printlogo


کد خبر: 131504تاریخ: 1393/10/18 00:00
فتنه

 انتقاد بذرپاش از سیاست‌های دوگانه در قبال مشکلات اقتصادی
قبلا ًمی‌گفتند سوءمدیریت حالا می‌گویند تحریم
مهرداد بذرپاش، نماینده مجلس شورای اسلامی با حضور در مناظره «بررسی سیاست‌های دولت پیرامون مسائل هسته‌ای» به همراه مصطفی کواکبیان که در دانشگاه امام صادق (ع) برگزار شد، اظهار داشت: ما شاهد بودیم قبل از فتنه 88، 1+5 در مذاکرات هسته‌ای طرح فریز تو فریز هم داده بود اما بعد از فتنه 88 دیدیم بلافاصله اوباما و غربی‌ها اعلام کردند دولت ایران مشروعیت ندارد و ما با آن مذاکره نمی‌کنیم. به گزارش فارس، بذرپاش تاکید کرد: ما 30 سال است که تحریم‌ هستیم و اینکه فردی تحریم‌ها را کاغذپاره بخواند نمی‌تواند اینقدر در کشور ما تاثیرگذار باشد بلکه مساله اینجاست که وطن‌فروشانی اطلاعات کشور را به دشمنان بدهند تا آنان ما را تحریم‌های اثرگذار کنند. وی تاکید کرد: اگر تیم مذاکره‌کننده بتواند تمام تحریم‌ها را لغو کند آن هم چیزی شبیه محال است و تازه به سال 88 می‌رسیم. ما باید بدانیم فتنه 88 دعوای چند کاندیدا نبود که الان باید آن را فراموش کنیم. فتنه 88، 240 هزار میلیارد به مملکت ضرر زد. بذرپاش گفت: ما شاهد بودیم فتنه‌ای اتفاق افتاد و عده‌ای نیز ساکت بودند از جمله خوب‌های این دولت ساکت بودند. برخی‌شان که صحنه‌گردان فتنه بودند. حالا اینان جلو جلو فریاد‌ آی دزد‌
آی دزد سر می‌دهند که یادشان برود خودشان باعث و بانی فتنه و تحریم‌ها بودند. حال تحریم‌ها را به گردن کسی می‌اندازند که آن را کاغذپاره می‌خواند. نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: دولت بر مبنای تحریمی که دوستان خودش باعث و بانی آن شدند و در انتخابات نیز بر همین مبنا رای آوردند سر کار آمد. قبل از انتخابات اعلام می‌کردند تاثیر تحریم‌ها به خاطر سوء‌مدیریت است اما وقتی خودشان سر کار آمدند تاثیر تحریم‌ها صد در صد شد! وی تصریح کرد: همین‌هایی که باعث تحریم‌ها شدند و براساس آن در انتخابات رای آوردند امروز به توافق ژنو رسیدند و می‌خواهند با همان توافق سیاست داخلی را شکل دهند و انتخابات بعدی را نیز بر همین مبنا طی کنند. بذرپاش گفت: حال سوال اینجاست که کاسب تحریم ما هستیم یا آنانی که با تحریم رای را گرفتند و دولت تشکیل دادند و با همین تحریم سیاست داخلی را شکل می‌دهند. اینان گفتند ما بلدیم مذاکره کنیم و ما بلدیم تحریم‌ها را برداریم برهمین اساس در انتخابات رای آوردند. این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه قطعا می‌شد نسبت به تحریم‌ها بهتر عمل شود، گفت: اما باید این را بدانیم که خس و خاشاک گفتن احمدی‌نژاد نسبت به یک عده قلیلی نمی‌تواند آن فتنه را به وجود آورد. وی با بیان اینکه کاندیداهای شکست‌خورده در سال 88 کل انتخابات را مخدوش می‌دانستند، گفت: برخی نمایندگان پیش کاندیداهای بازنده انتخابات رفتند و به آنان گفتند بگویید در کدام صندوق تقلب شده اما کاندیداهای شکست خورده گفتند کل انتخابات مخدوش است چراکه 4 ماه قبل از انتخابات، رئیس‌جمهور سیب‌زمینی پخش کرده است. خب! چرا همان 4 ماه پیش کنار نرفتید. اینکه بمانید و تبلیغات کنید و در مناظره شرکت کنید معنا نمی‌دهد.

فتنه ۸۸ جدال ۲ جریان برای مدیریت آینده جهان بود
محمدحسین صفارهرندی، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با حضور در همایش «بررسی فتنه 88» که سه‌شنبه شب به همت بسیج دانشجویی دانشگاه امام صادق‌(ع) برگزار شد، اظهار داشت: بعضی‌ها می‌گویند با پاسداشت حماسه حضور مردم در 9 دی دفتر خاطرات تلخ فتنه دوباره گشوده می‌شود پس راجع به 9 دی صحبت نکنید، چرا که مستلزم بازخوانی پرونده‌های آن زمان و دامن زدن به کهنه‌زخم‌هاست. به گزارش فارس، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام پیرامون چرایی دعوای ما با نظام سلطه گفت: کسانی ساده‌لوحانه این موضوع را اینگونه تفسیر می‌کنند که چون ما سفارت آمریکا را اشغال کردیم این دعوا شروع شد و سابقه‌ای برای این دعوا متصور نیستند. وی افزود: عده‌ای دیگر می‌گویند ایران جزیره ثبات آمریکا بود و انقلاب اسلامی آن را برهم زد. به همین خاطر آمریکا نیز بی‌واکنش نماند یعنی اقدامات آمریکا  علیه جمهوری اسلامی اقداماتی تلافی‌جویانه بوده است. صفار هرندی پیرامون رابطه ایران و آمریکا گفت: امروز بین ما و آمریکا آنچه می‌گذرد فراتر از مسائل مربوط به منافع آمریکا در ایران و خلیج‌فارس است. قصه ما و آمریکا به نقطه‌ای رسیده که به قول آن وبلاگ‌نویس آنچه در سال 88 در خیابان‌های تهران می‌گذشت جدال 2 جریان بر سر مدیریت آینده جهان بود. مگر می‌شود این ماجرا به آسانی حل شود. وی تاکید کرد: باید به کسانی که می‌گویند چرا ما داستان فتنه را اینقدر ادامه می‌دهیم بگوییم مگر آن وضعیتی که باعث شد آمریکا پایش به فتنه گشوده شود تغییری کرده است؟ آمریکا می‌گوید حتی اگر موضوع هسته‌ای ایران حل شود بهانه‌های دیگری برای چالش با ایران دارد. صفارهرندی گفت: این شوخی است که آمریکا نگران این است که ما بمب اتم بسازیم. دعوای ایران و آمریکا برسر حوزه‌های نفوذ است. آمریکایی‌ها بر این باورند کابوسی که سال‌ها نگران آن بودند امروز تحقق پیدا کرده است.
 


Page Generated in 0/0060 sec