printlogo


کد خبر: 131543تاریخ: 1393/10/18 00:00
چهارگوشه

هزینه‌های انتخاباتی نتانیاهو بر عهده آمریکایی‌ها
بیش از۹۰ درصد هزینه‌های انتخاباتی نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی از آمریکا تامین شده است. پایگاه صهیونیستی اینترنتی ویرچوال جروزالم نوشت: براساس آمار و ارقامی که به‌دست آمده است، ۲۳۷ هزار دلار از مجموع حدود ۲۵۹ هزار دلار هزینه‌های انتخاباتی نتانیاهو از کمک‌کنندگان آمریکایی تامین شده است. 3 خانواده ثروتمند آمریکایی حدود نیمی از این مبلغ را پرداخت کرده‌اند. بخش اعظم این کمک‌ها در 2 ماه پایانی سال 2014 منتقل شده است.

اعلام موجودیت داعش در لیبی
گروه تروریستی داعش رسما با صدور بیانیه‌ای موجودیت خود را در لیبی اعلام کرد و از گسترش عملیات خود در این کشور خبر داد. این گروه تروریستی با صدور بیانیه‌ای، تصاویری را از عناصر خود در لیبی منتشر کرد. در این بیانیه آمده است که تک‌تیراندازان داعش در لیبی 12 تن از حامیان ارتش لیبی را در منطقه اللیثی به قتل رسانده‌اند. داعش تأکید کرده است عناصر این گروه در لیبی دارای موشک‌ها و سلاح‌هایی پیشرفته‌ای هستند.

40 کشته در انفجار صنعا
بر اثر انفجار خودروی بمب‌گذاری شده در صنعا، پایتخت یمن، 40 تن کشته و شماری زخمی شدند. این انفجار صبح دیروز مقابل دانشکده پلیس در مرکز صنعا روی داد. این حمله تروریستی هنگامی روی داد که شماری از داوطلبان یمنی برای شرکت در امتحان پذیرش مقابل دانشکده پلیس تجمع کرده بودند. چهارشنبه هفته گذشته نیز تروریست‌ها با حمله به شرکت‌کنندگان در جشن میلاد پیامبر اکرم (ص) و انفجار انتحاری نزدیک ساختمان مرکز فرهنگی استان «اب» در یمن، دست‌کم 33 نفر را کشتند.

دم ایرباس مالزی پیدا شد
دبیرکل سازمان امداد اندونزی می‌گوید مکان دقیق دم هواپیمای ایرباس خطوط هوایی مالزیایی ایرآسیا مشخص شده است. بخش انتهایی هواپیما به‌دلیل شدت برخورد کاملا معیوب شده است اما آنچه اهمیت دارد وجود جعبه‌های سیاه در آن است که احتمالا دلایل اصلی سقوط هواپیما را روشن خواهد کرد. همچنین، مقامات اندونزی در یازدهمین روز از عملیات کاوش و جست‌وجوی لاشه هواپیمای ایرباس خطوط هوایی ایرآسیا موفق شدند 3 جسد دیگر از مسافران و خدمه هواپیما را از دریای جاوه بیرون بیاورند. در هواپیمای ایرباس ای 320 که از سورابایای اندونزی به سنگاپور می‌رفت 162 مسافر و خدمه حضور داشتند که تاکنون تنها 40 جسد از آب بیرون آورده شده‌اند.

ارتش سایبری 6000 نفری کره‌شمالی
سئول مدعی شده کره‌شمالی برای مختل کردن سامانه‌های اصلی نظامی و دولتی کره‌جنوبی یک ارتش سایبری 6000 نفری تشکیل داده است. طبق اعلام  وزارت دفاع کره‌جنوبی «هدف 6000 سرباز سایبری کره‌شمالی فلج کردن کره جنوبی به لحاظ مادی و روانی است.» کره‌جنوبی مدعی است پیونگ‌یانگ از سال 2007 دست‌کم 6 حمله اینترنتی سطح بالا علیه سئول انجام داده و بارها نیز تلاش کرده است به سیستم‌های رایانه‌ای دولتی و تجاری کره‌جنوبی نفوذ کند اما در این امر ناکام بوده است. این تحولات در حالی رخ داده است که‌ آمریکا نیز اخیرا به‌طور علنی کره‌شمالی را برای حمله به شرکت سونی پیکچرز مقصر دانسته است؛ این حمله سبب شد اکران عمومی فیلم «مصاحبه» که ترور خیالی کیم جونگ اون، رهبر کره‌شمالی را به تصویر می‌کشد لغو شود.

تبرئه قاتل اسرائیلی وزیر فلسطینی
همزمان با آخرین یورش شهرک‌نشینان صهیونیست به مسجدالاقصی که در سرمای شدید قدس اشغالی صورت گرفت، رژیم تل‌آویو، نظامی مسؤول قتل «زیاد ابو عین» وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین را تبرئه کرد. کانال ۱۰ تلویزیون اسرائیل  شب چهارشنبه با پخش گزارشی از نتایج تحقیقاتی که فرمانده منطقه مرکزی ارتش اسرائیل در رابطه با شهادت «زیاد ابو عین» وزیر دولت فلسطین انجام داده بود، مدعی شد ارتش هیچ اشتباهی در ارتباط با این قتل مرتکب نشده است. وزیر دولت فلسطین و رئیس هیات رسیدگی به پرونده دیوار حائل و شهرک‌سازی در خلال یک راهپیمایی که در محکومیت شهرک‌سازی در شمال رام‌الله واقع در کرانه باختری برگزار شد توسط نظامیان صهیونیست به شهادت رسید و تصاویر گویای آن هستند که سرباز مزبور یقه ابوعین را گرفته و او را به زمین می‌زند اما رژیم صهیونیستی مدعی است که سربازان اسرائیلی آنگونه که شایسته بوده رفتار کرده‌اند!
 


Page Generated in 0/0061 sec