printlogo


کد خبر: 128952تاریخ: 1393/9/1 00:00
نبض جامعه

 مدیرکل برنامه‌ریزی سازمان حج خبر داد
آغاز ثبت‌نام دور جدید عمره مفرده
مدیرکل برنامه‌ریزی و پذیرش سازمان حج از آغاز ثبت‌نام دور جدید عمره مفرده خبر داد. دارندگان کارت‌های ثبت‌نامی ملی و ملت در استان تهران و 4 استان دیگر می‌توانند از امروز برای تکمیل ثبت‌نام خود اقدام کنند. حسن سرخوش، مدیرکل برنامه‌ریزی و پذیرش سازمان حج و زیارت با اعلام این خبر گفت: مرحله جدید ثبت‌نام‌های عمره مفرده آغاز شده است و اولویت‌های یک تا 350 در استان‌های تهران، قم، البرز، قزوین و فارس می‌توانند با مراجعه به سایت www.fakher.haj.ir نسبت به تکمیل ثبت‌نام اقدام کنند. به گفته وی امروز (شنبه) و فردا نیز متقاضیان در سایر استان‌ها می‌توانند براساس اعلام سازمان حج و زیارت به این سایت مراجعه کنند و ثبت‌نام خود را انجام دهند. وی عنوان کرد: اولویت‌های یک تا 350 در هر استان از زمان آغاز ثبت‌نام تا 72 ساعت فرصت دارند برای ثبت‌نام اقدام کنند در غیر این صورت ظرفیت خالی گروه‌ها از ادامه اولویت‌ها تکمیل خواهد شد و ممکن است تا اولویت‌های 400 و حتی بالاتر نیز در صورت عدم تکمیل کاروان‌ها برای ثبت‌نام اعلام شوند. سرخوش به فارس افزود: اعزام این دوره از زائران از 13 آذر ماه آغاز و تا 20 اسفند ادامه خواهد داشت و ثبت‌نام‌های دور دوم که عید نوروز را نیز شامل می‌شود از اواخر بهمن آغاز می‌شود.

مشاور رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست:
وعده‌های دولت برای
دریاچه ارومیه محقق نشده است!
دولت وعده داده بود 40 درصد آب مصرفی بخش کشاورزی به دریاچه ارومیه سرازیر شود که این مهم هنوز محقق نشده است! اسماعیل کهرم، مشاور رئیس سازمان محیط‌زیست با بیان اینکه نیم متر بر حجم آب دریاچه ارومیه به سبب بارندگی‌های مناسب، افزوده شده است، درباره شرایط دریاچه ارومیه به فارس اظهار داشت: قول‌های دولت درباره احیای دریاچه ارومیه همچنان پابرجاست به طوری که در ابتدای کار دولت مقرر شد ظرف 5 سال دریاچه ارومیه احیا شود هم‌اکنون 2 سال از این زمان گذشته است و لازم است دولت توجه بیشتری به این موضوع داشته باشد. وی با اعلام اینکه هم‌اکنون 5/0 متر بر حجم آب دریاچه ارومیه افزوده شده است، ادامه داد: افزایش این مقدار آب بر حجم دریاچه ارومیه بر اثر نزول بارش رحمت الهی است نه براساس تلاش‌هایی که صورت گرفته است. وی یادآور شد: براساس گفته‌های دولت باید 40 درصد آب بخش کشاورزی که بالغ بر 7 میلیارد مترمکعب است، به دریاچه ارومیه سرازیر می‌شد. کهرم با انتقاد از عدم تحقق این مهم تا این لحظه گفت: هنوز حقابه دریاچه ارومیه تأمین نشده و تمام این آب در اختیار مصارف بخش کشاورزی است.

وزیر بهداشت تاکید کرد
دروغ نداریم؛ آب تهران سالم است
دلیلی ندارد به مردم دروغ بگوییم، آب تهران سالم است. سیدحسن هاشمی درباره اظهارات مطرح شده توسط یکی از اعضای شورای شهر مبنی بر آلودگی آب تهران به نیترات، به ایسنا گفت: معاونت بهداشت وزارت بهداشت پاسخ این موضوع را پیش از این نیز داده است چرا که قبل از این هم عنوان شده بود بچه‌ای 3 ماهه به دلیل مصرف آب جان خود را از دست داده است، سوال آن است که مگر کودک سه ماهه آب می‌نوشد؟ در هر حال آب تهران سالم است. وی افزود: به دنبال عملکردمان در بیش از یک سال گذشته نیز باید به این باور رسیده باشید که بنایمان آن است به هیچ‌وجه به مردم دروغ نگوییم، چرا که دوره ما هم مانند دیگر دوره‌ها موقتی است و پس از آن باید نسبت به عملکردمان پاسخگو باشیم بنابراین چرا دروغ بگوییم، اگر موضوعی باشد به مردم اطلاع می‌دهیم. هاشمی گفت: به دنبال مطلبی که درباره نیترات آب تهران در شورای شهر مطرح شد، دستور بررسی همه چاه‌ها را دادیم. از این همه چاه در سطح شهر و البته درست در زمانی که سطح آب سدها کاهش یافته بود و مجبور به برداشت از چاه‌ها بودند، میزان نیترات تنها در 3 حلقه چاه بیش از استاندارد بود که مراتب را به چیت‌چیان، وزیر نیرو انتقال دادیم و وزیر نیرو هم پیگیری کرد و گفت چاه را پلمب کنند. حال اینکه ترساندن مردم و گفتن این صحبت‌ها چه دلیلی دارد باید از خود مطرح‌کنندگان چنین مسائلی پرسید. وی تاکید کرد: دلیلی ندارد بخواهیم خلاف موضوعی را به مردم بگوییم. از طرف دیگر اگر هم موردی هست که ما از آن اطلاع نداریم، عضو شورای شهر که اتفاقا پزشک است و همکار ما، می‌توانست طی تماسی به من یا وزیر نیرو موضوع را اطلاع دهد.
 


Page Generated in 0/0052 sec