printlogo


کد خبر: 132426تاریخ: 1393/11/4 00:00
سرخط خبر

 انجمن جهانی آهن و فولاد اعلام کرد ایران با تولید 3/16 میلیون تن فولاد در سال ۲۰۱۴ و با ارتقای یک پله‌ای در رده‌بندی جهانی چهاردهمین فولادساز جهان شد.
 محمدرضا نعمت‌زاده، وزیر صنعت، معدن و تجارت با تأکید بر ضرورت ترسیم افق ۵ سال آینده صنعتی، معدنی و تجاری کشور گفت: سند راهبردی و استراتژی صنعت، معدن و تجارت تهیه شده است.
 فرشاد مقیمی، معاون برنامه‌ریزی و اقتصادی سازمان صنایع کوچک از اختصاص هزار و ۸۷ میلیارد تومان یارانه به بخش صنعت، معدن و تجارت تا پایان سال ۹۳ خبر داد.
 علیرضا دائمی، معاون وزیر نیرو در امور برنامه‌ریزی و اقتصادی با تاکید بر اینکه صادرات سالانه
۱۲ میلیارد کیلووات ساعت برق باید افزایش یابد، گفت: مهم‌ترین مشکل کنونی صنعت برق، نامتعادل بودن اقتصاد آن است که به انباشت بدهی منجر شده است.
 امید گیلان‌پور، دبیر هیأت عامل صندوق توسعه ملی با بیان اینکه جایگزینی درآمدهای کشاورزی به جای درآمد نفتی یک فرض محال است، گفت: بخش کشاورزی قادر به جذب سرمایه برای برطرف کردن نیازهایش نیست چه برسد به اینکه جایگزین درآمد سرشاری مثل نفت شود.
 علیرضا کاملی، مدیرعامل شرکت ملی صادرات گاز از 3 کشور عربی و افغانستان به‌عنوان مشتریان جدید گاز ایران نام برد و اعلام کرد: در صورت توافق، صادرات گاز به افغانستان به صورت سی‌ان‌جی انجام می‌گیرد.
 شهیندخت مولاوردی، معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده با بیان اینکه زنان بیشتر از مردان در معرض فقر قرار دارند، گفت: زنان از قابلیت‌ها و امکانات لازم برای توانمندی و کاهش فقر برخوردار نیستند و هم‌‌اکنون ۸۲ درصد از زنان سرپرست خانوار بیکارند.
 شاخص تولید کارگاه‌های صنعتی به‌عنوان یکی از عوامل تاثیرگذار در رشد اقتصادی کشور در نیمه اول امسال با رشد 6/6 درصدی همراه بود.
 رضا شیوا، رئیس شورای رقابت با بیان اینکه گزارش پرونده رانت ۶۵۰ میلیون یورویی در این شورا قرائت شد، گفت: به محض دریافت پاسخ‌های بانک مرکزی نظر نهایی خود را اعلام خواهیم کرد.
 قدرت حیدری، عضو هیات‌مدیره شرکت مادرتخصصی بازرگانی دولتی ایران گفت:
90 درصد روغن خام کشور وارداتی است.


Page Generated in 0/0061 sec