printlogo


کد خبر: 132253تاریخ: 1393/10/30 00:00
تازه‌ها

مجید مجیدی در «جیپور» هند تجلیل می‌شود
با اهدای جایزه یک عمر دستاورد هنری جشنواره بین‌المللی فیلم «جیپور» هند از مجید مجیدی، فیلمساز برجسته ایرانی تجلیل می‌شود. به گزارش مهر به نقل از آی‌بی‌ان لایو، پنجمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم «جیپور» با اهدای جایزه یک عمر دستاورد هنری از مجید مجیدی، فیلمساز مشهور ایرانی تجلیل می‌کند. این مراسم اول فوریه برگزار می‌شود. مجیدی برای ساخت فیلم‌هایی چون «رنگ خدا»، «بچه‌های آسمان»، «باران» و «بید مجنون» شهرتی جهانی دارد. پنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم «جیپور» که به مدت 5 روز برگزار می‌شود، علاوه بر نمایش فیلم، کارگاه‌ها و سمینارهایی نیز برگزار می‌کند. گفت‌وگو درباره سینمای اورجینال، سینمای آسیا و سینمای جهانی نیز در این رویداد پیش‌بینی شده است. این اولین باری است که جشنواره فیلم «جیپور» جایزه یک عمر دستاورد هنری را اهدا می‌کند. در این زمینه ناند کیشور، مدیر بازار فیلم جشنواره با اعلام این خبر گفت: اولین جایزه یک عمر دستاورد هنری به فیلمساز برجسته ایرانی، مجید مجیدی اهدا می‌شود.
وی افزود: مجیدی سنت فیلمسازی و گرامر زبان سینما را بارها تغییر داده و با فیلم «بچه‌های آسمان» شهرتی جهانی کسب کرد. فیلم‌های خاص او چون «باران»، «بایکوت»، «رنگ خدا»، «بید مجنون» و خیلی فیلم‌های دیگر او کاملا شناخته‌شده‌اند و او هنوز با همان شدت و حدت فیلم می‌سازد. از سوی دیگر هانو راج، مدیر و بنیانگذار این فستیوال نیز گفت این جشنواره از همان اعتباری در ایران برخوردار است که در هند. هر سال فیلم‌هایی از ایران با مخاطبان بسیار در این جشنواره اکران می‌شود و ایران اولین کشوری بود که به عنوان کشور میهمان در سال 2011 برای این جشنواره انتخاب شد. امسال نیز چند فیلم از ایران در این جشنواره به نمایش در می‌آیند که شامل «امروز»، فیلم مستند «نینجای ایرانی» از مرجان ریاحی و «قاعده تصادف» هستند. فیلم «چند مترمکعب عشق» نیز فیلم افتتاحیه این جشنواره است که از افغانستان وارد این جشنواره شده است.  در این جشنواره همچنین 25 فیلمنامه از 10 کشور در بخش رقابتی فیلمنامه‌نویسی بین‌المللی با یکدیگر رقابت خواهند کرد.

پایان فیلمبرداری «هویت مجازی» با موضوع مذاکرات هسته‌ای
عباس رافعی گفت: کار تدوین و ساخت موسیقی تله‌فیلم «هویت مجازی» در حال انجام است و تاکنون بیش از90 درصد کار تدوین پروژه هم به اتمام رسیده است. به گزارش تسنیم، وی ضمن ابراز امیدواری از اینکه تمام مراحل فنی پس از تولید کار تا پنجم بهمن به اتمام برسد، افزود: این فیلم در ایام دهه فجر امسال از شبکه یک سیما به روی آنتن خواهد رفت. تهیه‌کننده تله‌فیلم «هویت مجازی» ادامه داد: داستان این فیلم تلویزیونی درباره یک خبرنگار آمریکایی است که برای پوشش خبری مراسم سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی با یک هویت جعلی وارد ایران می‌شود تا بتواند در پوشش یک خبرنگار عربی و با همدستی یکی از تجار با وارد کردن ابزارهایی که در ساخت سلاح‌های هسته‌ای به کار می‌رود، مسیر مذاکرات هسته‌ای را منحرف کند، غافل از اینکه به محض ورود زیر پوشش نیروهای اطلاعات و عملیات قرار می‌گیرد. «هویت مجازی» به تهیه‌کنندگی مشترک عباس رافعی و ابوالفضل بانی و به کارگردانی محمدحجت ذیجودی، محصول گروه فیلم‌های تلویزیونی شبکه اول سیما است. در این تله‌فیلم که به احتمال زیاد 21 بهمن و در شب سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی پخش خواهد شد محمد مختاری، امین مومنی‌پور، ابوالفضل عقیلی، داوود عسکری، سعید کریمی، آویشن بیکایی، نوید آذربار، هلیا مشایخی، هدی نوری‌زاده، مهرداد جعفری، پیمان سلمان‌زاده و سیاوش عیسی‌زاده ایفای نقش کردند.

نامزدهای 4 گروه جایزه کتاب سال معرفی شدند
آثار تالیفی راه‌یافته به مرحله دوم داوری سی‌ودومین دوره کتاب سال در گروه‌های «علوم اجتماعی»، «اقتصاد»، «علوم سیاسی» و «مدیریت» اعلام شد. به گزارش ایسنا، در گروه «علوم اجتماعی» کتاب‌های «امنیت اجتماعی‌شده رویکرد اسلامی» نوشته اصغر افتخاری از نشر پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی، «پشت دریاها شهری است» اثر نعمت‌الله فاضلی از نشر تیسا و «جامعه‌شناسی ایران» نوشته حمیدرضا جلائی‌پور از نشر علم، آثار راه‌یافته به مرحله دوم‌اند. در گروه «اقتصاد» نیز آثار «اقتصاد دفاع در دوران جدید» نوشته حسین دری‌نوگورانی از نشر ساقی و «تاریخ عقاید اقتصادی» به قلم یدالله دادگر چاپ‌شده در نشر سمت انتخاب شده‌اند. در گروه «علوم سیاسی» کتاب‌های «سیاست‌گذاری ساختار قدرت در ایران» نوشته عباس مصلی‌نژاد از دانشگاه تهران و جلد دوم «تاملی درباره ایران» اثر جواد طباطبایی از نشر مینوی‌خرد و در گروه «مدیریت» نیز کتاب «توانمندسازی مدیران با کمک نظریه‌های مدیریت» اثر منیژه قابلجو از نشر شهرآب به مرحله دوم داوری سی‌ودومین دوره کتاب سال جمهوری اسلامی رسیده‌اند.


Page Generated in 0/0183 sec