printlogo


کد خبر: 130757تاریخ: 1393/10/4 00:00
اخبار

پیکر مرتضی احمدی تشییع شد
پیکر مرتضی احمدی، هنرمند پیشکسوت سینما و تلویزیون صبح دیروز در میان خیل پرتعدادی از هنرمندان و مردم تشییع شد. به گزارش تسنیم در این مراسم حجت‌الله ایوبی، رئیس سازمان سینمایی، علی مرادخانی، معاونت هنری وزارت ارشاد، بهزاد فراهانی و مرضیه برومند، از هنرمندان تئاتر و تلویزیون و افشین پیروانی، مربی و فوتبالیست سابق تیم پرسپولیس سخنرانی کردند. ایوبی در سخنرانی کوتاهش گفت: مرتضی احمدی نام نیکی است که همواره در ایران عزیز خواهد ماند. امسال پاییز دردناک و خزان غم‌آوری داشتیم. امیدوارم ادب، آداب و بزرگ‌منشی این مرد بزرگ الگوی همه ما باشد. امروز ما یک الگو را به خاک می‌سپاریم. مرادخانی هم در سخنان کوتاهی به جنبه «تهران‌شناسی» مرحوم احمدی اشاره کرد و گفت: ‌او زوایایی از تهران را می‌شناخت که کمتر کسی آنها را می‌دانست یا بیان کرده بود. مرحوم احمدی  در حوزه تهران‌شناسی و موسیقی فعالیت‌های گسترده و قابل‌توجهی داشت. معاون هنری وزیر ارشاد با خواندن فاتحه در پایان گفت: ‌حیف است چنین مرد بزرگ و استادی را بدون دعا و فاتحه راهی بهشت زهرا کنیم. سخنرانی کوتاه بهرنگ بقایی نوه مرحوم احمدی هم از نکات قابل‌توجه مراسم بود. صابر ابر مجری و گرداننده مراسم بود.

اکران انیمیشن «رستم و سهراب» باز هم به تعویق افتاد
تهیه‌کننده انیمیشن سینمایی«رستم و سهراب» از تعویق چندباره اکران این فیلم سینمایی در تهران گله کرد.  داریوش دالوند تهیه‌کننده انیمیشن سینمایی «رستم و سهراب» با گله از شورای صنفی نمایش برای به تعویق انداختن اکران این فیلم در تهران به مهر گفت: فیلم سینمایی «رستم و سهراب» قرار بود یک هفته پس از اکران این فیلم سینمایی در بروجرد در تهران نیز اکران شود اما متاسفانه باید بگویم 22 روز از اکران «رستم و سهراب» در بروجرد می‌گذرد اما هنوز این فیلم به پایتخت نیامده است و شورای صنفی نمایش هم به دلایل مختلف آن را به تعویق می‌اندازد. دالوند افزود: قرار بود چهارشنبه این هفته یعنی سوم دی‌ماه این فیلم سینمایی قطعا روی پرده برود اما نوبت اکران به فیلم «ملبورن» داده شد. البته من خوشحالم که این فیلم روی پرده رفت و به هیچ عنوان گله‌ام از چرایی اکران «ملبورن» نیست بلکه ناراحت از به تعویق افتادن اکران انیمیشن سینمایی «رستم و سهراب» هستم. این تهیه‌کننده سینما درباره استقبال از این فیلم سینمایی در بروجرد گفت: خوشبختانه اکران انیمیشن سینمایی «رستم و سهراب» در سینما فلسطین بروجرد با استقبال بسیاری مواجه بود و در این بین آموزش و پرورش این شهر نیز همکاری‌های لازم را انجام داد. وی افزود: استقبال از این فیلم به اندازه‌ای بود که طی 22 روز 23 میلیون تومان به فروش رفت. دستیابی به این فروش در حالی است که از کمترین تبلیغات محیطی، تیزر تلویزیون و تبلیغات ژورنالیستی برخوردار بودیم. ناگفته نماند که فیلم مطرح و رکورددار فروش سینمای ایران در طول 60 روز اکران در بروجرد به این رقم دست یافت. تهیه‌کننده انیمیشن سینمایی «رستم و سهراب» با اشاره به اینکه فروش خوب انیمیشن «رستم و سهراب» در بروجرد باعث ترغیب سینماداران برای بستن قرارداد با این انیمیشن در تهران شده است، بیان کرد: زمانی که آوازه استقبال از این فیلم به تهران رسید سینماداران برای اکران تمایل پیدا کردند و مدام سراغ می‌گیرند ولی متاسفانه نمی‌دانم در شورای صنفی نمایش چه اتفاقی می‌افتد که اکران این فیلم به دفعات به تعویق می‌افتد. دالوند در پایان گفت: زمانی که برای چرایی به تعویق افتادن اکران به شورای صنفی نمایش گله کردم این پاسخ را شنیدم که هفته آینده یعنی 10 دی‌ماه روی پرده خواهد رفت.

«یانی» به ایران نمی‌آید
تهیه‌کننده کنسرت یانی در ایران انتشار اخباری مبنی بر مشخص شدن تاریخ دقیق برگزاری کنسرت‌های این نوازنده و آهنگساز در کشورمان را تکذیب کرد. علی چراغعلی در گفت‌وگو با مهر با رد انتشار خبری مبنی بر برگزاری کنسرت یانی در ایران طی روزهای چهارم، پنجم و ششم بهمن‌ماه امسال توضیح داد: به طور حتم کنسرت یانی در این تاریخ برگزار نخواهد شد چرا که طبق برنامه‌ریزی‌های انجام گرفته اگر بنا باشد یانی در ایران کنسرتی را برگزار کند، این برنامه در اسفندماه امسال آن هم در صورت صدور مجوز کتبی خواهد بود. وی ادامه داد: من تاکنون با هیچ رسانه‌ای درباره تاریخ دقیق کنسرت یانی مصاحبه‌ای نکرده‌ام چرا که تا وقتی نتوانیم مجوزهای کتبی را دریافت کنیم به هیچ عنوان نمی‌شود تاریخ دقیقی را برای برگزاری کنسرت به رسانه‌ها اعلام کرد. بنابراین از دوستان رسانه‌ای می‌خواهم در اخبار خود به عنوان «شنیده‌ها» و «منابع موثق» اکتفا نکنند چون انتشار چنین اخباری واقعا موجب ایجاد شبهه‌هایی می‌شود که مخاطبان را دچار سردرگمی کرده و موجب ایجاد حاشیه‌ای دیگر می‌شود.


Page Generated in 0/0148 sec