قائلیم. وی در پایان صحبت‌هایش گفت: چند روز پیش که در بیمارستان بهمن او را ملاقات کردم همواره می‌خواست وقتی که مراسم تشییع پیکر او را برگزار می‌کنیم کاری کنیم که روحش شاد باشد و حال شما کاری کنید که امروز روح مرتضی شاد باشد.
مرتضی اسطوره شد
محمد علیزاده، خواننده موسیقی پاپ که از دوستان و همراهان قدیمی زنده‌یاد مرتضی پاشایی است و عکس‌هایش با مرتضی پاشایی در فضای مجازی دیده می‌شود، سخنران بعدی بود. وی  گفت: این روزها در خلوتم بسیار با مرتضی حرف زدم و شاید به‌خاطر این حرف‌ها بسوزم اما در انتها روحم آرام شد چرا که دوست و برادر همیشگی من مرتضی پاشایی تبدیل به یک اسطوره شد.  او خطاب به مرتضی پاشایی گفت: رفیق خیلی خوشحالم که لحظات تلخ و شیرین زندگی‌ام را با تو تجربه کردم و از شنیدن موسیقی تو به اندازه شنیدن موسیقی خودم لذت بردم. این خواننده موسیقی پاپ در ادامه صحبت‌های خود بیان کرد: عمری است که با دلم زندگی می‌کنم و اگر هم گریه کردم و فیلمبردارها و عکاس‌ها گریه‌های من را دیدند بدانند این گریه‌ها در مقام محمد علیزاده نبود، من برای برادرم گریه کردم، من برای دوست عزیزم گریه کردم که تا پایان عمر به یاد او خواهم ماند. وی با تشکر از حضور پرشور مردم در مراسم تشییع پیکر زنده‌یاد پاشایی تصریح کرد: باید دست این مردم با معرفت و دوست داشتنی را بوسه زد که از نقاط دور و نزدیک برای ابراز احساسات خود اینچنین به اینجا آمدند. من از همه شما و از دعاهای خیرتان در این چند روز که با خانواده مرتضی پاشایی بودید، سپاسگزارم و امیدوارم مرتضی همواره در کنار ما باشد.
مرتضی رفیق بی‌عقده
علیزاده بعد از اجرای قطعه «هواتو کردم» گفت: دوست دوست داشتنی من، دوست مهربان و رفیق بی‌عقده من، همه در این مدت برای زنده ماندن تو تلاش کردند و هر کاری کردند تا تو بمانی اما نشد ولی تو ما را به بزرگی‌ات ببخش، اگر روزی فرزندی داشتم مطمئن باشید که از عمو مرتضی برایش خواهم گفت که این بار نه به‌عنوان یک خواننده بلکه به‌عنوان یک انسان دوست داشتنی همراه من بود چرا که او برای من فقط یک خواننده نبود.
مرتضی پاشایی همیشه به فکر مردم بود
پس از سخنان علیزاده عموی مرتضی پاشایی  ضمن تشکر از مردم به دلیل حضور چند هزار نفری خود از تهران و شهرستان‌های دور گفت: شما خودتان مرتضی را بهتر از من می‌شناسید، شما عاشق مرتضی بودید چون او عاشق شما بود، من خوب یادم می‌آید که هر شب برای ملاقات او به بیمارستان می‌رفتم. او با همان حال مریض و ناخوش خود باز هم به فکر مردمی بود که در آن هوای سرد در محوطه بیمارستان حضور داشتند. مرتضی در همان جا هم حتی در بیمارستان هم به فکر شما مردم شریف و عزیز بود. پاشایی در بخش دیگری از صحبت‌های خود گفت: شما شفای مرتضی را خواستید و خداوند مرتضی را یک سال دیگر به ما داد
در حالی که قرار بود به گفته پزشکان، او سال گذشته ما را ترک کند اما خدا مرتضی را به شما و ما هدیه کرد و او یک سال دیگر همراه ما بود. وی ادامه داد: مطمئن باشید هم‌اکنون او ما را نگاه می‌کند، مرتضی فقط متعلق به ما نیست، روح او در دل شماست و من مطمئنم همچنان به فکر ملت شریف و مهربان ایران است به همین جهت از شما می‌خواهم در این چند روز با همین آرامش و با همین شکوه او را همراهی کنید.
پسرم علاقه به روضه علی‌اکبر(ع) داشت
ناصر پاشایی، پدر مرحوم پاشایی  لحظاتی روی سن آمد و گفت: پسرم در آخرین روزهای زندگی دوست داشت روضه حضرت علی اکبر(ع) را برایش بخوانم  و تنها روضه‌ای برای امام حسین‌(ع) خواند و صحنه را ترک کرد.  بنیامین بهادری نیز در پایان این مراسم، قطعه «صدای بیصدا» را برای مردم اجرا کرد. برای اولین بار تابوت یک شخصیت فرهنگی و هنری بسیار مناسب و مزین  به پرچم جمهوری اسلامی ایران بود و توسط مردم  در محوطه تالار وحدت تشییع شد و به بهشت زهرا منتقل شد. در این مراسم هنرمندانی چون محمدرضا گلزار، سیدجواد هاشمی، فرزاد حسنی، محمد علیزاده، سیروان خسروی، زانیار خسروی، بهنام صفوی، سیاوش خیرابی، شیلا خداداد، بهنام صفوی، مجید شهریاری و دیگر هنرمندان از جمله کسانی بودند که در محوطه تالار وحدت
حضور داشتند.
 


Page Generated in 0/0079 sec