printlogo


کد خبر: 132424تاریخ: 1393/11/4 00:00
اخبار

وزارت کار: مزد مصلحتی نداریم
معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه در مزد ۹۴ باید کارگران قدرت پس‌انداز پیدا کنند، گفت: در کنار معیشت کارگران، حفظ امنیت شغلی و تقویت تولید را در برنامه داریم. سیدحسن هفده‌تن در گفت وگو در این‌باره افزود: به دنبال این هستیم تعیین حداقل دستمزد کارگران در سال 94 بدون آنکه فشار مالی مضاعفی به کارفرمایان وارد‌ آید، در یک فضای کارشناسی و تعامل دوطرفه با رویکرد واقع‌بینانه تعیین شود. وی درباره اینکه آیا طرح‌ها و پیشنهادات جامعه کارگری مورد تایید دولت است، گفت: طرح‌های بسیاری به شورایعالی کار ارائه می‌شود اما آنچه برای ما مهم است این است که با افزایش دستمزد سال آینده قدرت خرید و معیشت کارگران افزایش و امکان پس‌انداز برای آنها ایجاد شود. هفده‌تن ادامه داد: با در نظر گرفتن دو شاخص مهم ماده 41 قانون کار مزد را تعیین می‌کنیم. به‌تأکید وی، دولت در تعیین مزد نقش هدایتگر را دارد و هیچگونه دخالتی نمی‌کند. در همین حال فرامرز توفیقی، رئیس کارگروه دستمزد وزارت کار گفت: بنا داریم در جلسات سه‌جانبه فقط درباره دستمزد گفت‌گو کنیم.
10 درصد نان‌ها جوش‌شیرین دارند
با وجود ممنوعیت مصرف جوش‌شیرین در نان 10 درصد نانوایی‌ها از جوش‌شیرین استفاده می‌کنند که پیگیری آن با وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است. علی قنبری، مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار داشت: استفاده از جوش‌شیرین در تولید نان مجاز نیست و وزارت بهداشت آن را ممنوع اعلام کرده و این مساله از سوی مراکز بهداشت پیگیری می‌شود. وی افزود: براساس بررسی‌های صورت گرفته و آمارهای مرکز پژوهش غلات شرکت‌ بازرگانی دولتی ایران، در تعدادی از واحد‌های نانوایی از جوش شیرین استفاده می‌شود که این موضوع در دستگاه‌های نظارتی بویژه وزارت بهداشت در حال بررسی است. قنبری تصریح کرد: اگرچه برخی از نانوایی‌ها در کشور از جوش‌شیرین به‌رغم ممنوعیت استفاده می‌کنند اما نمی‌توان آمار آن را 50 درصد اعلام کرد. به گفته معاون وزیر جهاد کشاورزی براساس بررسی‌های صورت گرفته مرکز پژوهش‌های غلات شرکت بازرگانی دولتی ایران، حدود 7 تا 10 درصد نانوایی‌ها آن هم در تولید برخی از انواع نان از جوش‌شیرین استفاده می‌کنند.
پیش‌فروش بلیت قطارهای نوروزی
معاون مسافری راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران گفت: پیش‌فروش بلیت قطارهای نوروزی از روزهای
۴ و۵ بهمن‌ماه برای روزهای 15 اسفند تا 15 فروردین سال 94 آغاز می‌شود. به گزارش تسنیم، راشدی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: 50 درصد پیش‌فروش‌ها به صورت اینترنتی انجام می‌شود که نسبت به نوروز 93 سهمیه فروش اینترنتی افزایش نشان می‌دهد. وی افزود:پیش‌فروش بلیت قطارهای  محورهای شمال، شمال غرب، مسیرهای منتهی به مشهد و آذربایجان از ساعت 19، 4بهمن و 5 بهمن برای محورهای جنوب و جنوب شرقی و 6 بهمن قطارهای تهران- مشهد- خراسان نیز پیش‌فروش صورت می‌گیرد. وی افزود: از ساعت 7 صبح روز یکشنبه 5 بهمن تا ساعت 12 همان روز مسیرهای شمال غرب به آذربایجان به صورت آنلاین از طریق دفاتر فروش بلیت پیش‌فروش می‌شود و روز دوشنبه برای محور جنوب و جنوب شرق و در همان ساعت 7 صبح تا 12 ظهر پیش‌فروش صورت می‌گیرد. وی افزود: روز سه‌شنبه قطارهای تهران- مشهد- خراسان از طریق فروش آنلاین پیش‌فروش می‌شود.
تجارت ۸۶ میلیارد دلاری در ۱۰ ماه
تجارت خارجی ایران در ۱۰ ماهه نخست 1393 با افزایش ۱۹ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل به بیش از ۸۶ میلیارد دلار رسید. به گزارش تسنیم، صادرات ایران جز نفت خام در این مدت با رشد 24 درصدی نسبت به مدت مشابه پارسال به 584/42 میلیارد دلار رسیده است. واردات هم در این مدت با رشد 15 درصدی نسبت به پارسال به 677/43 میلیارد دلار رسیده است. بر این اساس کل تجارت خارجی ایران به 261/86 میلیارد دلار رسیده است. از 584/42 میلیارد دلار صادرات غیرنفتی ایران، 088/12 میلیارد دلار شامل صادرات میعانات گازی و 771/12 میلیارد دلار شامل صادرات محصولات پتروشیمی بوده است. صادرات میعانات گازی در 10 ماهه امسال با رشد 41 درصدی و صادرات پتروشیمی با رشد 38 درصدی روبه‌رو شده است. در همین حال محمدجواد عطرچیان، مدیرکل دفتر ترانزیت سازمان راهداری با اشاره به توافق صورت گرفته بین مقامات اجرایی دو کشور گفت: ‌با لغو همه عوارض به شکل دو طرفه در حال حاضر کامیون‌های ترک تنها با ارائه مابه‌التفاوت قیمت سوخت وارد ایران شده و ترانزیت به شکل عادی در جریان است.


Page Generated in 0/0060 sec