printlogo


کد خبر: 128944تاریخ: 1393/9/1 00:00
سرخط خبر

 رویترز به نقل از منابع آگاه اعلام کرد پالایشگاه‌های هندی پنجشنبه گذشته در چارچوب توافق ژنو ۴۰۰ میلیون دلار پول نفت ایران را پرداخت کردند.
 سیدمحمدعلی خطیبی‌طباطبایی، نماینده سابق ایران در اوپک با اعلام اینکه کاهش قیمت نفت موجب شده است خانوار آمریکایی ماهانه ۶۰۰ دلار هزینه کمتری برای انرژی پرداخت کند، تأکید کرد: غول اوپک نمرده است و این سازمان می‌تواند در صورت عزم جدی دوباره قیمت نفت را افزایش دهد.
 انجمن جهانی آهن و فولاد اعلام کرد تولید فولاد ایران در ماه‌های ژانویه تا اکتبر ۲۰۱۴ با رشد 5/6درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل مواجه شد و به حدود 5/13 میلیون تن رسید.
 دبیر شورای مشترک اتاق ایران و ترکیه گفت: وقتی ۳۰۰ هزار طلاساز و میناکار را از دست دادیم، ۲۵۵ هزار کفاش در بحران هستند و فقط در محرم یک میلیون پیراهن مشکی از چین وارد می‌کنیم، یعنی امروز بیش از کارآفرینی به بازآفرینی اشتغال موجود نیاز است.
 اکبر ترکان، مشاور رئیس‌جمهور گفت: اگر صنعت آسیب ببیند دوباره سرپا نمی‌شود از این‌رو ارزان‌فروشی واردات هشداری برای صنعت است که مسؤولان باید جلوی این مساله را بگیرند.
 در 6 ماه نخست امسال متوسط شاخص‌های دستمزد بنا و کارگر ساده ساختمانی به ترتیب به اعداد 1/199 و 5/219 بالغ شد که نسبت به دوره مشابه سال قبل 2/21 درصد و 3/20درصد افزایش داشته است.
 محسن جلال‌پور، نایب رئیس اتاق بازرگانی ایران گفت: بزودی صندوقی با سرمایه‌ اولیه‌ 20 میلیارد تومان توسط 20 شخص حقیقی و حقوقی در آینده‌ نزدیک برای اعطای بورسیه‌ تحصیلی به دانشجویان و استادهای دانشگاه در کرمان راه‌اندازی می‌شود.
 براساس گزارشی که موسسه مک‌کینزی منتشر کرده، هزینه جهانی چاقی 3/1تریلیون پوند یعنی 8/2درصد کل فعالیت‌های اقتصادی در دنیاست.
 دامنه اینترنتی «بازار» که از سوی شرکت Core راه‌اندازی شده، روز گذشته در ایران رونمایی شد.
 گمرک ایران در بخشنامه‌ای به گمرکات اجرایی کشور اعلام کرد: اطلاعات همه کالاهای وارداتی به کشور باید در سیستم متمرکز ارزش ثبت و سپس ترخیص شود.
 حسین صفایی، رئیس سازمان مرکزی تعاون روستایی کشور گفت: خرید تضمینی شیر خام توسط وزارت جهادکشاورزی در استان‌های تهران، قم، خراسان رضوی، اردبیل، قزوین و خراسان جنوبی از اول آذر با قیمت 1440 تومان اجرا می‌شود.
 علی مروی، رئیس کمیسیون انرژی مجلس گفت: نظر من این است که در شرایط فعلی اقتصاد کشور، مردم توان افزایش قیمت آب، برق و گاز را ندارند و در مجلس نیز نمایندگان عقیده دارند تا رسیدن اقتصاد به ثبات، افزایش قیمت نداشته باشیم.
 محمد سعیدی‌کیا، رئیس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی از افزایش ظرفیت جاده چالوس توسط پیمانکاران داخلی خبر داد و گفت:‌ قطعه یک آزادراه تهران - شمال نیز با در نظر گرفتن حضور پیمانکار چینی تا اتمام مبلغ فاینانس و ادامه کار توسط پیمانکاران ایرانی انجام می‌شود.
 


Page Generated in 0/0049 sec