printlogo


کد خبر: 132443تاریخ: 1393/11/4 00:00
اخبار

طالب‌زاده: کلام به کلام نامه رهبری قابل تبدیل به فیلم مستند است
نادر طالب‌زاده در برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری به نامه مهم مقام معظم رهبری خطاب به جوانان آمریکای شمالی و اروپا اشاره کرد و گفت: این نامه، بسیار خاص و نگارش این نامه در مقطع حساس قابل تقدیر است و کلام به کلام نامه رهبری قابل تبدیل به فیلم مستند است. وی افزود: اولاً این متن به انگلیسی نوشته شده و به‌طور خاص مخاطب آن جوانان آمریکای شمالی و اروپاست سپس متن اصلی به فارسی ترجمه شده است. طالب‌زاده گفت: این اقدام یک اتمام حجت و یک حرکت جدید برای معرفی انقلاب اسلامی ایران در جهان است. وی در پاسخ به این پرسش که چرا جوانان مخاطب خاص این نامه هستند، گفت: رهبری در روند این نامه از یک کلمه خاص استفاده می‌کنند و آن جست‌وجوی حقیقت است و کاری با مذهب افراد ندارند. این جوانان هستند که برای پیدا کردن حقیقت عطش دارند و مشتاقند و از آنجا که جوانان به فضای مجازی و گنجینه‌های خبری دسترسی آسان‌تری دارند و چون امید اصلی به جوانان است، مخاطب این نامه جوانان آمریکایی و اروپایی هستند. صحنه‌ای که در فرانسه ایجاد شد و عکس‌العمل سخیفی که نشریه فرانسوی داشت بسیار ظالمانه بود این در حالی است که این افراد مورد حمایت رهبران سیاسی این کشورها نیز هستند و اقدام رهبر معظم انقلاب در این شرایط خطاب به جوانان و درخواست از آنها برای پیدا کردن حقیقت و پیروی از آن بود. مقام معظم رهبری با این اقدام مستقیم سیاستمدارها را دور می‌زنند و می‌گویند از آنها توقعی نیست بلکه به‌خاطر رسیدن به آینده روشن خودتان به دنبال حقیقت باشید. معاندان آنچنان پرونده خراب و سیاهی دارند که هیچ مرکز فکری قادر نیست عکس‌العمل تندی در قبال این نامه نشان دهد. وی گفت: پیام حقیقت اسلام و انقلاب اسلامی باید بین‌المللی شود و باید به حیطه ایدئولوژی و مسائل عقیدتی به‌صورت جهانی فکر کنیم.

واکنش خانواده مرتضی پاشایی به ادامه مستند جعلی ساخته شده
وکیل خانوادگی مرتضی پاشایی معتقد است مستند «سیب» که درباره این خواننده موسیقی ساخته شده مورد تایید خانواده آنها نیست. به گزارش مهر، خبر ساخت مستند درباره مرتضی پاشایی توسط گروه‌ها و افراد مختلف مدتی است شنیده می‌شود. منصور پاشایی، عموی مرتضی پاشایی درباره جزئیات ساخت مستند مرتضی پاشایی و اختلاف‌نظر با کارگردان مستند «سیب» گفت: زمانی که رضا رشیدپور ساخت این فیلم مستند را مطرح کرد خانواده پاشایی هیچ مخالفتی نکرد اما قرار گذاشتیم درباره زمان پخش و نظارت بر کیفیت کار در آخرین مراحل صحبت کنیم و نسخه نهایی را در اختیار خانواده این خواننده موسیقی پاپ بگذارند ولی این اتفاق نیفتاد. وی ادامه داد: طبق قوانین مالکیت معنوی، ساخت فیلم درباره چهره‌های مطرح باید با مجوز خانواده باشد که این مجوز در بدو امر انجام شد ولی متاسفانه پس از پایان کار ادامه پیدا نکرد و حداقل انتظار خانواده پاشایی این بود که  رشیدپور استانداردهای قانونی را رعایت کند. زمانی که خواستیم مستند پاشایی را به کارگردانی شاهین صمدپور بسازیم به رسم ادب به رشیدپور زنگ زدم و خواستم اطلاع دهم که می‌خواهم این مستند را بسازم و متذکر شوم که حق پخش مستند «سیب» بدون مجوز خانواده را ندارد ولی متاسفانه او جواب نداد. پس از آن به یکی از دوستان نزدیک رشیدپور زنگ زدم که او هم پاسخگو نبود. همچنین پیامک هم به رشیدپور ارسال کردم ولی باز هم پاسخی دریافت نکردم.

مدیر جدید رادیو سلامت منصوب شد
قائم‌مقام شورای سیاست‌گذاری سلامت به عنوان مدیر جدید رادیو سلامت انتخاب و منصوب شد. به گزارش تسنیم به نقل از روابط عمومی رسانه ملی، معاون صدای سازمان صدا و سیما، «صدیقه اعتمادسعید» را به عنوان مدیر جدید رادیو سلامت منصوب کرد. برپایه این گزارش، طی حکمی از سوی نسرین آبروانی معاون صدای رسانه ملی، دکتر صدیقه اعتمادسعید به سمت مدیریت شبکه رادیویی سلامت منصوب شد. دکتر صدیقه اعتمادسعید پیش از این «عضو شورای سیاستگذاری سلامت سازمان صدا و سیما» بوده و از سال 92 تاکنون در سمت قائم‌مقام شورای سیاستگذاری سلامت نیز فعالیت کرده است و در بخش‌های مختلف رادیو سلامت از جمله «مدیر طرح و برنامه این شبکه» و همچنین «سرپرست گروه سلامت جسم و سلامت اجتماعی رادیو سلامت» نیز سابقه فعالیت دارد.
 


Page Generated in 0/0065 sec