printlogo


کد خبر: 131197تاریخ: 1393/10/13 00:00
اخبار

24فیلم بخش سودای سیمرغ جشنواره فجر اعلام‌شد
اسامی فیلم‌های سینمایی حاضر در بخش سودای سیمرغ سی‌وسومین جشنواره فیلم فجر از سوی هیات انتخاب این رویداد سینمایی اعلام شد. به گزارش مهر، اسامی فیلم‌های منتخب بخش سودای سیمرغ جشنواره به درخواست اعضای هیات انتخاب توسط حسین معززی‌نیا، منتقد و نویسنده سینمایی به ترتیب حروف الفبا بدین شرح اعلام شد:
۱- ارغوان (کیوان علیمحمدی/ امید بنکدار)
۲- اعترافات ذهن خطرناک من (هومن سیدی)
۳- ایران برگر (مسعود جعفری‌جوزانی)
۴- بوفالو (کاوه سجادی‌حسینی)
۵- بهمن (مرتضی فرشباف)
۶- تگرگ و آفتاب (رضا کریمی)
۷- تا آمدن احمد (صادق صادق‌دقیقی)
۸- حکایت عاشقی (احمد رمضان‌زاده)
۹- خانه دختر (شهرام شاه‌حسینی)
۱۰- خداحافظی طولانی (فرزاد موتمن)
۱۱- دوران عاشقی (علیرضا رئیسیان)
۱۲- رخ دیوانه (ابوالحسن داوودی)
۱۳- روباه (بهروز افخمی)
۱۴- شرفناز(حسن نجفی)
۱۵- شکاف (کیارش اسدی‌زاده)
۱۶- شیفت شب (نیکی کریمی)
۱۷- طعم شیرین خیال (کمال تبریزی)
۱۸- عصر یخبندان (مصطفی کیایی)
۱۹- مرگ ماهی (روح‌الله حجازی)
۲۰- مزار شریف (عبدالحسن برزیده)
۲۱- مشرف به کوچه بی‌نام (هاتف علیمردانی)
۲۲- من دیه‌گو مارادونا هستم (بهرام توکلی)
همچنین هیات انتخاب، حضور 2 فیلم زیر به عنوان برگزیدگان بیست و هشتمین جشنواره بین‌المللی کودک اصفهان در این بخش را اعلام می‌دارد:
۲۳- قول (محمدعلی طالبی / بهترین فیلم جشنواره کودک)
۲۴- فرار از قلعه‌رودخان (غلامرضا رمضانی/ بهترین کارگردانی جشنواره کودک)
بنا بر این گزارش اعضای هیات انتخاب این رویداد سینمایی در جمع خود میزبان حسین معززی‌نیا، منتقد و نویسنده سینمایی بودند.
این منتقد سینمایی پیش‌تر قرار بود در بخش انتخاب سی‌ودومین جشنواره فیلم فجر با این دوره همکاری کند که به دلیل بیماری، جشنواره از حضور وی محروم شد. معززی‌نیا با دعوت دبیرخانه در جلسه اعلام اسامی نهایی بخش سودای سیمرغ حاضر شد.

«آزادی مشروط»
جایگزین «حکایت عاشقی» شد
فیلم «آزادی مشروط» به کارگردانی حسین مهکام جایگزین «حکایت عاشقی» به کارگردانی احمدرضا رمضان‌زاده در بخش «نگاه نو» شد. به گزارش مهر، هیات انتخاب این رویداد پس از بررسی و ارائه گزارش دبیرخانه درباره فیلم حکایت عاشقی ساخته احمدرضا رمضان‌زاده به این نتیجه رسید که فیلم یاد شده دومین ساخته بلند این کارگردان سینما است. در فهرست اعلام‌شده بخش «نگاه نو»، فیلم «حکایت عاشقی» به عنوان فیلم اول عنوان شده که پس از بررسی و ارائه گزارش دبیرخانه جشنواره،‌ مشخص شد که سازنده این فیلم با فیلم دیگری به نام «بشیر» به عنوان کارگردان اول در جشنواره فیلم فجر سال 1373 شرکت کرده است. به همین دلیل این فیلم از بخش «نگاه نو» حذف و فیلم «آزادی مشروط» که واجد بیشترین امتیاز در میان فیلم‌های بیرون مانده از فهرست بود،‌ جایگزین آن شده است. فیلم «حکایت عاشقی» در بخش سودای سیمرغ مورد ارزیابی قرار گرفت‌ که به فهرست نهایی نیز راه پیدا کرده است. «بشیر» ساخته بلند سینمایی احمدرضا رمضان‌زاده در جشنواره سیزدهم فیلم فجر به عنوان نخستین اثر این فیلمساز به نمایش درآمده بود. این اثر سینمایی یک فیلم 16 میلیمتری بود که در جشنواره سیزدهم فجر در بخش مسابقه فیلم‌های اول و دوم حضور داشت و یک بار شانس خود را امتحان کرد.
 


Page Generated in 0/0050 sec