printlogo


کد خبر: 128658تاریخ: 1393/8/26 00:00
اخبار

 اصلاح قانون پولی و بانکی در دستور کار مجلس
سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس با تاکید بر اینکه بانک مرکزی باید مستقل و پاسخگو باشد، گفت: بعد از قانون مالیات بر ارزش افزوده، اصلاح قانون پولی و بانکی در دستور کار کمیسیون اقتصادی قرار خواهد گرفت. رحیم زارع در گفت‌وگو با تسنیم با تاکید بر ضرورت حفظ استقلال بانک مرکزی، اظهار داشت: بانک مرکزی نقش بسیار موثری در حفظ ارزش پول ملی و نظارت بر نظام بانکی دارد؛ اگر نظارت وجود داشته باشد دیگر شاهد پرداخت تسهیلات به نام تولید و استفاده در حوزه‌های واسطه‌گری نخواهیم بود. وی با بیان اینکه بانک مرکزی باید پاسخگوی نهادهای نظارتی هم باشد، تصریح کرد: استقلال بانک مرکزی هم‌افزایی بهتری را در حوزه‌های مهم اقتصادی ایجاد خواهد کرد. زارع همچنین گفت: اگر رئیس کل با پیشنهاد وزیر اقتصاد انتخاب شود شاید درصد پاسخگویی وی به مجلس افزایش یابد ولی باید توجه اساسی به استقلال بانک مرکزی و تقویت این بانک هم داشت. سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس البته این را هم مورد تاکید قرار داد که بعد از قانون مالیات بر ارزش افزوده، اصلاح قانون پولی و بانکی در دستور کار کمیسیون اقتصادی قرار خواهد گرفت.

پرواز تهران- ابوظبی هفته‌ای 3 باربا هواپیمایی اتحاد
هواپیمایی اتحاد خط هوایی ملی امارات عربی متحده با کسب درآمدی معادل یک‌میلیارد و 800 میلیون دلار در 3 ماه سوم سال‌جاری میلادی افزایش درآمدی معادل 29 درصد را مقایسه با دوره زمانی مشابه در سال گذشته گزارش کرد. طی مدت یاد شده بالغ بر 3 میلیون و 900 هزار نفر با اتحاد مسافرت کرده‌اند که بیانگر رشدی برابر 30درصد است. اتحاد کارگو که دپارتمان حمل بار هوایی این شرکت است، سهمی معادل 284 میلیون دلار از کل درآمد کسب شده اتحاد را به نام خود رقم زده است. افزون بر این، آغاز پروازهای باری به مقاصد مسکو و هانوی (ویتنام) از دیگر دستاوردهای اتحاد کارگو در 3 ماه سوم امسال است. در حال حاضر اتحاد به 110 مقصد در سراسر جهان پروازهای مسافری و باری انجام می‌دهد و پرواز به پوکت را در ماه‌جاری، سانفرانسیسکو را در ماه نوامبر و دالاس را در ماه دسامبر امسال افتتاح می‌کند. ناوگان این شرکت شامل 105 فروند هواپیماهای مسافری و باری از انواع بوئینگ و ایرباس است. اتحاد پروازهای خود به تهران، پایتخت جمهوری اسلامی ایران را از دسامبر  2006 آغاز کرده و در حال حاضر با هفته‌ای 3 پرواز تهران و ابوظبی را به یکدیگر متصل می‌کند.

بودجه نباید متکی به نفت باشد
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس اقدام دولت برای تدوین سه بودجه متناسب با شرایط روز کشور را قابل تقدیر دانست و گفت: نباید اتکای بودجه عمومی ما به نفت مجدداً افزایش یابد. غلامرضا مصباحی مقدم در گفت‌وگو با تسنیم، اظهار داشت: من در دولت قبل هم معتقد بودم باید در شرایط تحریمی بودجه جدیدی داشته باشیم، بودجه‌ای که متناسب با شرایط تحریم و جنگ اقتصادی باشد. وی افزود: اگر تحریم‌ها برداشته شود نیز باید بودجه متناسب با آن زمان را آماده داشته باشیم و نباید اعتقاد داشته باشیم که هر اتفاقی افتاد خوب است چراکه در این شرایط درآمدهای نفتی افزایش خواهد یافت و باید برای آن‌ شرایط هم بودجه در نظر گرفت.


Page Generated in 0/0070 sec