printlogo


کد خبر: 130095تاریخ: 1393/9/19 00:00
تازه‌ها

تلاش سینما برای فروکش کردن بحران‌های ضد‌نژادپرستی در آمریکا
هالیوود فیلم رمانتیکی از زندگی باراک اوباما می‌سازد
تا به حال فیلم‌های زیادی از روی زندگی رؤسای جمهور کشور آمریکا ساخته شده. فیلم‌هایی که بعضا از اهمیت زیادی هم برخوردار بودند و آثار جالب توجهی هم شدند. جدیدترین آنها هم «لینکلن» بود، ساخته استیون اسپیلبرگ که شاید فقط یک فیلم ضدایرانی می‌توانست از آن در فصل جوایز پیشی بگیرد. کاری که «آرگو» با برنامه‌ریزی دولت آمریکا با موفقیت انجام داد. به گزارش تسنیم، فیلمی براساس زندگی باراک اوباما در دستور کار است اما این فیلم اصلا قرار نیست در سبک و سیاق «لینکلن» اسپیلبرگ یا «W» الیور استون باشد. این فیلم قرار است اثری شبیه به سه‌گانه «قبل» ریچارد لینک لیتر باشد و در آن به نخستین قرار عاشقانه باراک و میشل اوباما در شیکاگو می‌پردازد. این فیلم فعلا «جنوب با تو» نام دارد و داستان آن به ٢٥ سال قبل بازمی‌گردد. سال ١٩٨٩، وقتی رئیس‌جمهور فعلی آمریکا و همسرش نخستین قرارشان را در منطقه ساوت ساید (جنوب) شیکاگو گذاشتند. در آن سال، باراک سال اول رشته حقوق دانشگاه هاروارد بود. او تابستان‌ها در یک شرکت حقوقی کار می‌کرد. جایی که در آن عاشق رئیس جوان‌تر خود، «میشل رابینسون» می‌شود. آنها به انستیتوی هنر رفتند و پس از آن برای دیدن فیلم سینمایی «کار درست را انجام بده» اسپایک لی راهی سینما شدند. آنها 3 سال بعد ازدواج کردند. قرار است تیکا سامپتر در این فیلم نقش میشل اوباما را بازی کند و ریچارد تن آن را از روی فیلمنامه خودش کارگردانی کند. هنوز جست‌وجو‌ها برای نقش باراک ادامه دارد. برخی کارشناسان بر این باورند که این می‌تواند حرکتی دیگر برای کنترل ناآرامی‌های ضدنژادپرستی در آمریکا باشد. آنها معتقدند بعد از ساخت دو فیلم «جانگوی رها از بند» و «12 سال بردگی» آمریکایی‌ها باز هم به این جمع‌بندی رسیده‌اند که باید ساختن فیلم درباره سیاهپوستان که امروز اصلی‌ترین مخالفان دولت و سیاست‌های آمریکا به شمار می‌روند را ادامه دهند. این‌بار باراک و میشل سیاهپوست می‌توانند سوژه مورد نظر باشند.

مستند «آخرین پژواک کوهستان» در راه فجر
مستند«آخرین پژواک کوهستان» به کارگردانی وحید پناهی و تهیه‌کنندگی بهمن منفرد بوده و درباره زندگی و آثار استاد محمدحسین کیانی، یکی از بزرگ‌ترین خوانندگان معاصر موسیقی نواحی و مقامی ایران است. در روند و مسیر تولید این اثر هنرمندان برجسته دیگری چون مرحوم استاد محمد رضا لطفی، استاد مجید درخشانی و... نیز حضور داشته‌اند. مراحل تولید این اثر چندین سال به طول انجامیده و تصویربرداری آن در استان‌های فارس، اصفهان و تهران صورت گرفته است. این اثر برای رسیدن به جشنواره فیلم فجر آماده شده و برای شرکت در بخش سینمای مستند جشنواره فجر ارائه شده است.

برادران وارنر پروژه بعدی نولان را انتخاب کرده‌اند
وقتی «در میان ستارگان» به عنوان پروژه جدید کریستوفر نولان، پس از «شوالیه تاریکی بر می‌خیزد» انتخاب شد، خیلی‌ها از این موضوع تعجب کردند که تهیه‌کننده اصلی فیلم جدید، پارامونت پیکچرز است. چرا که قریب به اتفاق فیلم‌های قبلی نولان توسط برادران وارنر ساخته شده بود و بسیاری نولان را کارگردان برادران وارنر می‌دانستند، همان طور که تارانتینو، کارگردان کمپانی وینستین است البته قرارداد پخش «در میان ستارگان» طوری تنظیم شد که برادران وارنر هم در آن دخیل باشد و حواشی موقتا متوقف شد اما وارنری‌ها که از دست دادن نولان برایشان ضرر مهمی محسوب می‌شود، خود دست به کار شده‌اند تا قبل از اینکه مترو گلدوین مه‌یر با جیمز باند یا پارامونت با فیلم دیگری سراغ کارگردان «یادآوری» بیایند، او را سر پروژه‌ای ببرد و دوباره با نولان همکاری کند. به همین منظور، آنها اقتباسی از رمان «بازیکن یک آماده» را برای کریستوفر نولان در نظر گرفته‌اند. رمانی علمی - تخیلی که نوشته ارنست کلاین است. به گزارش تسنیم، این رمان داستان پسری است که به دنبال گنجی عظیم افتاده اما این گنج، هواخواهان زیادی دارد. رمان مذکور نقد‌های مثبت زیادی را به خودش اختصاص داده و احتمالا اگر قرار باشد کسی فیلمی از این رمان بسازد، آن فرد کریستوفر نولان است. زک پن که فیلمنامه اولیه «انتقام جویان» را نوشته، پشت فیلمنامه این اثر هم قرار گرفته. البته فیلمنامه اولیه «بازیکن یک آماده» توسط خود ارنست کلاین و اریک ایسون نوشته شده است. خود نولان هنوز واکنشی به این خبر نشان نداده ولی طبق کارنامه کاری‌اش، او کارگردانی نیست که بدون نوشتن قسمتی از فیلمنامه اثری را قبول کند. او مدرک ادبیات انگلیسی دارد و ابتدا فیلمنامه‌نویس است و بعد کارگردان. آیا وی قبول می‌کند فیلمنامه نوشته شده توسط شخص دیگری را کارگردانی کند؟
 


Page Generated in 0/0085 sec