printlogo


کد خبر: 129481تاریخ: 1393/9/9 00:00
سرلشکر باقری: تسلیح کرانه باختری بزودی عملیاتی می‌شود
انتفاضه سوم با سلاح ایرانی

گروه سیاسی: طرح موضوع مسلح کردن کرانه باختری از سوی رهبر حکیم انقلاب به عنوان یک فرمان نظامی از سوی فرماندهان نظامی دریافت شده است. مقامات مسؤول در این‌باره اعلام کرده‌اند این فرمان فرمانده کل قوا قطعا محقق خواهد شد. به گزارش «وطن امروز»، تسلیح کرانه باختری برای محاصره سرزمین‌های اشغالی مطرح شده است و هدف کاربردی و راهبردی آن نیز راه‌اندازی یک قیام مردمی البته این بار با اتکا به سلاح مقاومت است. در واقع این‌بار دنیا در انتظار شروع انتفاضه سوم با حمایت‌های تسلیحاتی جمهوری اسلامی ایران از انتفاضه است. فرماندهان نظامی در ایران طی ماه‌های اخیر درباره این فرمان اظهارنظر کرده و از در دسترس بودن این فرمان گفته‌اند. در تازه‌ترین اظهارنظر، سردار سرلشکر پاسدار محمد باقری رئیس ارکان و امور مشترک نیروهای مسلح اعلام کرد که تسلیح کرانه باختری بزودی محقق خواهد شد. سردار باقری که با دفاع‌پرس سخن می‌گفت؛ در این‌باره تصریح کرد: تاکنون هرچه فرمانده معظم ‌کل قوا فرموده‌اند اجرایی شده و این تأکید و تکلیف فرمانده معظم کل قوا هم اجرایی و مطمئناً این اتفاق مهم بزودی عملیاتی خواهد شد. حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای روز پنجشنبه در دیدار اعضای مجمع عالی بسیج نیز بر ضرورت مقابله جدی با رژیم صهیونیستی تاکید کردند. در حالی که مقامات آمریکایی همواره نتیجه توافق ژنو و تمدید آن را امن شدن رژیم صهیونیستی اعلام می‌کنند اما رهبر انقلاب تاکید کردند: «چه توافق بشود چه نشود، اسرائیل ناامن‌تر خواهد شد.» این جمله راهبردی رهبر انقلاب در واقع نشان دادن قاطعیت جمهوری اسلامی ایران در نحوه مقابله و نبرد با رژیم اشغالگر قدس است. به اعتقاد کارشناسان، تنها مشکل و مانع پیش روی تسلیح کرانه باختری، فعالیت سرویس‌های امنیتی وابسته به تشکیلات خودگردان و مزدوران رژیم صهیونیستی است که البته این بار جریان مقاومت با تکیه بر مقبولیت عمومی در کرانه باختری، کانال‌های ویژه‌ای برای تسلیح فلسطینی‌ها در نظر گرفته‌ است. پیگیری‌های «وطن امروز» نیز نشان می‌دهد تسلیح کرانه باختری مراحل اولیه خود را نیز پشت سر گذاشته است و اکنون چگونگی ارسال سلاح به کرانه باختری دیگر موضوعیت ندارد بلکه سازماندهی و آموزش فلسطینی‌ها در دستور کار گروه‌های مقاومت است.
بغداد خط قرمز ایران
اما سردار سرلشکر محمد باقری درباره برخی دیگر از موضوعات نیز اظهارنظر کرد. سردار باقری درباره واکنش جمهوری اسلامی ایران به تعرض احتمالی تروریست‌ها به مرزهای کشور اظهار داشت: ایران خطوط قرمزی دارد که اگر کسی از آن عبور کند، ما به‌صورت مستقیم وارد عمل خواهیم شد. همچنین رئیس شورایعالی امنیت ملی نیز اخیراً اعلام کرده اگر تروریست‌ها وارد حاشیه نوار مرزی ما شوند با آنها بشدت برخورد خواهد شد. وی تأکید کرد: البته بغداد، عتبات عالیات و محل دفن ائمه اطهار(ع) در عراق نیز همگی جزو خطوط قرمز جمهوری اسلامی به‌شمار می‌رود که اگر اینها به خطر بیفتد، جمهوری اسلامی خود مستقیم وارد عمل خواهد شد و با دفاع مجدانه و مقتدرانه اشرار را منهدم خواهد کرد. سرلشکر باقری با بیان اینکه دوستان جمهوری اسلامی ایران نگرانی نداشته باشند چراکه ما آنها را تا رسیدن به موفقیت و پیروزی پشتیبانی و حمایت خواهیم کرد، گفت: اگر منافع دوستان و همپیمانان ما به خطر بیفتد بنا به تدبیر فرمانده معظم کل قوا، به هر روشی همراهان ملت ایران را پشتیبانی کرده و به آنها آموزش‌های لازم را برای مقابله با هر خطری ارائه می‌دهیم. رئیس ارکان و امور مشترک نیروهای مسلح با تأکید بر اینکه نوع حمایت جمهوری اسلامی ایران از همپیمانان خود متفاوت است، ادامه داد: براساس تدبیر مقام معظم رهبری و شورایعالی امنیت ملی، در هر جا اقدامات مختص به آن محل را انجام خواهیم داد. وی درباره وضعیت امنیت پایدار در شمال‌غرب و جنوب شرق کشور با توجه به بهره‌گیری از نیروهای بومی تصریح کرد: ما در شمال‌غرب و جنوب شرق نسبت به گذشته در وضعیت بسیار مطلوبی بسر می‌بریم، حتی بعضی سال‌ها میزان تلفات نیروهای مسلح ما در شمال‌غرب کمتر از میزان تلفات در برخی استان‌های کشور بوده است. سردار باقری درباره تحرکاتی که موجب هراس برخی اهالی روستاهای شمال‌غرب و جنوب شرق می‌شود، خاطرنشان کرد: در 3 سال اخیر با سرمایه‌گذاری که برخی دشمنان در کشورهای همجوار انجام داده‌اند، شاهد برخی ناامنی‌های موردی در جنوب شرق و پیش از آن در شمال‌غرب بوده‌ایم که خوشبختانه به‌خوبی مدیریت می‌شود. وی ادامه داد: ما بخش عمده‌ای از مسؤولیت تأمین امنیت را به بومی‌های منطقه یعنی برادران بلوچ‌مان در جنوب شرق و برادران کُردمان در شمال‌غرب واگذار کردیم. خوشبختانه با این تدبیر افراد مسؤول، وظیفه تأمین امنیت را به‌خوبی انجام داده و در مقابله با اشرار و تحرکات غیراصولی و بدون عقبه، نقش موثر و مفیدی را ایفا می‌کنند. رئیس ارکان و امور مشترک نیروهای مسلح تأکید کرد: مناطق ناامن مرزی در شمال‌غرب را کاملاً پاکسازی کرده‌ایم و نیروهای مسلح با نظارت‌های دقیق و مدبرانه هرگونه تحرک و حمله احتمالی را تحت نظر دارند.
تسلط کامل ایران بر ضدانقلاب
اما سرلشکر باقری در ادامه با تأکید بر اینکه ما اکنون تسلط کاملی بر مرکزیت گروه‌های ضدانقلاب در خاک کشورهای همسایه داریم، اظهار داشت: با انجام نشست‌های متعدد و ایجاد تعامل با دولت‌های کشورهای همجوار، خوشبختانه طرح‌های دفاعی و امنیتی به نحو شایسته‌ای اجرا می‌شود. اهالی شمال‌غرب و جنوب شرق مطمئن باشند که اکنون هیچ‌گونه مشکل امنیتی در استان‌های مرزی شمال‌غرب و جنوب شرق نداریم. سرلشکر باقری با اشاره به برقراری امنیت پایدار در استان‌های مرزی کشور افزود: برای توسعه و سرمایه‌گذاری دولت و بخش خصوصی و ایجاد اشتغال هیچ‌گونه مشکلی وجود ندارد البته اقدامات مردم‌یاری نیروهای مسلح، ایجاد اشتغال و کمک به مردم هم در جریان است و روزبه‌روز هم وضعیت بهتری را در این مناطق شاهد خواهیم بود.
 


Page Generated in 0/0071 sec