printlogo


کد خبر: 132449تاریخ: 1393/11/4 00:00
اخبار

سرمربی عراق: به مسائل سیاسی کاری ندارم!
راضی شنیشل، سرمربی تیم عراق در نشست خبری بعد از بازی با ایران اظهار داشت: ‌اول از همه باید بگویم داور هم جزئی از فوتبال است و اشتباهات داوری در هر مسابقه‌ای پیش می‌آید. داور بازی امروز (دیروز) در طول بازی حتی تصمیمات سختگیرانه‌ای هم علیه ما داشت و برخی بازیکنان ما دوکارته شدند. سرمربی عراق در ادامه گفت‌وگوی خود با خبرنگاران تاکید کرد: ‌شنیدم بعد از بازی مردم عراق به خیابان‌ها ریختند؛ کشور ما یک کشور جنگ‌زده است و شادی جدیدی را تجربه کرده است. من این برد را به آنها تقدیم می‌کنم و فکر می‌کنم این پیروزی دراماتیک بود تا شرایط جنگ را فراموش کنند. آنها زیر حملات بمب و موشک هستند ولی این برد باعث خوشحالی آنها شد. به نظر من این برد هدیه خدا بود به همه هواداران تیم‌ملی ما که تا لحظه آخر تیم را تشویق کردند. شنیشل در پاسخ به این سوال که آیا پیروزی بر ایران را یک پیروزی سیاسی می‌داند، اظهار داشت: من مربی فوتبال هستم و فقط به فوتبال فکر می‌کنم نه مسائل سیاسی و به ماجراهای دیگر کاری ندارم و به آنها ورود نمی‌کنم اما نمی‌خواهم موضوعی را به چیز دیگر مربوط کنم. از اینکه بازیکنانم بعد از گلی که خوردیم به بازی برگشتند واقعا خوشحالم و در ادامه بازی هم با آرامش بازی را ادامه دادیم و نتیجه هم گرفتیم. سرمربی تیم‌ملی عراق درباره اینکه آیا تیمش را از شانس‌های قهرمانی می‌داند یا نه، گفت: به نظر من کره جنوبی، ژاپن و استرالیا شانس‌های قهرمانی هستند اما ما هم تیم بزرگ ایران را حذف کردیم و به همین دلیل برای تیم خودمان هم شانس قهرمانی قائل هستیم اما زمان کمی تا بازی با کره‌جنوبی داریم و باید ریکاوری هم انجام دهیم. البته چند بازیکن محروم خواهیم داشت.

پروین: ویلیامز تیم‌ملی را زمین زد
علی پروین در گفت‌وگویی درباره دیدار تیم‌های ایران و عراق در جام ملت‌های آسیا، گفت: به نظر من داور بازی ایران را زمین زد اما بازیکنان 10 نفره خیلی خوب بازی کردند و وقتی هم که بازی به پنالتی می‌کشد، همه چیز 50-50 می‌شود. سرمربی اسبق تیم‌ملی فوتبال کشورمان درباره 10 نفره شدن تیم‌ملی در این بازی، افزود: تیم‌ملی 75 دقیقه 10 نفره بازی کرد و باز هم با این شرایط خیلی خوب بازی کردند، البته فوتبال همین است اما بازیکنان تیم‌ملی باید آنقدر قوی کار می‌کردند تا کار به اینجا نمی‌کشید و واقعا برای من ناراحت‌کننده است عراقی که درگیر ناآرامی‌هاست ما را شکست دهد. پروین درباره اخراج مهرداد پولادی هم اظهار داشت: این بنده خدا تقصیر ندارد چون داور باید به گلر عراق کارت می‌داد و نمی‌دانم این داور استرالیایی چه فکری پیش خودش کرد که پولادی را از بازی اخراج کرد اما به هرحال فوتبال همین است و وقتی داور سوت پایان بازی را می‌زند اگر خودمان را تکه‌تکه هم کنیم نتیجه عوض نمی‌شود.

فنایی: اشتباه داور نابخشودنی است
کارشناس داوری فوتبال ایران، اشتباه داور دیدار ایران و عراق را در اخراج مهرداد پولادی، نابخشودنی دانست و گفت ویلیامز با این اشتباه کار را در ادامه برای خودش سخت کرد. محمد فنایی در گفت‌وگویی درباره عملکرد تیم داوری دیدار ایران و عراق در یک‌چهارم نهایی جام ملت‌های آسیا اظهار کرد: پس از ایرماتوف ازبک، ویلیامز باتجربه‌ترین داور آسیاست که در جام‌جهانی هم سوت زده است. با این حال اشتباهی که مرتکب شد و پولادی را اخراج کرد، نابخشودنی بود چون با این کار، اداره بازی را برای خودش سخت کرد. معتقدم داور متوجه اشتباهش شد و به همین دلیل هم بود که به اعتراض‌های بی‌امان کی‌روش اعتنا نکرد. داور در آن صحنه باید به پولادی و دروازه‌بان عراق تذکر می‌داد چون خطای صورت گرفته کارت زرد نداشت. برخی هم می‌گویند داور باید برای ایران پنالتی می‌گرفت که اصلا حرف درستی نیست چون خطا را پولادی انجام داده بود. گاهی داور در بازی اشتباه می‌کند و اینکه بگوییم باخت ایران فقط به خاطر داور بود صحیح نیست. هرچند، داور با این اشتباه باعث شد بازی برایش سخت شود در حالی که پیش از آن بازی روند خوبی داشت و شاید یکی از بهترین روزهای ویلیامز را رقم می‌زد.
 


Page Generated in 0/0060 sec