printlogo


کد خبر: 132434تاریخ: 1393/11/4 00:00
آوای شهر

شهردار تهران مطرح کرد
تأثیر منفی مشکلات اقتصادی بر سلامت خانوار
با تمام وجود درک می‌کنیم که مشکلات اقتصادی در سبد خانوار بر سلامت فرهنگی، تربیتی و جسمی خانوار اثر منفی گذاشته و جامعه را دوقطبی می‌کند و همچنین می‌تواند موضوع تعلیم و تربیت را تحت تاثیر جدی خود قرار دهد. به گزارش ایسنا، محمدباقر قالیباف، شهردار تهران در مراسم افتتاح دوازدهمین نمایشگاه یاد یار مهربان اظهار داشت: با نگاهی گذرا به مجموعه فعالیت‌های شهرداری تهران طی دهه گذشته متوجه می‌شویم که با تمام کمبودها و فراز و نشیب‌های گوناگون، این نهاد رویکردی ثابت و سیاستی مشخص در طول این دهه داشته است.
وی تصریح کرد: تمام سعی ما در شهرداری تهران این است که به وظایف ذاتی و قانونی شهرداری در حوزه مسائل شهری و خدماتی عمل کنیم. شهردار تهران همچنین افزود: می‌دانیم که تلاش‌های ما جوابگوی نیاز مردم نیست اما تلاش می‌کنیم در حوزه خدماتی و عمرانی کاستی نداشته باشیم. وی خاطرنشان کرد: با تمام وجود درک می‌کنیم که مشکلات اقتصادی در سبد خانوار بر سلامت فرهنگی، تربیتی و جسمی خانوار اثر منفی گذاشته و جامعه را دوقطبی می‌کند و همچنین می‌تواند موضوع تعلیم و تربیت را تحت تاثیر جدی خود قرار دهد. قالیباف بیان داشت: در طول سال‌های گذشته یک نگاه محوری در مجموعه شهرداری تهران حاکم بوده و مهم‌ترین وجه تفاوت شهر تهران به‌عنوان یک کلانشهر این است که تهران به‌عنوان مرکزیت جهان تشیع است و باید در این شهر به مسائل کالبدی و خدماتی توجه ویژه‌ای شود. شهردار تهران ضمن اشاره به اینکه مهم‌ترین وجه تفاوت نظام جمهوری اسلامی با نظام‌های غیراسلامی این است که باید در این نظام به تعالی و رشد شهروندان در کنار توسعه شهر توجه لازم و کافی داشت، افزود: این مساله موضوعی است که در طول سال‌های گذشته شهرداری آن را فراموش نکرده و ما هیچگاه در شهرداری تهران اینگونه برداشت نکرده‌ایم که طبق قوانین و عرف جامعه این مساله جزو وظایف ذاتی شهرداری‌ها نیست بلکه همیشه به این موضوع توجه لازم و کافی را داشته‌ایم.

ورود200دستگاه اتوبوس دوکابین به پایتخت
مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی شهر تهران از ورود 200 دستگاه اتوبوس دوکابین با استاندارد یورو 4 به چرخه حمل و نقل عمومی پایتخت تا پایان سال جاری خبر داد. پیمان سنندجی، مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی شهر تهران با بیان اینکه همه اتوبوس‌های دوکابین شهر تهران دارای استاندارد یورو 3 هستند، اظهار داشت: تا پایان امسال 200دستگاه اتوبوس دوکابین با استاندارد یورو 4 وارد چرخه حمل ونقل کشور می‌شود. وی با بیان اینکه طی سال‌های گذشته به منظور بهبود وضعیت خدمات‌رسانی و در عین حال کاهش آلاینده‌ها در ناوگان اتوبوسرانی شهر اقدامات موثری صورت گرفته است، به ایسنا گفت: بر همین اساس 100 دستگاه اتوبوس در
بهمن ماه وارد چرخه حمل ونقل عمومی می‌شود و 100 دستگاه دیگر نیز اسفندماه به ناوگان اتوبوسرانی شهر تهران وارد می‌شود. سنندجی با تاکید بر اینکه برابر آمار ناوگان اتوبوسرانی شهر تهران تنها یک درصد در میزان آلایندگی‌ها سهیم است، خاطرنشان کرد: تلاش می‌کنیم با ارتقای استانداردها و راه‌اندازی خطوط برقی این سهم را نیز کاهش دهیم.

عضو شورای شهر تهران خبر داد
حمل‌ونقل عمومی در انتظار کمک‌های دولتی
باوجود افزایش نرخ بنزین، دولت تا به حال از محل درآمد یارانه‌ها، کمک شایانی به سامانه حمل‌ونقل عمومی نداشته است. ابوالفضل قناعتی، عضو کمیسیون حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به زمان بهره‌برداری از خط 3مترو اظهار کرد:‌ خط 3مترو از جنوب غرب تهران به شمال شرق متصل می‌شود که فاز یک این خط از ایستگاه ‌آزادگان تا مصلای امام خمینی افتتاح شده است همچنین قرار است فاز 2 این خط از مصلای امام خمینی تا شهرک مینی‌سیتی تا پایان سال افتتاح شود. وی به باشگاه خبرنگاران افزود:  خط 3مترو طولانی‌ترین خط متروی شهر تهران به طول 38کیلومتر است و بار مسافربری زیادی دارد.
قناعتی با بیان اینکه پس از افزایش نرخ بنزین، دولت از محل درآمد یارانه‌ها تا به حال کمکی به سامانه حمل‌ونقل عمومی نکرده است، گفت: پس از افزایش  نرخ بنزین تا به حال کمک شایانی از طرف دولت به سامانه حمل‌ونقل نشده و امیدواریم دولت به مدیریت شهری نگاه ویژه‌ای داشته باشد تا جهت رفاه حال شهروندان اقدامات حمل‌ونقلی با سرعت انجام شود.


Page Generated in 0/0061 sec