printlogo


کد خبر: 130115تاریخ: 1393/9/19 00:00
جهاد پیاده اربعینی

سیروس محمودیان: 1- در مفاهیم دینی و در تقویم عاشورایی بزرگداشت اربعین حسینی از شناخته‌شده‌ترین عبادات است. امام حسن عسکرى‌(ع) در بیان علامات پنجگانه مؤمن،  زیارت اربعین را از اهم علائم برمی‌شمارند. امسال مقام معظم رهبری درباره حضور پرشور عاشقان حسینی ایرانی در مراسم اربعین کربلای معلی تاکید معناداری داشته  و به مسؤولان مربوط نیز دستور داده‌اند نسبت به تسهیل روند حضور زائران ایرانی در اربعین کربلای معلی تمهیدات لازم را بیندیشند. از منظر سیاسی حضور پرشور زائران ایرانی در مراسم حرکت پیاده به کربلا به مثابه جهاد مقدسی است که آثار تحولی آن در آینده نزدیک ماهیت شوم صهیونیست‌ها را با مشکلات پرشماری مواجه خواهد کرد. در حال حاضر لانه عنکبوتی صهیونیست‌ها بشدت متزلزل و در حال فروپاشی است.
2- حضرت امام(ره) بارها تاکید داشتند اسرائیل باید از صفحه روزگار محو شود و راه قدس از کربلا می‌گذرد. بی‌شک جانفشانی‌های رزمندگان اسلام در آزادسازی راه کربلا نقش ماندگاری داشت. امروز فراهم شدن امکان برگزاری  بزرگ‌ترین اجتماع مذهبی جهان در کربلای معلی ماحصل خون شهیدانی است که درطول 8 سال دفاع‌مقدس جان خویش را در طبق اخلاص نهاده و مستانه قهقهه عندربهم یرزقون را سر دادند. امروز کربلای معلی مکانی برای برگزاری خودجوش بزرگ‌ترین تجمع جهانی مدافعان حریم علوی از اقصی نقاط جهان است. امروز کربلا به‌عنوان قطعه‌ای از بهشت وطن  ایرانیانی محسوب می‌شود که به خاطر داشتن یک پیوستگی ماهیتی با  ائمه اطهار(ع) بر خود می‌بالند. کربلا نه وطن دوم بلکه نخستین وطن ایرانیان عاشق اهل‌بیت‌(ع) است. عشق به امامت و ولایتمداری مرز و جغرافیا نمی‌شناسد.
3- همواره تئوریسین‌های غربی و استراتژیست‌های وابسته به نظام لیبرالی به تصور باطل قدرت انقلاب اسلامی را در بمب‌های اتم و سلاح‌های مخرب کشتار جمعی خلاصه می‌کردند که در دنیای امروز دیگر عملا کاربردی ندارد. آنها در محاسبات مادی خویش معجزه انقلاب اسلامی را صرفا در پیشرفت‌های تکنولوژیک محصور کرده و برای محدودسازی توان پیشرفتی ایران در عرصه‌های علمی اقدامات ویژه‌ای را در دستور کار نهاد‌های وابسته بین‌المللی  قرار دادند. تحریم ایران تنها رویه آشکار این خصومت ریشه‌ای به‌شمار می‌رود.

در واقع آنها عملا عاجز بودند تا گستره و ضریب نفوذ قدرت واقعی انقلاب اسلامی را در تسخیر قلوب مومنین و مسلمانان جهان درک کرده یا با مفهوم صدور انقلاب اسلامی ارتباط ادراکی برقرار کنند. امروز قدرت واقعی ایران اسلامی  در کربلای معلی نهفته است که در آینده نزدیک هستی صهیونیست‌ها را به باد فنا خواهد داد. امروز حضور ده‌ها میلیونی شیعیان در جهاد پیاده اربعینی در عراق با وجود تهدیدات و اقدامات تروریستی گروه‌های تکفیری تنها نمایش کوچکی از قدرت لایتناهی انقلاب اسلامی است.
4- شکی وجود ندارد که صرفا در سایه اقتدار بین‌المللی ایران اسلامی و اتکای ایدئولوژیک خط مقدم مقاومت در مربع غزه، لبنان، سوریه و عراق  به ایران اسلامی، سیر نزولی قدرت پوشالی صهیونیست‌های اشغالگر  با وجود اقدامات پیشگیرانه و تدافعی بسیار پیچیده کارتل‌های مخوف صهیونیستی شتاب فزاینده‌ای به خود گرفته است. اگر تا دیروز مهاجمان اشغالگر صهیونیستی در پی فتح نیل تا فرات بودند امروز به‌واسطه قدرت انقلاب اسلامی در پشت دیوارهای بتونی اطراف بیت‌المقدس به دنبال یافتن پناهگاهی امن هستند.
5- در این میان نمی‌توان انکار کرد که گسست عملیاتی هسته مرکزی شعارهای آرمانی صهیونیست‌ها از کربلای معلی رقم خواهد خورد. قطعا براساس پیش‌بینی‌های الهی حضرت امام(ره) حرکت برای آزادسازی قدس شریف با محوریت مجاهدان ایرانی از کربلا آغاز خواهد شد. در واقع کربلا نه یک خاک یا شهر متعلق به عراق بلکه نقطه کانونی برای تجمع ولایتمدارانی است که رسیدن به عدالت جهانی و ظهور حضرت حجت(عج) یگانه آرمان اعتقادی آنها است. دشمن به وضوح می‌داند کربلای معلی به تعداد تک‌تک زائران بیشمار حسینی که با تمام وجود قصد جهاد و مقابله با اردوگاه ظلم‌ محور استکبار جهانی را دارند افق روشنایی بخشی است که معنویت دینی و انوار الهی را به جهانیان ارزانی خواهد داشت.
6- نگاهی گذرا بر مجموعه تحولات چند سال اخیر عراق نشان می‌دهد صهیونیسم بین‌الملل برای رسیدن به شعار منفور از نیل تا فرات برنامه‌ریزی‌های عملی قابل تاملی را با محوریت آمریکا و انگلیس به مرحله اجرا گذاشته است. تشکیل گروه‌های تکفیری، دامن زدن به تنش‌های قومی - جغرافیایی در منطقه، تثبیت موقعیت سران نفوذی بعثی در ارتش عراق، تضعیف حاکمیت ملی عراق، تسلیح و تقویت تروریست‌های تکفیری فعال در عراق و نهایتا تجزیه ارضی آن بخشی از توطئه‌های شوم صهیونیست‌ها در رسیدن به شعار از نیل تا فرات است. اگرچه برنامه‌های دقیق صهیونیست‌ها با پیشرفت‌های چشمگیر و قابل‌پیش‌بینی روبه‌رو بود اما حضور مقتدرانه ایران اسلامی در عراق و مشارکت چشمگیر شیعیان غیور عراقی در مبارزه با تروریست‌های داعش نقش بسزایی در شکست توطئه‌های ریز و درشت صهیونیست‌ها در عراق  ایفا کرده است. امروز حضور میلیونی ایرانی‌ها در مراسم اربعین در کربلای معلی نتیجه روشن اقتدار انقلاب اسلامی در شکست تاریخی نظام لیبرالی و سیاست‌های
اشغالی آمریکا و غرب مستکبر در عراق  است.


Page Generated in 0/0113 sec