printlogo


کد خبر: 131189تاریخ: 1393/10/13 00:00
سرخط خبر

 سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور وظیفه دارد آن بخش از وظایف و واحدهای خود را که جنبه اجرایی دارد و قابل واگذاری به دستگاه‌های ملی و استانی و تشکل‌های غیردولتی حرفه‌ای است، مشخص و حداکثر ظرف مدت 6 ماه به آنها واگذار کند.
 براساس ابلاغیه صورت گرفته صنایع فعال در حوزه‌های نفت، نیرو، معدن، کشاورزی و دیگر صنایع در صورتی که معیارها و مشخصات فنی و استاندارد انرژی را رعایت نکنند، از ۱۰ تا ۱۰۰ درصد روی قبوض بهای برق، گاز و فرآورده‌های نفتی جریمه خواهند شد.
 شورای اقتصاد سرمایه‌گذاری 2/15میلیارد دلاری در طرح توسعه یکپارچه میادین مشترک نفتی غرب کارون را تصویب کرد که از آن به ابرپروژه نفتی تاریخ ایران یاد می‌شود. با اجرای این طرح در ۴سال، روزانه ۵۵۰ هزار بشکه به تولید نفت کشور اضافه می‌شود.
  در حالی که مصوبات ستاد تنظیم بازار همواره بر زندگی و معیشت مردم به صورت مستقیم اثر‌گذار است، جلسات آن ماه‌هاست در سکوت خبری برگزار می‌شود که البته در این میان بازار شایعات هم داغ است.
 اصغر سهیلی‌پور، رئیس کمیته سرمایه‌گذاری شرکت ملی گاز ایران گفت: شرکت‌هایی از کشورهای فرانسه، انگلیس، آلمان، کره، ژاپن، چین و روسیه با شرکت ملی گاز در حوزه‌های ساخت پالایشگاه و خط انتقال وارد مذاکره شدند.
 روح‌الله عباسپور، سخنگوی کمیسیون صنایع مجلس با بیان اینکه وزارت صنعت به ناکجاآباد می‌رود، گفت: استراتژی صنعتی وزارت صنعت مشخص نیست و با گذشت 10 ماه از سال، هنوز مبلغی از یارانه‌های بخش صنعت به تولیدکنندگان پرداخت نشده است.
 محمد پژمان، معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به نیاز به 25 هزار هکتار زمین برای اجرای برنامه‌های دولت تا سال 1405، گفت: 80 درصد از نیاز مسکن در 8 کلانشهر کشور است.
 اصغر مصاحب‌نیا، مشاور وزیر صنعت با تشریح مراحل تحول اداری در این وزارتخانه، گفت: کاهش ۲۰ درصدی پست‌های مدیریتی و ۱۳ درصدی پست‌های سازمانی در دستور کار قرار گرفته است.
 


Page Generated in 0/0053 sec