printlogo


کد خبر: 132429تاریخ: 1393/11/4 00:00
عضو کمیسیون آموزش مجلس مطرح کرد
تنبیه بدنی رویه‌ای غیراخلاقی در مدارس

گروه اجتماعی: در دنیای کنونی نمی‌توان دانش‌آموز را با تنبیه و چوب به راه آورد. برای تربیت دانش‌آموزان می‌توان از روش‌های دیگری که توام با عطوفت و نصیحت است بهره جست. قاسم احمدی‌لاشکی، عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس درباره تنبیه بدنی دانش‌آموزان در مدارس، اظهار داشت:‌ طی ماه‌‌های گذشته شاهد انعکاس اخباری درباره تنبیه بدنی دانش‌آموزان در مدارس بودیم، باید توجه داشت که در دنیای کنونی و با توجه به روش‌های جدید آموزشی نمی‌توان دانش‌آموز را با تنبیه و چوب به راه آورد.
وی به تسنیم بیان داشت:‌ تنبیه بدنی دانش‌آموزان نه قانونی بوده و نه با مسائل اخلاقی و اعتقادی ما سنخیت دارد. نمی‌توان ادعا کرد که دانش‌آموز را به دلیل درس نخواندن یا انجام حرکات ناهنجار تنبیه کرده‌ایم، این موضوع تخلف است.
احمدی‌لاشکی بیان کرد: اگر دانش‌آموز به لحاظ درسی ضعیف بوده یا به لحاظ اخلاقی مشکلاتی دارد باید برای برخورد با وی از روش‌های معمول و قانونی همچون در جریان گذاشتن مدیر و ناظم مدرسه و خانواده دانش‌آموز این مشکل را حل کرد. وی با اشاره به اینکه تنبیه بدنی دانش‌آموزان مربوط به گذشته‌های بسیار دور و مکتبخانه‌هاست، افزود:‌ تنبیه بدنی دانش‌آموزان به هیچ عنوان در جامعه مقبول نیست و برای تربیت دانش‌آموزان می‌توان از روش‌های دیگری که توام با عطوفت و نصیحت است بهره جست. به طور قطع کارآیی این روش‌ها بسیار بیشتر از روش‌های برخوردی همچون تنبیه بدنی است.


Page Generated in 0/0056 sec