printlogo


کد خبر: 128680تاریخ: 1393/8/26 00:00
چهارگوشه

طالبان افغانستان
همکاری با داعش را تکذیب کرد
روز گذشته «ذبیح الله مجاهد» سخنگوی رسمی گروه طالبان افغانستان در مصاحبه با تسنیم هرگونه همکاری این گروه با داعش را مردود دانست و گفت: «حضور گروه طالبان در عراق و سوریه تبلیغات غربی‌ها برای تخریب گروه طالبان است و هرگونه ادعا در این زمینه را رد می‌کنیم.» این در حالی است که اخیرا گروه تروریستی دولت اسلامی موسوم به داعش در شبکه‌های اجتماعی آمریکایی مدعی شده بود گروهی از طالبان افغانستان با خلیفه خودخوانده آنها بیعت کرده‌اند. گفتنی است طالبان افغانستان خود را کاملا مستقل از تشکیلات اولیه طالبان در پاکستان می‌دانند که تحت نفوذ سازمان‌های اطلاعاتی غربی و سعودی هستند.

اردوغان: مسلمانان  قاره آمریکا را کشف کردند
رئیس‌جمهوری ترکیه اعلام کرد، پیش از کریستف کلمب، مسلمانان اولین کسانی بودند که قاره آمریکا را کشف کردند. این ادعا که اردوغان آن را در صحبت‌هایش آورده به مطلبی نوشته «یوسف مروه» از بنیاد آمریکایی «السنه» به سال 1996 بازمی‌گردد و در آن آمده است: کلمب در یادداشت‌های روزانه‌اش به تاریخ 21 اکتبر 1492 میلادی به مساله وجود یک مسجد بر بلندای یک کوه در کوبا اشاره کرده است. البته اعتبار و صدق این مساله در گذشته زیر سوال بوده و تاکنون به اثبات نرسیده است.

شماره‌ای برای معرفی خائنان
رئیس‌جمهور ونزوئلا یک خط تلفن و یک آدرس پست الکترونیکی برای افشای نام افراد نفوذی، جاسوس‌ها یا مخالفان با هدف پاکسازی تشکیلات چاوزی ایجاد کرده است. این مطلب را فرانسیسکو آملیاچ، معاون سازماندهی و انتخابات حزب حاکم ونزوئلا در صفحه توئیتر خود اعلام کرد. افشاگری درباره خائنان زمانی مطرح می‌شود که اختلافاتی احتمالی در داخل حزب سوسیالیست متحد ونزوئلا شکل گرفته است. چند گروه از جمله موج سوسیالیست از قصد خود برای جدایی در صورت روی ندادن اصلاحات در مدیریت حزب حاکم خبر داده‌اند.

رزمایش مشترک عربستان و انگلیس
رزمایش نیروهای مشترک ارتش عربستان و انگلیس، یکشنبه آغاز شده و حدود یک هفته طول خواهد کشید و طی این رزمایش عملیاتی از جمله امدادرسانی هوایی، حملات هوایی و جنگ شیمیایی انجام می‌شود. فرمانده نیروهای ارتش عربستان در این رزمایش اعلام کرد رزمایش «تمساح سرخ» با مشارکت نیروهای ارتش انگلیس و نیروهای «الصاعقه» و چترباز در نیروی زمینی ارتش عربستان در منطقه شمال غربی برگزار می‌شود و این دومین رزمایش مشترک این نیروهاست، چرا که در سال گذشته نیز رزمایش «تمساح سرخ» در این منطقه برگزار شده بود.

اخراج یک دیپلمات آلمانی از روسیه
روسیه خواستار خروج سرپرست بخش سیاسی سفارت آلمان در مسکو شده است. در پی درخواست مقامات روس، دیپلمات زن پرسابقه آلمان نیز خاک روسیه را ترک کرد. یک مقام رسمی در برلین گفت دولت آلمان از «رفتار غیرمنصفانه» روسیه متاسف است و این موضوع را نیز به اطلاع مقامات روس رسانده است. دلیل اخراج دیپلمات آلمانی را باید در اصل واکنشی از سوی مسکو قلمداد کرد. پیش‌تر یک دیپلمات روس به «اتهام جاسوسی» از آلمان اخراج شده بود.

جنایت تازه داعش در سوریه
گروه تروریستی داعش در جنایتی تازه، روز یکشنبه تصویری ویدئویی منتشر کرد که سربریدن همزمان ۱۵ نظامی سوری را نشان می‌دهد. در این تصویر ویدئویی، افراط‌گرایان داعش با جعبه چوبی حاوی چاقو به زندانیان نزدیک می‌شوند و هر یک با در دست گرفتن یک چاقو، زندانیان را مجبور می‌کنند تا در یک صف زانو بزنند و سپس سر آنها را از بدن جدا می‌کنند. در این ویدئو تروریست انگلیسی معروف به «Jihadi John » خطاب به رئیس‌جمهور آمریکا می‌گوید: دفعه بعد نوبت سربازان آمریکایی‌ است.

اعتصاب در پرتغال
اتحادیه‌های کارگری کارکنان بخش حمل و نقل و پرستاران در  اعتراض به طرح‌های دولت پدرو پاسوس کوئیلو، نخست‌وزیر پرتغال، درباره طرح اصلاحات کارگری مبنی بر خصوصی‌سازی، کاهش دستمزد‌ها و افزایش ساعت کار اعتصاب کردند. پرتغال در پی بحران اقتصادی در عوض دریافت وام بین‌المللی و براساس مفاد آن تصمیم به اتخاذ تدابیر ریاضتی از جمله کاهش هزینه‌های عمومی و افزایش مالیات گرفت. سیاست‌های ریاضتی لیسبون پس از 3 سال هنوز به پایان نرسیده که اتحادیه‌های کارگری پرتغال این وضع را محکوم کرده‌اند.
 


Page Generated in 0/0048 sec