printlogo


کد خبر: 128668تاریخ: 1393/8/26 00:00
تازه‌ها

ادامه فیلمبرداری «پانسیون دختران»
فیلم سینمایی «پانسیون دختران» به کارگردانی مریم ابراهیم‌وند هفته گذشته آغاز شد و در یوسف‌آباد ادامه دارد؛ همه بازیگران این پروژه را بازیگران زن سینما تشکیل می‌دهند. تاکنون ۲۰درصد از کار جلوی دوربین رفته و بازی سودابه بیضایی، سحر قریشی، ملیکا شریفی‌نیا، حدیث تهرانی و شیوا خنیاگر آغاز شده است. گروه تا اواخر هفته جاری در لوکیشن پانسیون حضور خواهند داشت. «پانسیون دختران» به تهیه‌کنندگی حسن داها و مریم ابراهیم‌وند تولید می‌شود و ثریا قاسمی، سودابه بیضایی، سحر قریشی، ملیکا شریفی‌نیا،حدیثه تهرانی، شیوا خنیاگر، سولماز حصاری و ژاکلین آواره به همراه تعداد دیگری از بازیگران سینما و تئاتر جلوی دوربین می‌روند. در خلاصه داستان این فیلم آمده است: مهری برای آزادی همسرش از زندان با وسوسه قتل دست و پنجه نرم می‌کند. او در این بین با دخترانی در یک پانسیون روبه‌رو می‌شود که… .

رئیس سازمان سینمایی از حسین معززی‌نیا عیادت کرد
رئیس سازمان سینمایی با حضور در بیمارستان شریعتی از حسین معززی‌نیا منتقد سینما و سردبیر ماهنامه سینمایی 24 عیادت کرد. به گزارش «وطن امروز»، حجت‌الله ایوبی، رئیس سازمان سینمایی یکشنبه ۲۵ آبان به همراه رسول صادقی مدیر روابط عمومی این سازمان از حسین معززی‌نیا، منتقد و نویسنده سینما و داماد شهید مرتضی آوینی عیادت کرد. حسین معززی‌نیا که سردبیری نشریه همشهری ۲۴ را برعهده دارد چندی است در بخش خون بیمارستان شریعتی بستری است. در این دیدار بسیاری از همکاران فرهنگی معززی‌نیا در سایر رسانه‌ها حضور داشتند. روزنامه «وطن امروز» برای حسین معززی‌نیا آرزوی بهبود و سلامتی دارد.  

نمایش 400 فیلم در جشنواره بین‌المللی فیلم ماندلا
جشنواره بین‌المللی فیلم ماندلا در دور نخست خود 400 فیلم را در آفریقای‌جنوبی به نمایش درمی‌آورد. به گزارش مهر به نقل از اسکرین دیلی، دور جدید جشنواره بین‌المللی فیلم ماندلا از 3 تا 13 دسامبر در خلیج نلسون ماندلا در آفریقای جنوبی برگزار می‌شود. به گفته نوه ماندلا که از مسؤولان این جشنواره است جشنواره بین‌المللی فیلم ماندلا شبیه دیگر جشنواره‌های سینمایی نیست. این جشنواره نه‌تنها از نمونه‌های متهورانه‌تر فیلمسازی حمایت می‌کند، بلکه با برپایی کارگاه‌های فیلمسازی به بررسی کلیدهای ویژه در صنعت فیلم می‌پردازد. به گفته دیوید سلوان، بنیانگذار این فستیوال که وکیل رسانه‌ای و تهیه‌کننده نیز هست، این جشنواره برای گرامیداشت ماندلا و آنچه به آن باور داشت، راه‌اندازی شده است. موضوع جشنواره در سال 2015 «امید و آشتی» است و همه 400 فیلمی که برای نمایش در این جشنواره انتخاب شده‌اند به نوعی با این موضوع مرتبط هستند. این جشنواره فیلم‌هایش را از ژانرهای مختلف و از سراسر جهان انتخاب می‌کند و فیلم‌های کلاسیک و جدید در کنار هم به نمایش در می‌آیند. در جشنواره امسال حدود 40 فیلم به نوعی با ماندلا مرتبط هستند و شماری از اعضای خانواده ماندلا نیز در جشنواره حضور می‌یابند.

کتاب «عرفان هنری انسان» منتشر شد
کتاب «عرفان هنری انسان» مجموعه سخنرانی آیت‌الله سیدمرتضی نجومی است که همزمان با پنجمین سالگرد ارتحال این عالم جهان اسلام از سوی انتشارات سروش منتشر شد. کتاب در 7 فصل به نگارش درآمده است که عبارتند: از هنر و زندگی، هنر وسیله تعالی، آرایش هنری در انسان، تجلی هنر در اسلام، توفان‌های جانکاه و گنجینه‌های همیشه زنده، آمیختگی هنر و عرفان و رسالت هنر مردمی و متعهد. آیت‌الله سیدمرتضی حسینی‌نجومی، عالم، مجتهد، فقیه و مفسر نامدار کرمانشاهی در حوزه هنر نیز صاحب رأی و خود نیز هنرمندی برجسته و شهیر بود. وی در نگارش انواع خط متبحر و در خط ثلث و نسخ استادی بی‌بدیل بود و علاوه بر هنر خوشنویسی در تذهیب، تشعیر، تجلید و گل و بوته‌سازی و حتی نقاشی آثاری ماندگار پدید آورد. این عالم بزرگوار از مشایخ حدیث و هنر به شمار می‌رفت و طی 20 سال تمام در نجف اشرف به تحصیل، تدریس و تألیف اشتغال داشت تا اینکه در جریان اخراج ایرانیان از عراق در سال 1349 نجف را ترک و در زادگاهش کرمانشاه استقرار یافت و به وظایف دینی، علمی، سیاسی و اجتماعی خود مشغول شد. آیت‌الله نجومی 25 آبان ماه 1388 پس از 81 سال عمر بابرکت در کرمانشاه دیده از جهان فروبست. کتاب «عرفان هنری انسان» در 80 صفحه در قطع وزیری و با قیمت 3500 تومان از سوی انتشارات سروش منتشر شد.


Page Generated in 0/0052 sec