printlogo


کد خبر: 129484تاریخ: 1393/9/9 00:00
چشم زنان باردار قربانی جنایت پلیس فدرال

روز گذشته، تظاهرات سراسری  در حالی در 30 ایالت آمریکا ادامه یافت که  نخستین قیام عدالتخواهانه طبقاتی در این کشور وارد پنجمین روز خود شد اما نمادین‌ترین صحنه‌هایی که روز شنبه عمق سرکوب خشونتبار معترضان توسط  پلیس فدرال را بازتاب داد به چشم 2 زن باردار آمریکایی، یکی سیاه و دیگری سفید مربوط می‌شد. نیمه‌شب جمعه به وقت آمریکا پخش تصاویری دلخراش از فرگوسن که در آن یک زن باردار سیاهپوست با چشم چپ تخلیه شده‌اش به مصاحبه زنده با شبکه‌های خبری پرداخت  و اعلام کرد شلیک پلیس باعث از دست دادن چشمش شده است، بازتاب فراوانی داشت. در یکی از اعتراضات خیابانی پلیس با شلیک گلوله‌ای به سمت یکی از ماشین‌ها باعث شد شیشه ماشین خرد شود و تکه‌های آن به صورت «دورنلا کانر» که از قضا باردار نیز هست بپاشد و چشم چپ وی آسیب شدیدی ببیند. هنگام این حادثه  او درون ماشین خود به همراه همسرش  در منطقه«هال فری» در کنار تظاهرکنندگان بود اما بعد از انتقال دورنلا به بیمارستان، دکترها که نتوانستند برایش کاری انجام بدهند مجبور به تخلیه چشم چپی شدند. حتی اگر عمدی بودن این حادثه مبهم باشد، خوی وحشیگری پلیس فدرال در ماجرایی که همزمان در شهر دنور برای چشم یک زن باردار دیگر رخ داد، بر همگان آشکار شد، آن هم زمانی که یک زوج جوان در دنور به معترضان پیوستند و  مورد ضرب و جرح شدید قرار گرفتند. نیروهای پلیس‌ در ابتدا مرد را زیر دست و پایشان گرفته و کتک زدند و همسر وی در حال جیغ و داد و طلب کمک از مردم بود اما بعد از اینکه دید پلیس‌ها در حال کشتن همسر سیاهپوست وی هستند خود دست به کار شد و برای نجات همسرش به میان آنها رفت که یکی از پلیس‌ها پای وی را گرفته و روی زمین انداخت و 6  ضربه مشت بر صورت او زد که باعث آسیب‌دیدگی شدید چشم او شد همچنین یک  ضربه با پا هم به شکم این زن که هفت ماه و نیم باردار است زد. عملی که تنها با کودک‌کشی جنایتکاران رژیم صهیونیستی قابل قیاس است.
  نامه 162 کهنه سرباز آمریکایی
در حمایت از معترضان
162کهنه سرباز آمریکایی، با تاسیس یک کمپین برابر گارد ملی آمریکا موضع گرفتند. در پی گسترش ناآرامی‌ها از شهر فرگوسن ایالت میسوری به 170 شهر در بیش از 30 ایالت دیگر آمریکا، ده‌ها نفر از سربازان قدیمی ارتش آمریکا در نامه‌ای سرگشاده به گارد ملی آمریکا از آنان خواسته‌اند در فرگوسن باشید اما نه در برابر مردمی که حق قانونی و اجتماعی خود را می‌خواهند بلکه در کنار آنان.
این سربازان در وب‌سایت رسمی خود به نام «مارچ فوروارد» بیانه‌ای را صادر کرده‌اند که به امضای 162 تن از کهنه سربازها رسیده و در اینجا به نقل از  تیتر یک خلاصه آن را می‌خوانید: «ما سربازانی هستیم که در عراق و افغانستان جنگیدیم. جان خود را به خطر انداختیم... به چه دلیل؟ جنگ به خاطر عدالت! عدالت اجتماعی. عدالت اقتصادی. جنگ علیه نژادپرستی و تمام تبعیضات بیجا، متعصبانه و پوچ. اما تمام این موارد را هم اکنون در وطن خود شاهد هستیم. پس ما برای چه رفته بودیم؟ به تمام برادران و خواهرانمان در گارد ملی آمریکا؛ تمام دنیا به پلیس فرگوسن با حالت تهوع نگاه می‌کنند. آنها جوانان غیرمسلح و دانشجویان سیاهپوست را در روز روشن می‌کشند. و این جنبش مسالمت‌آمیز را تبدیل به قتل‌عام کرده‌اند. تمام اعمال اینها به عنوان حرکات و اعمالی مغایر با قوانین حقوق بشر و وحشیگیری در تاریخ فرگوسن ثبت خواهد شد. حمله و تهدید خبرنگاران، استفاده از گاز اشک‌آور در برابر معترضانی که مسالمت‌آمیز به خیابان می‌آیند، حتی کودکان. فرماندار میسوری«نیکسون»  از گارد ملی برای سرکوبی این مردم استفاده می‌کند اما شما مجبور به اطاعت از او نیستید. شما می‌توانید به آنجا بروید اما در کنار مردم...پس آزادی بیان، آزادی رسانه‌ها و آزادی بشر در آمریکا کجاست؟...خشونت پلیس آمریکا، امروز تبدیل به یک مساله مهم شده است. شماها تاریخ را رقم خواهید زد. اگر شماها در سرکوب کردن معترضان در حمایت از مایکل براون شرکت کنید، ارتش و گارد ملی آمریکا را به عنوان ارگانی برای سرکوب فعالیت‌های بشردوستانه و اعتراضات ضد جنگ، در تاریخ ثبت کرده‌اید. تاریخ دیگر نگاهی خوب به ما نخواهد داشت».


Page Generated in 0/0061 sec