printlogo


کد خبر: 129467تاریخ: 1393/9/9 00:00
تازه‌ها

هیأت داوران «جایزه شهید آوینی» سینما حقیقت معرفی شد
محمدرضا جعفری‌جلوه، مدیرعامل بنیاد فارابی، محمد داوودی فیلمبردار و تهیه‌کننده و امیر خوراکیان مدیر فرهنگی ۲۲ فیلم بخش شهید آوینی را داوری خواهند کرد. به گزارش تسنیم، هیات داوران بخش «جایزه شهید آوینی» هشتمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم مستند ایران، سینما حقیقت معرفی شدند. آقایان محمدرضا جعفری‌جلوه (مدیر فرهنگی)، محمد داوودی (فیلمبردار و تهیه‌کننده) و امیر خوراکیان (مدیر فرهنگی) 22 فیلم بخش شهید آوینی را داوری خواهند کرد. امسال جایزه شهید آوینی که مختص فیلم‌های مستند حوزه مقاومت، انقلاب اسلامی و دفاع مقدس است، به‌عنوان بخش ویژه هشتمین جشنواره بین‌المللی فیلم مستند ایران «سینما حقیقت» برگزار شده و در آیین اختتامیه این رویداد، از 3 مستندساز برگزیده این بخش تقدیر به‌عمل خواهد آمد. فیلم‌های آرزویم را دعا کن (محمد زارع)، آشنای غریب (مصطفی شبان)، ابرها در راهند (محمدعلی فارسی)، اتاق جنگ (مصطفی حریری)، ایمان (مسعود زارعیان)، پارکینگ (عباس عمرانی‌بیدی)، چه کسی ما را کشت (محمدحسین جعفریان)، زمان به وقت موسیو ستبون (محمود کریمی)، زندگی در ثانیه صفر (علی و بلال الفت)، ققنوس (جمشید بیات‌ترک)، مالکیه (محمدباقر شاهین)، مدافعان نَُبل و الزهرا (طه فروتن)، ملاقات با داعش (کار گروهی)، میراث مجید (مصطفی آتش‌مرد) و آزادی (لعیا عباس‌میرزایی)، وقتی گنجشک‌ها جیغ می‌کشند (خلیل رشنوی)، 25/2/61 (الهام حسامی) و از جمله آثاری هستند که هم در بخش مسابقه ملی و هم جایزه شهید آوینی حضور دارند اما فیلم‌های او عنایت بود (امیرسبحان جعفری‌سعادتمند)، بسته 57 (مهرداد غفارزاده)، پیروزی (حمید کوه‌پایی)، قصه‌های ناخوانده (وحید چاووش) و مثل یک پروانه عاشق (مهدی میرتیموری) فقط در بخش جایزه شهید آوینی شرکت و رقابت دارند. مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی سازمان امور سینمایی، هشتمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم مستند ایران «سینما حقیقت» را همزمان با ولادت با سعادت حضرت امام موسی کاظم(ع) و طی روزهای ۹ تا ۱۶ آذرماه ۱۳۹۳، با شعار «حقیقت بهترین راهنماست» که از فرمایشات حضرت علی(ع) است، در سینما فلسطین و سینما سپیده شهر تهران برگزار خواهد کرد.

تصویربرداری سریال «سال‌های ابری» به پایان رسید
تصویربرداری سریال «سال‌های ابری» به کارگردانی مهدی کرم‌پور به پایان رسید و در حال انجام مراحل فنی برای پخش از شبکه دو سیما شده است. به گزارش تسنیم، تصویربرداری مجموعه تلویزیونی «سال‌ های ابری» به کارگردانی مهدی کرم‌پور و تهیه‌کنندگی محمدعلی اسلامی پس از 4 ماه و در 110 جلسه با حضور بازیگرانی چون پژمان جمشیدی، رضا ذاکری و سپیده اعلایی پنجشنبه هفته گذشته در لوکیشنی حوالی نیاوران به پایان رسیده و هم‌اکنون مراحل فنی سریال در حال انجام است. بخش‌های مربوط به خرمشهر و آبادان نیز 25 آبان به پایان رسیده و گروه از این روز تا پنجشنبه هفته گذشته در لوکیشن‌هایی چون نارمک، گاراژی در جاده ساوه و البته نیاوران تصویربرداری را انجام داده‌اند. مجموعه کرم‌پور جزو آثار پرلوکیشن تلویزیون محسوب می‌شود و گروه از ابتدا تا روز انتهایی تولید، تصویربرداری را در حدود 50 لوکیشن انجام داده‌اند.

آغاز پخش بلند‌ترین انیمیشن ایران از شبکه پویا
بلند‌ترین مجموعه انیمیشن مرکز پویانمایی صبا با عنوان «مهارت‌های زندگی» که فرخ یکدانه سرپرستی گروه کارگردانان و نویسندگان آن را برعهده دارد، از روز دوشنبه هر روز ساعت ۱۸:۳۰ از شبکه پویا پخش می‌شود. به گزارش تسنیم، «مهارت‌های زندگی» در 250 قسمت تولید شده که مراحل تحقیق و کار‌شناسی آن از ابتدای سال 90 آغاز شده است و از روز دوشنبه ساعت 18 و 30 دقیقه با هدف‌‌گیری گروه سنی 7 تا 14 سال به روی آنتن می‌رود. این مجموعه انیمیشن قصد دارد به آموزش مهارت‌های مورد نیاز برای زندگی اجتماعی و نکات مربوط به آداب معاشرت بپردازد که با استفاده از ساختارهای خانوادگی شهری و در برخی موارد روستایی، مراتب آموزه‌های مورد بحث را به تصویر بکشد. داستان‌های «مهارت‌های زندگی» که با تکنیک سه‌بعدی کامپیوتری تولید شده است، حول محور خانواده‌ای فرهنگی و متوسط شکل می‌گیرد که این خانواده یک پسر و یک دختر در سنین دبستان و راهنمایی دارد و با پدربزرگ و مادربزرگ هم‌خانه هستند. در مقابل خانه آنها مجتمع بزرگی قرار دارد که خانواده‌های متعددی در آن زندگی می‌کنند و در همین راستا مسائل گوناگونی اتفاق می‌افتد.


Page Generated in 0/0050 sec