printlogo


کد خبر: 128954تاریخ: 1393/9/1 00:00
آوای شهر

شهردار پایتخت خبر داد
ارائه خدمات به زوار کربلا در اربعین
شهردار تهران از توافق با استاندار کربلا برای مشارکت در ارائه خدمات به زوار حسینی در کربلای معلا در ایام اربعین خبر داد. به گزارش «وطن امروز»، محمدباقر قالیباف، شهردار پایتخت پس از دیدار استاندار کربلا در جمع خبرنگاران با اشاره به حضور چند میلیونی زوار حسینی در کربلا در ایام اربعین گفت: امروز توافق کردیم مقدمات لازم برای مشارکت شهرداری تهران در ارائه خدمات شهری به زوار حسینی در یک هفته قبل و پس از اربعین حسینی فراهم شود. وی افزود: استاندار کربلا قول مساعد داد بتوانیم امکانات و تجهیزات لازم را به این شهر مقدس ببریم تا خدمات خوبی به زوار امام حسین(ع) ارائه کنیم. قالیباف با پیش‌بینی حضور بیش از یک‌میلیونی زائران ایرانی در ایام اربعین حسینی در عراق گفت: باید به زوار دیگری هم که از شهرهای گوناگون عراق و سراسر دنیا به کربلای معلا می‌روند کمک کنیم. شهردار تهران افزود: همچنین در چارچوب توافقی بلندمدت مقرر شد در حوزه حمل و‌نقل، ترافیک و زیباسازی با استانداری کربلا در طرح‌هایی که این سازمان عراقی تعریف می‌کند، همکاری کنیم و شهرداری تهران به این منظور تجهیزات و امکانات لازم را به کربلا اعزام می‌کند. این در حالی است که عقیل طریحی، استاندار کربلا نیز در جمع خبرنگاران از همکاری با شهرداری تهران برای ارائه خدمات شهری به زوار حسینی در ایام اربعین و مشارکت در اجرای طرح‌های عمرانی در این استان استقبال کرد.

تداوم ناسالم بودن هوای پایتخت
هوای تهران همچنان ناسالم است و گروه‌های حساس از جمله کودکان، سالمندان، خانم‌های باردار و افرادی که بیماری تنفسی و قلبی دارند در منزل بمانند. حشمت‌الله بسطامی، سخنگوی شرکت کنترل کیفیت هوای شهر تهران، درباره شاخص‌های آلایندگی هوای شهر به «فارس» اظهار داشت: شاخص‌های کیفیت هوا روی عدد 100 است و در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس جامعه هستیم.  وی ادامه داد: پیش‌بینی سازمان هواشناسی جوی پایدار همراه با وزش باد ملایم است و در روزهای ابتدایی هفته در همین شرایط پایداری هوا قرار خواهیم داشت. بسطامی یادآور شد: با توجه به آغاز هفته در روز شنبه انتظار می‌رود شاخص‌های کیفیت هوا فراتر برود. وی تأکید کرد: گروه‌های حساس از جمله کودکان، سالمندان‌، خانم‌های باردار و افرادی که ناراحتی قلبی و تنفسی دارند در صورت امکان فعالیتی نداشته باشند. سخنگوی شرکت کنترل کیفیت هوای شهر تهران گفت: پیش‌بینی شده است از روز دوشنبه به بعد شاهد ناپایداری هوا و بارندگی‌ها در شهر تهران باشیم.

تشریح جزئیات اعمال قانون عابران پیاده
فرمانده عملیات و کنترل طرح‌های ترافیکی پلیس راهور تهران جزئیات اعمال قانون عابران پیاده را تشریح کرد. سرهنگ سعید سپهری با اشاره به برگزاری دهه ایمنی از بیستم تا سی‌ام ماه جاری، به «مهر» گفت: پلیس بر این اساس تکالیف قانونی عابران پیاده را عنوان کرده و از شهروندان خواستاریم به وظایف خود در این رابطه عمل کنند. وی اضافه کرد: برابر ماده ۲۱۵ آیین‌نامه راهنمایی و رانندگی، در صورتی که عابر پیاده با وسیله نقلیه برخورد کند، کارشناسان رسمی دادگستری می‌توانند عابر پیاده را در تصادف مقصر قلمداد کنند. این در حالی است که همیشه مردم تصور کرده وقتی با خودرویی تصادف می‌کنند، ۱۰۰ درصد راننده مقصر بوده است. فرمانده عملیات و کنترل طرح‌های ترافیکی پلیس راهور تهران با اشاره به اینکه ماده ۲۱۵ آیین‌نامه راهنمایی و رانندگی درباره تکالیف قانونی عابران پیاده دارای ۹ بند است، گفت: مدتی است که این آیین‌نامه به صورت شفاف در متن کار کارشناسان دادگستری قرار گرفته است، لذا پلیس راهور تهران در صدد برآمده شهروندان را از این تکالیف آگاه کند. سپهری عنوان داشت: شهروندان در محل‌هایی که پیاده‌رو است، از سطح سواره‌رو استفاده نکنند. همچنین در محل‌هایی که پیاده‌رو نیست، یا به دلایلی غیرقابل تردد است، باید از انتهای سمت چپ و عکس حرکت وسایل نقلیه عبور کند. وی با اشاره به اینکه عابران پیاده برای گذشتن از عرض معابر، تنها از گذرگاه پیاده، پل هوایی و پل‌های زیرزمینی مجاز عبور کنند، گفت: شهروندان از دویدن، پریدن و ورود ناگهانی به سواره‌رو خودداری کرده و به هیچ عنوان از حصار آزادراه نگذرند. همچنین در بزرگراه‌ها و خیابان از لابه‌لای درختان، گل‌ بوته‌های حاشیه و میانه راه عبور نکنند. وی اضافه کرد: در تقاطع‌ها با روشن شدن چراغ سبز، عابران اجازه حرکت دارند و به هیچ عنوان نباید از موانع و خط‌کشی‌های ویژه سواره‌رو عبور کنند.


Page Generated in 0/0135 sec