printlogo


کد خبر: 131530تاریخ: 1393/10/18 00:00
تازه‌ها

اولین اکران فیلم «محمد(ص)» در افتتاحیه جشنواره فیلم فجر
حجت‌الله ایوبی، رئیس سازمان سینمایی در حاشیه بازدید از لوکیشن فیلم «محمد(ص)» درباره اکران این فیلم گفت: اولین اکران «محمد(ص)» در افتتاحیه سی‌وسومین جشنواره فیلم فجر خواهد بود. به گزارش تسنیم، وی درباره اکران‌های بین‌المللی این فیلم گفت: سازمان سینمایی همه حمایت‌های لازم را از اکران‌های خارجی این فیلم می‌کند. صبح چهارشنبه لوکیشن فیلم «محمد(ص)» با حضور خبرنگاران، عوامل تولید و مدیران سازمان سینمایی رونمایی شد. در این مراسم علیرضا شجاع نوری، مهدی پاکدل، ساره بیات، محمدمهدی حیدریان، حجت‌الله ایوبی، علیرضا رضاداد و رمضان‌علی حیدری خلیلی حضور داشتند و خبرنگاران به بازدید از ماکت شهرهای مکه، مدینه و بصرا رفتند. پس از بازدید خبرنگاران از این مجموعه نشست خبری فیلم «محمد(ص)» برگزار شد و حیدریان، تهیه‌کننده این فیلم توضیحاتی به تولیدکنندگان و خبرنگاران حاضر داد. لوکیشن اصلی فیلم «محمد(ص)» در شهرک سینمایی جدیدالتاسیسی به نام پیامبر اعظم (ص) در حوالی شهر قم در زمینی به مساحت 80 هکتار در نزدیکی روستای «الهیار» ساخته شده است و بخش‌هایی از این فیلم در کرمان و عسلویه فیلمبرداری شده است.

حذف بخش تجلی اراده ملی جشنواره فیلم فجر
امسال قرار است بخش تجلی اراده ملی یادآوران جانبی سازمان‌ها، نهادها و وزارتخانه‌ها بعد از 23 سال برگزار نشود و این خود تعجب ما را برانگیخت که چرا این بخش مهم در سال جاری برگزار نمی‌شود. به گزارش تسنیم، علیرضا رضاداد، دبیر جشنواره فجر پیش از این درباره بخش تجلی اراده ملی این جشنواره گفته بود: ما بررسی کردیم و دیدیم که چندین سال است چند سازمان که در طول سال کار ویژه‌ای برای سینما نمی‌کنند، می‌آیند به فیلم‌ها جایزه می‌دهند. بخش تجلی اداره ملی برای این است که شما بیایید و کارهایی برای سینما انجام دهید و بعد خودتان را در آنجا ببینید. سازمان سینمایی جشنواره را برگزار می‌کند تا عملکرد خودش را ببیند، تا ببیند به چه فیلم‌هایی پروانه داده شده است، چه گرایش‌هایی تقویت شده، سینمای ما چه خلأهایی دارد، چه مزیت‌هایی امسال به وجود آمده است، چقدر رشد کرده‌ایم و در چه زمینه‌هایی رشد ما کم بوده است، در صورتی که یک عده در بخش تجلی می‌آیند جایزه می‌دهند که هیچ نسبتی در طول سال با سینما برقرار نمی‌کنند و فقط در جشنواره سینما را ارزیابی می‌کردند یا اینکه در جشنواره ابعاد دیپلماتیکی وجود دارد که وزارت امور خارجه حتما باید وظایف خود را نسبت به فجر اعمال کند، همچنین در حوزه‌های داخلی نیز تاثیراتی وجود دارد بنابراین همه اینها باید به کمک جشنواره فجر بیاید. از این جهت باید نگاهی مجدد به جشنواره بشود که بتوانیم توجهات همه کسانی را که جشنواره فجر روی آنها تاثیر می‌گذارد جلب کنیم. اگر مثلا وزارت امور خارجه همه ظرفیت‌های خود را به کار بگیرد اتفاقات خیلی مهم‌تری می‎تواند در حوزه بین‌الملل جشنواره بیفتد.

«دوران عاشقی»
به رنگ و میکس رسید
فیلم سینمایی «دوران عاشقی» به کارگردانی علیرضا رئیسیان که برای حضور در جشنواره سی‌وسوم فیلم فجر آماده می‌شود در مرحله رنگ و میکس صدا قرار دارد. علیرضا رئیسیان، کارگردان فیلم «دوران عاشقی» در گفت‌وگو با مهر با اشاره به اینکه در تلاش است بزودی مراحل فنی این فیلم را به پایان برساند، گفت: در حال حاضر امیر سحرخیز در حال ساخت تیتراژ فیلم است، همچنین امیرحسین قاسمی نیز آخرین مراحل میکس صدا را انجام می‌دهد. وی با اشاره به اینکه تصحیح رنگ «دوران عاشقی» در مراحل نهایی قرار دارد، توضیح داد: هوتن حق‌شناس تصحیح رنگ این فیلم را در استودیو پیشگامان آریا انجام می‌دهد. امیدوارم فیلم مراحل فنی خود را با موفقیت سپری کرده و آماده نمایش در جشنواره فیلم فجر شود. علیرضا رئیسیان که در بیست‌وهشتمین جشنواره فیلم فجر با «چهل سالگی» حضور داشت، امسال و در سی‌وسومین جشنواره فیلم فجر با فیلم «دوران عاشقی» در بخش سودای سیمرغ شرکت خواهد کرد. «دوران عاشقی» درام عاشقانه‌ای بر بستر مسائل روز اجتماعی است. در این فیلم بازیگرانی چون شهاب حسینی، لیلا حاتمی، فرهاد اصلانی، پرویز پورحسینی و بیتا فرهی حضور دارند. علیرضا رئیسیان پیش از این فیلم‌های «چهل سالگی»، «ایستگاه متروک»، «سفر» و «ریحانه» را در کارنامه خود دارد.


Page Generated in 0/0068 sec