printlogo


کد خبر: 132427تاریخ: 1393/11/4 00:00
اخبار

خطای حذف یارانه ثروتمندان بالاست
می‌توانیم افراد پردرآمد را شناسایی کنیم ولی هر چه حوزه شناسایی بالاتر رود و سراغ افراد بیشتری برویم، میزان خطا بیشتر می‌شود و مشکل دولت هم همین است. علی طیب‌نیا، وزیر امور اقتصادی و دارایی با بیان این مطلب گفت: خطای نوع اول و دوم در شناسایی بالاست و در زمانی که پرداخت یارانه صورت گرفت، باید در ابتدا به‌صورت هدفمند شناسایی انجام می‌شد ولی متاسفانه انجام نشد و امسال با افزایش قیمت حامل‌های انرژی، درآمدهای حاصله به‌صورت هدفمند توزیع شد. وی با اشاره به روش‌های موجود برای شناسایی کم‌درآمدها، گفت: از روز اول پرداخت نقدی باید اینگونه عمل می‌کردند و درباره مرحله دوم که ما ابتکار عمل را به دست داشتیم، نیازمندان را مورد توجه قرار دادیم، هرچند اگر به ثروتمندان متمرکز می‌شدیم، درصد خطا بالا می‌رفت.

کاهش مسافرکشی ایرلاین‌های داخلی
ایرلاین‌های داخلی در سال قبل تعداد 16 میلیون و 616 هزار و 791 نفر مسافر، 11 هزار و 157 تن بار و 2 هزار و 676 تن محموله‌های پستی در سطح کشور جابه‌جا کردند که در مقایسه به سال 91 در جابه‌جایی مسافر، بار و محموله‌های پستی به ترتیب 2/0-، 8/17- و 9/10- درصد کاهش عملکرد داشتند. به گزارش فارس، در سال 92 شرکت‌های هواپیمایی قشم‌ایر، کیش‌ایر، آتا، کاسپین، نفت ایران و زاگرس از نظر جابه‌جایی مسافر افزایش عملکرد داشته‌اند. ‌در این میان درصد تعداد پروازهای انجام شده شرکت‌های هواپیمایی ایرانی در پروازهای داخلی در سال 92 به این شرح است: آسمان 99/23 درصد، ایران‌ایر 97/16 درصد، ماهان ایر 17/15 درصد و ایرتو‌ر 32/7 درصد.

دلایل افزایش قیمت طلا تشریح شد
رئیس اتحادیه طلا و جواهر ضمن تشریح دلایل افزایش قیمت طلا و سکه در هفته اخیر، گفت: افزایش قیمت‌ها موجب افزایش تقاضا یا التهاب در بازار نشد. محمد کشتی‌آرای در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: علت افزایش قیمت طلا در واقع نگرانی معامله‌گران از اوضاع اقتصادی اروپاست که میزان خرید طلا در بازارهای جهانی و بازارهای آسیا افزایش یافته است. وی افزود: افزایش تقاضا و چند شاخص منفی در چین باعث این افزایش قیمت این فلز گرانبها شده است. کشتی‌آرای اظهار کرد: در بازار داخلی نیز قیمت‌ها با افزایش مواجه شد ولی موضوع مهم این است که این افزایش قیمت باعث افزایش تقاضا نشده و التهابی را در بازار به وجود نیاورد. رئیس اتحادیه طلا و جواهر بیان کرد: قیمت هر اونس جهانی طلا در مقایسه با اوایل هفته افزایش حدود 19 دلاری داشت و قیمت سکه نیز نسبت به اوایل هفته حدود 48 هزار تومان افزایش داشت. وی درباره قیمت طلا در روزهای آینده گفت: نمی‌توان پیش‌بینی درستی در این زمینه داشت.
 


Page Generated in 0/0053 sec