printlogo


کد خبر: 130081تاریخ: 1393/9/19 00:00
آوای شهر

شهردار تهران اعلام کرد
ساخت 128 مسجد جدید در پایتخت
شهردار تهران از پایان عملیات ساختمانی 128مسجد جدید در پایتخت خبر داد. به گزارش «وطن امروز» محمدباقر قالیباف، شهردار تهران طی سخنانی در نشست شورایعالی اقامه نماز و امر به معروف شهرداری تهران گفت: هم‌اکنون عملیات ساختمانی 128 مسجد از مجموع 400 مسجدی که شهرداری تهران تا پایان برنامه 5 ساله توسعه شهری برنامه‌ریزی کرده است، به پایان رسیده و مدیریت شهری برای انجام این تعهد در 3 سال پیش رو عزم جدی دارد. وی توجه به 2 رکن اقامه نماز و امر به معروف را جزو متن فعالیت روزانه مدیران شهری دانست و بیان داشت: ضعف مدیریت، بی‌سر و سامانی و پراکنده‌کاری از چالش‌های مهم در حوزه فرهنگ به شمار می‌رود. این در حالی است که به هر میزان در فعالیت‌های فرهنگی عمق‌بخشی وجود داشته باشد، به همان میزان نتیجه حاصل می‌شود. شهردار تهران با تاکید بر یکپارچگی در انجام فعالیت‌های فرهنگی، وجود مرکز فعالیت‌های دینی را در راستای هم‌افزایی و برجسته‌سازی حوزه دین در میان سایر عرصه‌ها دانست و افزود: وظیفه این تشکیلات رصد و تحلیل محتوای تولیدی توسط بدنه شهرداری و اصلاح انحرافات احتمالی است. قالیباف با اشاره به موضوع اعتبارات تخصیص یافته به مساجد در مناطق 22 گانه شهرداری تهران، تصریح کرد: باید این اعتبارات با هماهنگی و نظر مرکز فعالیت‌های دینی هزینه شود و در صورت عمل‌نشدن به تعهدات مربوطه، این موضوع با هماهنگی معاونت امور مناطق پیگیری شود. در مناطق نیز این ظرفیت وجود دارد که اعتبارات این بخش را به خوبی جذب کرده و آن را افزایش دهند. به گفته شهردار تهران، با وجود مشکلات موجود توجه به اعتبارات مساجد جزو وظایف ذاتی مناطق22 گانه است و با همت شهرداران مناطق، این موضوع قابل حل است.

نوسازی 32 درصدی بافت‌های فرسوده پایتخت
مدیرعامل سازمان نوسازی شهرداری تهران با بیان اینکه در حال حاضر 49 دفتر خدمات نوسازی (نسل سوم) در تمام محلات دارای بافت فرسوده خدمت‌رسانی می‌کنند، از نوسازی 32 درصد بافت فرسوده شهر تهران خبر داد. عبادالله فتح‌اللهی، مدیرعامل سازمان نوسازی شهرداری تهران از نوسازی 32 درصد بافت فرسوده شهر تهران خبر داد و افزود: با توجه به تجربیات نوسازی در سال‌های گذشته براساس گستردگی، پیچیدگی و فرابخشی بودن، لایه مدیریتی شهرداری مناطق در نوسازی بافت فرسوده وارد کار شدند و به عنوان سازمان نوسازی، پشتیبانی‌های قانون و مقرراتی و تخصصی لازم را از شهرداران مناطق به عمل آوردیم. وی ادامه داد: در این شرایط شهرداران مسؤولیت هماهنگی در مناطق 22 گانه را برعهده گرفته و علاوه بر آن شهرداران نواحی 123 گانه تهران نیز وارد شدند. ارگان‌های دولتی مانند اداره آب و فاضلاب و برق در قالب کمیته‌های هماهنگی و اجرایی در استانداری فعال شده‌اند تا در نوسازی محله و تامین زیرساخت‌ها نقش ایفا کنند و نوسازی محلات فعال شود. مدیرعامل سازمان نوسازی شهرداری تهران با اشاره به رویکرد جدید سازمان نوسازی در مقابل بافت فرسوده  به ایسنا گفت: در کنار نوسازی مسکن، تأمین زیرساخت‌ها را در اولویت اجرایی خود قرار دادیم، چرا که محله‌ای که زیرساخت آن تأمین نشده باشد از نظر استاندارد معنی نوسازی به آن تعلق نمی‌گیرد.

استفاده رایگان از مترو در روز اربعین
در روز اربعین حرکت با مترو در مسیر حرم حضرت عبدالعظیم(ع) برای پایتخت‌نشینان رایگان است. به گزارش «وطن امروز» حجت‌الاسلام والمسلمین میثم امرودی، معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران با بیان اینکه جاماندگان اربعین کربلا پیاده تا آستان حضرت عبدالعظیم(ع) می‌روند، افزود: صبح روز اربعین گردهمایی بزرگی در میدان امام حسین(ع) برپا و زائرانی که نتوانستند به زیارت اربعین در کربلا مشرف شوند، از میدان امام حسین(ع) تا آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع) را پیاده‌روی خواهند کرد. معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران اعلام کرد: در روز اربعین حرکت با مترو در مسیر حرم حضرت عبدالعظیم(ع) برای پایتخت‌نشینان رایگان است و همچنین ۲۰۰ دستگاه اتوبوس نیز برای زائران این مسیر پیش‌بینی شده تا در این مانور بزرگ وحدت شرکت کنند. وی با تشریح برنامه‌های فرهنگی شهرداری در اربعین حسینی بیان داشت: برنامه‌های مفصلی در روز اربعین تا پایان ماه صفر با همکاری شهرداری در مساجد و هیات‌های مذهبی برگزار می‌شود که مهم‌ترین برنامه‌های ستاد اربعین شهرداری تهران در میدان امام حسین(ع) از 14 آذر شروع شده و تا روز 22 آذرماه ادامه دارد. معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران با اشاره به برنامه‌های در حال اجرا گفت: این برنامه‌ها شامل اعزام زائران کربلای حسینی، اجرای آیین‌های عزاداری اقوام ایران اسلامی در خیمه‌ها، نمایشگاه‌های مفهومی (از حجاز تا کربلا) و (شمر زمانه‌ات را بشناس)، محصولات فرهنگ اربعین و نگار گذراست.


Page Generated in 0/0191 sec