printlogo


کد خبر: 131204تاریخ: 1393/10/13 00:00
اخبار

ایران، موفق‌ترین میزبان جام ملت‌ها
جام ملت‌های آسیا 2015 شانزدهمین دوره جام ملت‌های آسیاست که در استرالیا از تاریخ 19 دی تا 11 بهمن‌ماه سال 1393 برگزار خواهد شد. این بازی‌ها در 5 شهر سیدنی، ملبورن، کانبرا، بریزبن و نیوکاسل برگزار خواهد شد و جالب اینکه برای میزبانی این رقابت‌ها هیچ کشوری جز استرالیا نامزد نشده بود. بر همین اساس و در 15 دوره قبلی رقابت‌ها باید ایران را به عنوان موفق‌ترین میزبان این رقابت‌ها قلمداد کرد، چرا که کشورمان در هر دو دوره‌ای که میزبانی این رقابت‌ها را برعهده داشته است، توانسته از امتیاز میزبانی به نحو احسن استفاده لازم را کرده و در هر دو دوره عنوان قهرمانی را کسب کند. همچنین در 15 دوره قبلی و از بین میزبانان جز ایران، فقط تیم‌های کره‌جنوبی، اسرائیل، کویت و ژاپن توانسته‌اند در خانه عنوان قهرمانی را جشن بگیرند تا 6 قهرمانی این رقابت‌ها در خانه میزبانان این رقابت‌ها به دست آمده باشد.

خادم به دنبال میزبانی مسابقات جهانی کشتی
رئیس فدراسیون کشتی امیدوار است با توجه به سیاست اتحادیه جهانی کشتی برای تفکیک میزبانی رقابت‌های مردان و زنان، ایران بتواند میزبان مسابقات جهانی کشتی در سال 2018 شود. رئیس فدراسیون کشتی درباره نامزدی ایران برای میزبانی مسابقات جهانی 2018 کشتی، اظهار کرد: اتحادیه جهانی کشتی سیاستی را در حال حاضر به صورت غیررسمی دنبال می‌کند و به دنبال تفکیک در برگزاری مسابقات آزاد و فرنگی و بانوان است. ما نیز تلاش می‌کنیم قبل از اینکه این سیاست به صورت رسمی اعلام شود از فرصت استفاده کرده و میزبانی مسابقات جهانی آزاد و فرنگی را به دست بیاوریم که به همین علت آمادگی خود را برای میزبانی این رقابت‌ها در سال 2018 ارائه دادیم. این فرصت بسیار حیاتی برای کشتی ایران است و نیز به خاطر علاقه‌مندان بسیاری که در کشور وجود دارد و حفظ و اعتلای جایگاه کشتی در ایران، این فرصت را نمی‌خواهیم از دست بدهیم.

دریفت قهرمانی کشـور برگزار شد
راند دوم مسابقات دریفت قهرمانی کشـور، 12 دی، در پیست موتورسواری و اتومبیلرانی مجموعه ورزشی آزادی برگزار شد. به گزارش روابط عمومی فدراسیون اتومبیلرانی، این رقابت با حضور 15 نفر از شرکت‌کنندگان از استان‌های تهران، البرز، خوزستان، خراسان و فـارس از ساعت10 صبح  جمعه آغاز شد و تا ساعت 13:30 ادامه داشت. دور تمرینی این مسابقه در طول هفته از ساعت 9 صبح تا 12 ظهر و 14 الی 16 بعدازظهر برگزار شد. در دور تمرینی هرکدام از شرکت‌کنندگان 3 دور مسیر مسابقه را تمرین کردند. پژمان پاکزاد از تهـران به عنوان نفر اول، شهاب پیشانی‌دار از خوزستان نفر دوم و  مازیار بنک‌دار از تهران به عنوان نفر سوم  انتخاب شدند.

پشت پرده خداحافظی علی کریمی!
ابوالفضل جلالی که در زمان حضور کریمی در الاهلی امارات، رابطه بسیار نزدیکی با او داشت، درباره خداحافظی این مربی از کادر فنی تیم ملی گفته: کریمی اگر می‌خواست به منافع شخصی خودش فکر کند، قطعا در تیم ملی می‌ماند چون او بدون طی کردن هیچ دوره مربیگری به نیمکت تیم ملی رسیده بود و موقعیتی بهتر از این نصیبش نمی‌شد اما علی آدم خاصی است. او خودش را قربانی منافع دیگران کرد و با خداحافظی از تیم ملی ترجیح داد با بازیکنانی که به نظر او جایشان در تیم ملی خالی است، همراهی کند. جلالی درباره اینکه گفته می‌شود کریمی به خاطر تغییر بلیت پروازش از تیم ملی کناره‌گیری کرده، اعلام کرد: اصلا چنین چیزی صحت ندارد. مطمئن باشید اگر برای او بلیت فرست کلاس می‌گرفتند بلیتش را عادی می‌کرد چون این کار را یک‌بار در زمان حضورش در الاهلی انجام داده است.

مدیرعاملی که بازداشت می‌شود!
یک روزنامه ورزشی دولتی در گزارشی ادعا کرده که مدیرعامل‌ یکی از باشگاه‌های لیگ برتر در پرونده معافیت بازیکنان سرباز دست داشته است. به گزارش «ورزش سه»، در این گزارش چنین نوشته شده: معافیت جعلی برخی بازیکنان ابعاد مختلفی داشت، زوایای این موضوع آنقدر وسیع بود که متاسفانه با کوتاهی فدراسیون فوتبال در این باره تاکنون فارغ از برخوردی که با بازیکنان شده، خیلی از این زوایا مورد غفلت واقع شده است. یکی از سوال‌هایی که اذهان عمومی را به سوی خود جلب می‌کند، نوع تهیه این معافیت‌هاست. در روزهای نخست مطرح شد که یک مدیرعامل در این موضوع دست داشته و به بازیکنان اطمینان می‌داده آنها برای بحث سربازیشان به مشکل نخواهند خورد و اتفاقا مشکل خیلی از بازیکنان را هم حل کرده بود. تاسفبار است اما این مدیرعامل حتی برای کسانی که پول لازم برای دریافت معافیت را نداشتند نیز راهکاری پیشنهاد داده بوده به طوری که هر بازیکنی که با باشگاه قرارداد امضا می‌کرده است، از قرارداد او مبلغی برای گرفتن کارت معافیت سربازی کسر می‌شده و به همین طریق برای خیلی از بازیکنان کارت معافیت گرفت.
 


Page Generated in 0/0125 sec