printlogo


کد خبر: 130119تاریخ: 1393/9/19 00:00
اخبار

یارانه تولید در قالب سود تسهیلات از هم‌اکنون قابل پرداخت است
معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌جمهور با بیان اینکه پرداخت نقدی یارانه ۱۲۰۰ میلیاردی تولید خلاف قانون است، گفت: یارانه تولید در قالب سود تسهیلات از هم‌اکنون قابل پرداخت است. محمدباقر نوبخت در گفت‌وگو با تسنیم، در رابطه با وضعیت یارانه 1200 میلیاردی تولید، که مقامات وزارت صنعت گفته‌اند دلیل عدم اختصاص آن را باید از معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌جمهور بپرسید، اظهار داشت: در سال جاری یارانه تولید 5 هزار و 727 میلیارد تومان پیش‌بینی شده است، منتهی در هیأت وزیران تصویب شده که این مبالغ فقط به‌صورت مابه‌التفاوت نرخ سود در اختیار بخش‌های تولیدی متقاضی قرار گیرد. وی با اشاره به اینکه در حال حاضر باید از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت با نظام بانکی کشور هماهنگی لازم برای اجرای این امر صورت گیرد، افزود: معاونت برنامه‌ریزی تعهد و تضمین می‌کند این مابه‌التفاوت نرخ سود را پرداخت کند. نوبخت اضافه کرد: در حال حاضر اعلام می‌کنم همین فردا صبح هر یک از آنهایی که سر رسیدش رسیده باشد را معاونت برنامه‌ریزی پرداخت  می‌کند اما در ابتدا باید تعهد و تضمین‌هایی انجام شود که این امر نیز اجرایی خواهد شد. به اعتقاد معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌جمهور، اگر تولیدکنندگان تصور می‌کنند  1200 میلیارد تومان به‌صورت نقدی به آنها ارائه می‌شود باید بگویم این موضوع خلاف قانون است.

اشخاص حقیقی مجاز به عرضه در بورس کالا شدند
معاون عملیات و نظارت بورس کالای ایران گفت: اشخاص حقیقی می‌توانند محصولات خود را در بازارها و تالارهای بورس کالای ایران عرضه و معامله کنند. «مسعود سلطان‌زالی» با بیان این مطلب اظهار داشت: با توجه به پیگیری‌های صورت گرفته در جهت گسترش بورس کالای ایران به‌عنوان مکان مناسب برای فعالیت سرمایه‌گذاران بازارهای مالی، تسهیل تامین منابع مالی و تقویت سرمایه‌گذاری و تولید، امکان فروش محصولات توسط اشخاص حقیقی در این بورس مهیا شد. معاون عملیات و نظارت بورس کالای ایران در ادامه افزود: متقاضیان فروش اعم از شخص حقوقی و حقیقی می‌توانند از طریق یکی از مشاوران پذیرش در شرکت‌های کارگزاری، مدارک پذیرش را تکمیل و پس از بررسی‌های صورت گرفته، اقدام به عرضه و معامله محصول خود کنند. براساس این گزارش، بورس کالای ایران دارای 3 بازار فیزیکی، فرعی و مشتقه است که در این بازارها انواع محصولات کشاورزی، فرآورده‌های نفتی و پتروشیمی و محصولات صنعتی و معدنی عرضه و دادوستد می‌شود؛ لذا از این پس همه اشخاص حقیقی و حقوقی می‌توانند در گروه‌های کالایی مذکور محصولات خود را عرضه کنند.

خداحافظی صالح‌آبادی  با تالار شیشه‌ای
درپی یک جابه‌جایی محمد فطانت‌فرد جایگزین علی صالح‌آبادی در پست ریاست سازمان بورس و اوراق بهادار می‌شود و خبرها حاکی است صالح‌آبادی به بانک توسعه صادرات خواهد رفت. به گزارش تسنیم، علی صالح‌آبادی رئیس سازمان بورس قرار شد میز و پست خود در طبقه ششم ساختمان میدان ونک را به محمد فطانت‌فرد بسپارد که در گذشته مدیرعامل تامین سرمایه لوتوس پارسیان و عضو هیات‌مدیره بانک پارسیان بوده است و در دولت جدید نیز با حکم وزیر اقتصاد به عنوان عضو هیات‌مدیره و معاون اعتباری بانک ملی انتخاب شد. از این پس سهامداران بورسی باید منتظر نگاه‌های محمد فطانت‌فرد به تالار شیشه‌ای از فراز ساختمان میدان ونک به جنب پل حافظ باشند. خبرها حاکی است، علی صالح‌آبادی که حدود 9 سال ریاست سازمان بورس را بر عهده داشت، به بانک توسعه صادرات می‌رود.

تخفیف ویژه ایرانسل برای زائران عتبات عالیات
ایرانسل از ارائه تخفیف ویژه برای مکالمات بین‌الملل به مقصد عراق همزمان با ایام اربعین حسینی و گردهمایی عظیم رهروان آن حضرت در عتبات عالیات خبر داد. به گزارش روابط عمومی ایرانسل، آن دسته از زائرین عتبات عالیات که از سیمکارت‌های اعتباری و دائمی ایرانسل استفاده می‌کنند، در زمان اقامت در عراق از 72 درصد تخفیف در تماس‌های خود با انتخاب اپراتور Zain برخوردار خواهند شد به طوری که هزینه مکالمه در داخل عراق از طریق استفاده از خدمات رومینگ با استفاده از اپراتور Zain برای هر دقیقه 1110 تومان، هزینه مکالمه با ایران دقیقه‌ای 2220 تومان، دریافت مکالمه از ایران دقیقه‌ای 1500 تومان و ارسال و دریافت پیامک 518 تومان محاسبه خواهد شد. همچنین، مشترکین ایرانسل می‌توانند با شماره‌گیری ۰۶۰ به جای دو صفر اول در مکالمات بین‌الملل به مقصد اپراتورهای تلفن ثابت و همراه عراق، هزینه مکالمات بین‌المللی خود را کاهش داده و آسان‌تر از قبل تماس‌های خود را برقرار کنند.
 


Page Generated in 0/0076 sec