printlogo


کد خبر: 128981تاریخ: 1393/9/1 00:00
جریان روشنفکری بیمار اصلاحات در وزارت ارشاد

دکتر ابراهیم آقا محمدی* : 1- انقلاب اسلامی  ایران در حقیقت، انقلابی فرهنگی بود که بر مبنای ریشه‌های تفکر دینی ملت ایران با رهبری فقیهی جامع‌الشرایط و اسلام‌شناس شکل گرفت و  به عبارتی می‌توان اذعان کرد با توجه به اینکه مردم ایران، ملتی مسلمان و عجین‌شده با فرهنگ اسلامی بودند، این انقلاب با رهبری حضرت امام خمینی(ره) به پیروزی رسید.
فرهنگ دینی در این مملکت و فرهنگ بومی ملت ایران که نشأت گرفته از دین مبین اسلام و آداب پسندیده مردم آن است، باید در هر دولتی مورد عنایت قرار گیرد و اگر چنین نباشد  و دولتی درصدد تخریب فرهنگ غنی اسلامی - ایرانی در این کشور باشد، به یقین ملت آن را نخواهد پذیرفت و موضع قاطعانه خویش را در مقابل هرگونه کم‌توجهی به فرهنگ و ورود هر فرهنگ ناصحیح و بیگانه‌ای به منصه ظهور خواهد گذاشت.
2- در برهه‌ای پس از انقلاب بویژه در دولت اصلاحات؛ روشنفکری بیماری که ریشه در فرهنگ غرب داشت در وزارت ارشاد و دولت اصلاحات بروز کرد و با در اختیار گرفتن بخش وسیعی از مراکز فرهنگی، روزنامه‌ها و.... تلاش کرد فرهنگ غربزده را جایگزین فرهنگ اسلامی کند و در این راستا تلاش‌های بسیاری را نیز صورت داد و هزینه‌های هنگفتی را از بیت‌المال صرف کرد تا بتواند نوعی «ولنگاری» را در فرهنگ این مرز و بوم پدید آورد. ناگفته نماند این وقایع بویژه در دوره فردی که خود اکنون در لندن متواری است و سکان وزارت ارشاد دولت اصلاحات را در دست داشت بیشتر نمود یافت و توانست هجمه سنگینی را از طرف فرهنگ روشنفکری بیمار غربی به فرهنگ دینی مردم وارد و آسیب‌های فراوانی را به ملت تحمیل کند.
3- پر واضح است افتضاحاتی که وزارت ارشاد دولت اصلاحات به وجود آورد، منجر به ایجاد حساسیت در مردم شد تا در قبال آنچه در بعد فرهنگ در آن دولت در حال شکل‌گیری بود موضع‌گیری کنند لذا بی‌شک یکی از علل مهم شکست دولت اصلاحات و رویگردانی مردم از آن، آسیب‌هایی بود که مردم احساس کردند به فرهنگ و اعتقادات آنها وارد شده است. در دوره کنونی نیز با توجه به آنکه فردی در رأس وزارت ارشاد قرار دارد که خود از خانواده‌ای ریشه‌دار و معتقد بوده و دارای پدری است که از محورها و استوانه‌های اصلی دفاع از ارزش‌های دینی و حاکمیت اسلام و انقلاب است، انتظار می‌رود ایشان  اجازه تکرار تجربه تلخ دوره اصلاحات را ندهد اما در حال حاضر برخی افراد که در تاروپود وزارت ارشاد قرار گرفته‌اند با عنایت ویژه به بعضی نشریات روشنفکری بیمار و سایت‌هایی که هیچ‌ اعتقادی به ارزش‌ها و اعتقادات دینی ندارند، بیت‌المال را به جیب آنان می‌ریزند و در مقابل  به  نشریات اصولگرا کم‌توجهی نشان می‌دهند و از در ناسازگاری با آنان درمی‌آیند.
4- فیلتر سایت‌های منتقد دولت و توزیع ناعادلانه تسهیلات وزارت ارشاد میان نشریات، در وزارت ارشاد فعلی مشهود است؛ به‌گونه‌ای که از نشریاتی با اعتقادات سکولاریستی و فاقد حرکت‌های ارزشی ولی دارای پشتوانه‌های اجرایی سنگین، حمایت‌های گاه میلیاردی می‌شود و به نشریات ارزشی در حد 20 میلیون و... نیز حمایت‌های مالی تعلق نمی‌گیرد. اینجاست که باز همان ردپای جریان روشنفکری بیمار غربزده را در وزارت ارشاد فعلی  و نیز منفعل بودن برخی مدیران این وزارتخانه را نسبت به برخی معضلات فرهنگی مشاهده می‌کنیم و  احساس می‌شود همان افتضاحات دوران اصلاحات و دوره عطا مهاجرانی اکنون به‌تدریج در حال احیاست و وزارت ارشاد فعلی در صدد پیروی از همان اشتباهات و سوءرفتارهای دوره اصلاحات است!  
5- می‌توان نتیجه گرفت خارج از این وزارت،  همان جریان بیماردوران اصلاحات برای مسؤولان وزارت فعلی ارشاد خط‌مشی تعیین می‌کند و در این راستا ارتباط برخی با خارج از وزارت، زمینه‌سازی لازم را برای تسلط جریانات دوره اصلاحات با هدف تخریب ریشه‌های فرهنگی  ایجاد می‌کند.   لذا وزیر ارشاد باید در این زمینه توجه لازم را مبذول دارد تا این قضایا به شیوه مناسب ساماندهی شود، زیرا اگر این مسائل همچنان در وزارت ارشاد تداوم داشته باشد به طور قطع   بار دیگر ملت ایران این روند را نپذیرفته و وزارت ارشاد  با عکس‌العمل جامعه مومن و بیدار ایران اسلامی مواجه خواهد شد.
در همین راستا نمایندگان مجلس با حساسیت به انحرافات موجود در وزارت ارشاد می‌نگرند و در صدد هستند تا آنجا که ممکن است وزیر ارشاد با توجه به انتظاری که از وی وجود دارد، خود به پیشگیری از انحرافات اقدام کند لذا اگر اقدامات لازم در راستای زدودن انحرافات فرهنگی از طریق وزارت ارشاد صورت نگیرد نمایندگان مجلس نیز نمی‌پذیرند و  در زمان مناسب موضع‌گیری لازم را انجام داده و وارد عمل خواهند شد.
*نماینده مردم خرم‌آباد
و عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس


Page Generated in 0/0161 sec