printlogo


کد خبر: 132419تاریخ: 1393/11/4 00:00
اخبار

«تعیین حوزه انتخابیه» برای رأی‌دهی در انتخابات تصویب شد
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام از تصویب «مشخص کردن حوزه‌های انتخاباتی برای رأی‌دهندگان قبل از برگزاری انتخابات» در سیاست‌های کلی انتخابات در این مجمع خبر داد. سیدمرتضی نبوی درباره سیاست‌های کلی انتخابات که در حال حاضر در مجمع تشخیص مصلحت نظام در حال بررسی است، در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا درباره نحوه اخذ رأی از رأی‌دهندگان بحثی مطرح شده است؟ به تسنیم گفت: بله، به صورت کلی تعیین شده که حوزه انتخابیه برای رأی‌دهنده مشخص باشد. وی افزود: این تجربه انتخابات در سطح دنیاست که برای شفافیت بیشتر و کنترل دقیق‌تر صورت می‌گیرد. همچنین این کار باعث می‌شود اینطور نباشد که در یک صندوقی تراکم آرای زیادی داشته باشیم و صندوق دیگری تعداد اندکی رأی داشته باشد. در تجربه دنیا این است که از قبل مشخص می‌کنند، شخصی که می‌خواهد برای انتخابات مجلس شورای اسلامی رأی بدهد، محل اخذ رأی از آن شخص مشخص باشد. عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام اضافه کرد: مثلاً اگر شخصی می‌خواهد در تهران رأی دهد، براساس اینکه محل سکونتش کجاست، حوزه انتخابیه‌ای را مشخص می‌کنند، حتی در بعضی از کشورها رأی‌دهندگان «کارت رأی» می‌گیرند، زیرا محل اخذ رأی برای شخص مشخص شده و با کارت رأی به حوزه انتخابیه می‌روند و رأی می‌دهند. نبوی از تصویب شرایط اخذ رأی در انتخابات‌ها در مجمع تشخیص مصلحت نظام خبر داد و گفت: آن چیزی که در مجمع تشخیص مصلحت نظام تصویب شد «مشخص کردن حوزه‌های انتخابیه برای رأی‌دهندگان قبل از برگزاری انتخابات» است که کلی بود و ما وارد جزئیات نشده‌ایم. وی افزود: البته می‌دانید این نظر مشورتی است، آن چیزی که در مجمع تشخیص نظام تصویب می‌شود، خدمت مقام معظم رهبری می‌رود و اگر ایشان نظری داشته باشند، اعمال می‌کنند و در نهایت آن چیزی که مقام معظم رهبری ابلاغ می‌کنند به عنوان سیاست‌های کلی و رسمی مبنای قانونگذاری و عملی است.

صهیونیست‌ها منتظر پاسخ‌های کوبنده سپاه باشند
جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران گفت: صهیونیست‌ها منتظر پاسخ‌های کوبنده سپاه پاسداران باشند. به گزارش تسنیم، سردار حسین سلامی در حاشیه همایش مشترک اعضای دانشگاه دفاع ملی ایران و عمان در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی درباره واکنش ایران به اقدام تروریستی رژیم صهیونیستی در به شهادت رساندن رزمندگان حزب‌الله و سردار الله‌دادی، گفت: این اقدام اسرائیل بازتاب‌دهنده شکست‌های پی‌درپی استراتژی‌های‌شان در سوریه و عراق بوده و به عبارتی نشان‌دهنده ضعف آنهاست. وی افزود: خورشید حیات صهیونیست‌ها رو به افول است و به همین دلیل دست به این اقدامات می‌زنند. جانشین فرمانده سپاه با بیان اینکه صهیونیست‌ها باید منتظر پاسخ‌های کوبنده باشند، گفت: آنها واکنش‌های سپاه را قبلا دیده‌اند و از این موضوع نگران هستند. سردار سلامی خاطرنشان کرد: صاعقه‌های کوبنده و ویرانگر را صهیونیست‌ها در عمل خواهند دید.

صهیونیست‌ها: روسیه اس400 به ایران می‌دهد
یک پایگاه خبری - تحلیلی صهیونیستی مدعی شد روسیه در قرارداد نظامی جدید با ایران سامانه ضدموشکی اس400 را در اختیار ایران قرار می‌دهد و همچنین به مصر، سوریه و حزب‌الله نیز اس300 می‌دهد. به گزارش فارس، دبکافایل در ادامه با اشاره به اینکه مشکلات مالی در روسیه مسکو را برای انتخاب مشتری‌های جدید سامانه موشکی اس300 و سامانه به مراتب پیشرفته‌تر اس400 محدود کرده، تاکید کرد روس‌ها آماده‌اند تا اس 300 را این بار نه به ایران بلکه به مصر، سوریه و حتی حزب‌الله نیز بفروشند. این پایگاه خبری نزدیک به نهادهای امنیتی رژیم صهیونیستی در ادامه گزارش خود با اشاره به توافق اخیر میان وزرای دفاع ایران و روسیه در تهران تاکید کرد که دو طرف اعلام کردند مساله اس300 حل شده است. بنابراین گزارش، ایران و روسیه از سال 2007 درباره موشک‌های اس300 که یک سامانه پیشرفته ضدهوایی بود زمانی اختلاف‌نظر داشتند که مسکو تحت فشار آمریکا و اسرائیل با وجود دریافت 800 میلیون دلار پول از ایران حاضر به تحویل سامانه اس300 به ایران نشد. تحلیلگران آگاه در این باره به دبکا گفته‌اند برخورداری ایران از سامانه اس400، مذاکره‌کنندگان ایرانی در مذاکرات با 6 قدرت جهانی را تقویت می‌کند. دبکا در ادامه می‌افزاید: امروز ایران و روسیه تحت تحریم‌های غرب و تمایل مشترک برای کمک به یکدیگر برای ممانعت از دخالت نظامی آمریکا در خاورمیانه قرار دارند. باراک اوباما، رئیس‌جمهور آمریکا درحال هدایت اروپا برای عدم خریداری تسلیحات از روسیه برای تنبیه ولادیمیر پوتین به‌خاطر اقداماتش در اوکراین و کریمه است. این پایگاه خبری در ادامه با اشاره به مشکلات ناشی از تحریم‌ها برای روسیه تاکید می‌کند مصر هم با استفاده از کمک‌های مالی عربستان سعودی قراردادی 5/3 میلیارد دلاری تسلیحاتی با روسیه به امضا رسانده و این درحالی است که بازار تسلیحات مصر به صنایع نظامی آمریکا نزدیک است.


Page Generated in 0/0051 sec