printlogo


کد خبر: 131223تاریخ: 1393/10/13 00:00
چهارگوشه

پرچم انگلیس در آتش بحرینی‌ها سوخت
همزمان با بالا گرفتن موج خشم بحرینی‌ها علیه دولت انگلیس در پی بازداشت دبیرکل جمعیت الوفاق، معترضان بحرینی پرچم انگلیس را در جنوب منامه به آتش کشیدند. انگلیس برخلاف اتحادیه اروپا و آمریکا که نگرانی خود درباره بازداشت شیخ علی سلمان و تاثیر آن بر افزایش تنش‌ها و درگیری‌ها در بحرین را اعلام کردند، تاکنون هیچ‌گونه موضع‌گیری نسبت به این موضوع نکرده است. اخیرا لندن و رژیم منامه یک توافقنامه نظامی مشتمل بر تاسیس یک پایگاه دریایی در بحرین امضا کرده‌اند.

ادامه تیر اندازی‌های سریالی در آمریکا
تیراندازی در آمریکا باز هم قربانی گرفت. پلیس شهر مادستو در ایالت کالیفرنیای آمریکا اعلام کرد که بر اثر تیراندازی در این شهر سه تن کشته و یک نفر دیگر زخمی شدند. در آمریکا که براساس قانون اساسی حمل سلاح آزاد است، تیراندازی‌های تقریبا روزانه چندین شهروند این کشور را قربانی می‌کند. سه‌شنبه گذشته نیز یک کودک 2 ساله که به همراه مادرش در فروشگاه زنجیره‌ای والمارت در ایالت آیداهو در حال قدم زدن بود، به ناگاه اسلحه مادرش را از کیف او بیرون آورد و به ضرب یک گلوله، مادرش را کشت.

توقیف محموله نظامی ارسالی امارات به یمن
پس از قدرت گرفتن مخالفان دولت یمن و جنبش مردمی انصارالله، اقدامات کشورهای عضو شورای همکاری
خلیج فارس به رهبری عربستان، علیه آنان شدت گرفته است. در همین راستا، مقامات قضایی کویت اعلام کردند یک کامیون حامل 5000 دست لباس نظامی را که قصد رفتن به یمن داشته است، توقیف کرده‌اند. به گزارش روزنامه کویتی الرأی، پس از توقیف کامیون مشخص شد حامل 5000 دست لباس نظامی است که افسران و سربازان در یکی از یگان‌های خاص نظامی در یمن می‌پوشند.

نخست‌وزیر اسبق لبنان درگذشت
نخست‌وزیر اسبق لبنان که در پی ترور رفیق الحریری در سال 2005 استعفا کرده بود، در اولین روز سال نوی میلادی درگذشت. عمر کرامی، سیاستمدار کهنه‌کار لبنانی که دو دوره در این کشور نخست‌وزیر بود، در سن 80 سالگی درگذشت. کرامی بامداد پنجشنبه در بیمارستان دانشگاه آمریکایی بیروت، به دلیل بیماری و کهولت سن درگذشت. خانواده عمر کرامی در پی این حادثه، بیانیه‌ای صادر و ضمن ارائه خبر مرگ وی، توضیحاتی ارائه کرد.

تیراندازی به مقر نخست‌وزیر ترکیه
رسانه‌های ترکیه روز پنجشنبه گزارش دادند یک فرد پس از پرتاب نارنجک دستی به سمت کاخ «دولما باغچا» استانبول که از جمله مقرهای نخست‌وزیری ترکیه به شمار می‌رود، به سمت نگهبانان تیراندازی کرد. به نوشته روزنامه تودی زمان، نارنجک پرتاب‌شده به سمت کاخ، عمل نکرده و فرد مهاجم هم پس از تیراندازی، توسط نیروهای امنیتی ترکیه، بازداشت شده است. احمد داوود اوغلو، نخست‌وزیر ترکیه ماه گذشته در همین کاخ از نچیروان بارزانی، نخست‌وزیر منطقه کردستان عراق میزبانی کرده بود. سه‌شنبه گذشته نیز ترکیه شاهد حادثه تیراندازی در آنکارا بود.

 برکناری مقام ارشد چینی به‌خاطر فساد
برای نحستین بار یک مقام ارشد چینی در طرح مبارزه گسترده با اختلاس از کار برکنار شد. وزارت خارجه چین دیروز اعلام کرد که «ژانگ کوشنگ» که پیش از این دستیار وزیر خارجه بوده متهم به نقض انضباط است و هم‌اکنون به اتهام فساد تحت بازجویی است و از قدرت برکنار شده است. البته در این بیانیه مستقیما به واژه اختلاس اشاره نشده و سایر جزئیات نیز ذکر نشده است. رسانه‌های چینی اعلام کردند که از میان 4 دستیار وزیر خارجه، ژانگ عالی‌رتبه‌ترین مقام را در اختیار داشته است. وی مقام بعدی پس از معاون وزیر خارجه و مسؤول دپارتمان پروتکل بوده است.

ادامه جنگ اوکراین در شب سال نو
روس‌گرایان شرق اوکراین با آغاز سال نو حملاتی را علیه نیروهای دولتی این کشور انجام دادند که منجر به زخمی شدن 3 سرباز شد. به گزارش ایسنا به نقل از رویترز، دولت اوکراین اعلام کرد شورشیان چندین حمله خمپاره‌ای و مسلحانه علیه مواضع اوکراین در شرق این کشور انجام دادند. آندری لیسنکو، سخنگوی نیروی نظامی اوکراین به خبرنگاران گفت: «شب سال نو در منطقه عملیات ضدتروریستی شب آرامی نبود».


Page Generated in 0/0056 sec