printlogo


کد خبر: 131518تاریخ: 1393/10/18 00:00
آوای شهر

معاون حمل‌ونقل شهرداری تهران اعلام کرد
انتشار اسامی دریافت‌کنندگان طرح ترافیک در بهمن
اسامی نهایی کسانی که امتیازهای لازم برای دریافت آرم طرح ترافیک را دارند بهمن‌ماه اعلام خواهد شد. سیدجعفر تشکری‌هاشمی، معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران با بیان اینکه ثبت‌نام برای دریافت آرم طرح ترافیک 12 دی‌ماه به اتمام رسید، گفت: در این مدت 64 هزار نفر در سامانه شهرداری ثبت‌نام کردند که براساس امتیازبندی‌های پیش‌بینی شده اسامی نهایی در بهمن ماه اعلام خواهد شد. وی به مهر اعلام کرد: پس از اعلام اسامی، شهروندان با مراجعه به دفتر الکترونیکی مدارکی که ادعاهای آنها را اثبات می‌کند ارائه و پس از بررسی صحت اطلاعات روند صدور آرم ادامه پیدا می‌کند. معاون شهردار تهران بیان داشت: کسانی که امتیازهای لازم را کسب کرده باشند صفحه‌ای برای آنها بازگشایی می‌شود که آنها روزهایی که قصد ورود به محدوده طرح ترافیک را ندارند مشخص می‌کنند تا مبلغ آن به حساب کارت بلیت الکترونیکی آنها وارد شود البته اگر این شهروندان پشیمان شده و قصد ورود دوباره را داشته باشند امکان برگشت این روزها وجود دارد. تشکری‌هاشمی در پاسخ به پرسشی درباره نحوه بررسی آرم‌های طرح ترافیک سهمیه‌بگیران بویژه خبرنگاران افزود: برای گروه‌های گوناگون سهمیه‌بگیران کمیته‌های تخصصی تصویب شده تا صلاحیت افراد را تایید کند. درباره خبرنگاران نیز برای آنکه حقی از کسی ضایع نشود، کارگروهی تشکیل شده که در آن افراد مورد اعتماد رسانه‌ها برای بررسی صلاحیت افراد دعوت شدند. قرار نیست با تشکیل این کارگروه از سهمیه‌های افراد کاسته شود بلکه این کارگروه‌ها برای آن است که آنها به افراد حقیقی برسد.

جزئیات طرح ممنوعیت ورود موتوسیکلت به بازار
عضو هیات رئیسه شورای شهر تهران جزئیات طرح ممنوعیت ورود موتوسیکلت به بازارهای مسقف خیابان 15 خرداد را تشریح کرد. ابوالفضل قناعتی، عضو هیات‌رئیسه شورای شهر تهران، با بیان اینکه ورود موتوسیکلت به داخل حریم مسقف بازار موجب افزایش آلودگی صوتی و هوا می‌شود، گفت: ورود موتوسیکلت علاوه بر تولید ذرات معلق در داخل بازار مسقف که به سلامت اصناف و مردم صدمه می‌زند، موجب ایجاد سروصدا و آلودگی صوتی می‌شود. وی با بیان اینکه تردد موتوسیکلت در داخل حریم بازار رفت و آمد مردم را با مخاطره روبه‌رو می‌کند، به ایسنا اعلام کرد بنا به درخواست اصناف و مردم، بررسی طرح ممنوعیت ورود موتوسیکلت به داخل بازارهای مسقف مورد رسیدگی قرار گرفت و مصوب شد. به گفته قناعتی، بر این اساس به منظور حفظ امنیت مردم و کسبه در محدوده بازار مرکزی شهر تهران، ورود انواع موتوسیکلت از شمال به خیابان 15 خرداد، از شرق به خیابان مصطفی خمینی، از غرب به خیابان خیام و از جنوب به خیابان مولوی ممنوع خواهد شد.

مرگ خاموش 54 نفر در تهران
تا پایان آبان امسال 54 مورد فوت ناشی از مسمومیت با گاز منوکسیدکربن به مراکز پزشکی قانونی استان تهران ارجاع شده است که این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته کاهش یافته است. به گزارش «وطن امروز» بشیر نازپرور، مدیرکل پزشکی قانونی استان تهران با بیان این مطلب گفت: در سال 92 تا پایان آبان ماه، 57 مورد فوت ناشی از مسمومیت با گاز منوکسید کربن به مراکز پزشکی قانونی استان تهران ارجاع شده بود که این تعداد با توجه به آمار 54 موردی امسال کاهش 3/5درصدی را نشان می‌دهد. وی خاطرنشان کرد: از کل فوت‌شدگان به دلیل مسمومیت با گاز منوکسیدکربن در 8 ماهه امسال، 42 نفر مرد و 12 نفر زن بوده‌اند. مدیرکل پزشکی قانونی استان تهران بیان داشت: در آبان ماه امسال تعداد فوت‌شدگان با گاز منوکسیدکربن در استان تهران با کاهش 6/26درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل 11 نفر اعلام شده است.

هوای پایتخت در شرایط ناسالم
هوای پایتخت با ایستادن شاخص ذرات معلق کمتر از 5/2 میکرون روی عدد ۱۱۰ در شرایط ناسالم قرار گرفت.  وحید حسینی، مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران با بیان این مطلب افزود: براساس اطلاعات رسیده از ایستگاه‌های سنجش آلودگی هوای شهر تهران، میزان غلظت آلاینده‌های ذرات معلق کمتر از 5/2میکرون و کمتر از ۱۰ میکرون در روز چهارشنبه نسبت به روز پیش از آن (سه‌شنبه) افزایش داشت. به گفته وی، دیروز میانگین غلظت به لحاظ آلاینده ذرات معلق کمتر از 5/2 میکرون در بیشتر ایستگاه‌ها از حد  مجاز فراتر و شاخص کیفیت هوا در شرایط ناسالم بود. مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران به مهر اظهار داشت: پیش‌بینی هواشناسی برای پایتخت حاکی از آسمانی نیمه‌ابری همراه با وزش باد شدید به تدریج همراه با بارش برف و باران است به این ترتیب انتظار می‌رود شاخص کیفیت هوا در مناطق پرتردد و شلوغ در شرایط  ناسالم باقی بماند.


Page Generated in 0/0096 sec