printlogo


کد خبر: 128667تاریخ: 1393/8/26 00:00
اخبار

مجید بهرامی  هنرمند تئاتر درگذشت
مجید بهرامی، هنرمند جوان تئاتر و سینما شنبه‌شب در بیمارستان پارس تهران دار فانی را وداع گفت. مجید بهرامی، بازیگر جوان تئاتر و سینمای کشورمان ساعت 20:45 شامگاه شنبه 24 آبان در بیمارستان پارس تهران درگذشت. این هنرمند که بیش از 4 سال با بیماری سرطان مبارزه کرد و تا آخرین روزها، همچنان پرامید و پرتلاش به فعالیت‌های هنری‌اش ادامه  داد، عاقبت شامگاه شنبه صحنه زندگی را بدرود گفت. بازی در فیلم‌هایی چون «بدرود بغداد»، «گیلانه» و «دانه‌های ریز برف» و حضور روی صحنه نمایش‌هایی از جمله «سیاه‌ها»، «خانه‌ای در گذشته ما»، «عشق آباد»، «آنتیگونه» و «عجایب المخلوقات» تنها بخشی از کارنامه هنری مجید بهرامی به شمار می‌آیند. آخرین فعالیت هنری مجید بهرامی، بر‌پایی نمایشگاهی از عکس‌هایش با عنوان «طناب‌ها و امیدها» بود که تابستان امسال در خانه هنرمندان برگزار شد و عواید حاصل از آن صرف درمان بیماران سرطانی شد.

مقتل‌خوانی چهره‌ها در «سوگ‌چامه‌ها»
اجتماع آیینی اصحاب فرهنگ و هنر با عنوان «سوگ‌چامه‌ها» با مقتل‌خوانی و مرثیه‌خوانی در برج میلاد ادامه می‌یابد. برنامه‌های «سوگ‌چامه‌ها» که از پنجشنبه‌ هفته‌ گذشته- 22 آبان‌ماه- کار خود را آغاز کرده در روزهای آتی علاوه بر مقتل‌خوانی و مرثیه‌خوانی هنرمندان سرشناس، با اجرای نمایش‌هایی به کارگردانی سیما تیر‌انداز، ایوب آقاخانی و آتیلا پسیانی میزبان عزاداران حسینی خواهد بود. در ادامه برنامه سوگ‌چامه‌ها چهارمین شب از این برنامه با حضور بهاره رهنما، حسام‌الدین سراج، رسول نجفیان و... ادامه دارد.  بهاره رهنما، مقتل‌خوانی خیمه‌ بزرگ را بر عهده خواهد داشت و حسام‌الدین سراج نیز همراه با ساز رسول نجفیان، مرثیه‌خوانی خواهد کرد. بهزاد فراهانی مقتل‌خوانی این مراسم در شب‌های دیگر (26 و 27) را بر عهده خواهد داشت. تا 29 آبان‌ماه نمایش «شیپور»(ساعت 18:30) به کارگردانی ایوب آقاخانی و با حضور برزو ارجمند و نمایش «آب و آیینه» (ساعت 20) به کارگردانی سیما تیرانداز در خیمه‌ «عاشقی» پذیرای علاقه‌مندان خواهد بود. آتیلا پسیانی، هنرمند برجسته‌ تئاتر و سینما نیز در روز‌های 30 آبان و اول آذرماه نمایش «زخمه بر رمل» را اجرا خواهد کرد. همچنین در خیمه‌ «مرثیه‌های عاشورایی» با سرپرستی ناصر فیض، شاعران نامدار، مرثیه‌های عاشورایی همراه با ساز رسول نجفیان می‌خوانند. پرفورمنس عاشورایی «پیکر» به کارگردانی یاسر خاسب و نمایش محیطی «راز کهن» به کارگردانی علی براتی، تا اول آذرماه، هر شب در کنار خیمه‌ «زیارت» اجرا می‌شود. در بخش جنبی برنامه‌ «سوگ چامه‌ها» نمایش «خواهرانه به وقت خیزران» به کارگردانی حسین پارسایی در ساعت‌های 18 و 20 در سالن همایش‌های برج میلاد به صحنه می‌رود. فقیه سلطانی، رویا بختیاری و تبسم هاشمی بازیگران این نمایش هستند. «سوگ چامه‌‌ها» عنوان اجتماع آیینی اصحاب فرهنگ و هنر است که با هدایت و کارگردانی حسین پارسایی در 10 خیمه‌ برپا شده در برج میلاد برگزار می‌شود. برنامه‌های «سوگ چامه‌ها» تا اول آذرماه هر شب از ساعت 18 تا 22 میزبان عزاداران فرهیخته حسینی در برج میلاد خواهد بود. ورود برای عموم آزاد است.

2 فیلم در شبکه نمایش خانگی
فیلم‌های سینمایی «دل بی‌قرار» به کارگردانی قربان محمدپور و «او خوب سنگ می‌زند» به کارگردانی سیدهادی محقق در شبکه نمایش خانگی عرضه می‌شود. در فیلم سینمایی «دل بی‌قرار» که یک اثر اجتماعی است، نازنین فراهانی، کورش تهامی، شهره قمر، فرهاد جم، سارا خوئینی‌ها، جهانبخش سلطانی، سپیده پهلوان‌زاده، ناصر فروغ و سیروس اسقفی حضور دارند. سال تولید فیلم ۱۳۹۱و مدت آن  ۹۱ دقیقه است. نسخه کامل فیلم سینمایی «دل بی‌قرار» به همراه گالری عکس‌های فیلم با صدای استریوی دوباند و 5/1 دالبی با کیفیت تصویری عالی در شبکه نمایش خانگی توزیع می‌شود. در فیلم سینمایی «او خوب سنگ می‌زند» که یک اثر اجتماعی است، ساعد سهیلی، احمد درخشان، داوود عین‌آباد، سمیه سیروس‌مقدم و قربان نجفی حضور دارند. سال تولید فیلم ۱۳۹۱و مدت آن  ۸۲ دقیقه است. نسخه کامل فیلم سینمایی «او خوب سنگ می‌زند» به همراه گالری عکس‌های فیلم با صدای استریوی دوباند و 5/1  دالبی با کیفیت تصویری عالی در شبکه نمایش خانگی توزیع می‌شود.


Page Generated in 0/0061 sec