printlogo


کد خبر: 132457تاریخ: 1393/11/4 00:00
چهارگوشه

پسران مبارک آزاد شدند!
«علاء» و «جمال» مبارک، پسران دیکتاتور سابق مصر که به اتهام‌های مختلف در حبس بودند، صبح جمعه یک روز پس از تبرئه از اتهام فساد مالی، دور از چشم رسانه‌ها از زندان آزاد شدند. شبکه المیادین اعلام کرد پسران مبارک به سرعت از اتهام فساد مالی در پرونده کاخ‌های ریاست‌جمهوری تبرئه شدند و دادگاه قرار بازداشت آنان را برداشت. به نظر می‌رسد آزادی مبارک‌ها تحت تاثیر رسانه‌ای شدن خبر مرگ پادشاه عربستان صورت گرفته است.

نتانیاهو اوباما را تحقیر می‌کند
بنیامین نتانیاهو قصد دارد باراک اوباما را در کشور خودش و جلوی چشم سیاستمداران و مردم آمریکا تحقیر کند. نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی فردای سخنرانی سالانه رئیس‌جمهور ایالات متحده در کنگره که سه‌شنبه گذشته ایراد شد، توسط جمهوریخواهان سنا و خانه نمایندگان برای سخنرانی علیه برنامه‌های اوباما بویژه درباره توافق با ایران دعوت شده است. جالب اینکه جان بوئنر، رئیس خانه نمایندگان برای دعوت از یک نخست‌وزیر خارجی به منظور سخنرانی در جلسه مشترک مجلس نمایندگان و سنای آمریکا، کاخ سفید را در جریان نگذاشته است. این در حالی است که نتانیاهو آشکارا اعلام کرده، نه‌تنها قصد دارد به توصیه‌های کاخ سفید مبنی بر برنیانگیختن سناتورها علیه برنامه‌های خارجی دولت واشنگتن دهن‌کجی کند بلکه دیدار رسمی خود با اوباما را هم در حاشیه این سخنرانی که در ماه مارس(کمتر از 2 ماه دیگر) خواهد بود، لغو کرده است.

محکومیت حمله اوکراین به غیرنظامیان
سازمان ملل در بیانیه‌ای شدیداللحن گلوله‌باران یک ایستگاه اتوبوس برقی در شهر دونتسک توسط اوکراین را محکوم کرد و تحقیق درباره این حمله را خواستار شد. شورای امنیت در بیانیه روز پنجشنبه خود تحقیقی بی‌طرفانه درباره این حادثه را خواستار شد و تاکید کرد عاملان این عمل شنیع باید محاکمه شوند.  در این حادثه دست‌کم 13 غیرنظامی کشته شدند. این بیانیه همچنین بر لزوم «اجرای کامل» معاهده آتش‌بس که سال گذشته میان نیروهای دولت کی‌یف و نیروهای حامی روسیه امضا شد، تاکید کرد.

حماس: همه سلاح‌های مقاومت به سمت اسرائیل نشانه برود
روزنامه لبنانی البناء نامه‌های معاون رئیس دفتر سیاسی حماس و فرمانده نظامی آن را به سیدحسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان منتشر کرد که این دو در پیام‌های جداگانه‌ای خواستار اتحاد جبهه مقاومت در برابر توطئه‌های صهیونیست‌ها شده و تصریح کردند که همه سلاح‌های امت اسلام باید به سمت اسرائیل نشانه برود. اسماعیل هنیه در پیامش تأکید کرد که مقاومت لبنان با وجود مصیبت القنیطره همچنان دست برتر را در اختیار خواهد داشت. همچنین محمد الضیف، فرمانده کل گردان‌های شهید عزالدین قسام شاخه نظامی جنبش حماس نیز در پیام مشابهی تأکید کرد دشمن واقعی امت اسلام، صهیونیسم است و همه سلاح‌ها باید روی آن برگردد. او خواستار اتحاد همه جریان‌های مقاومت در برابر پروژه سازشکار با دشمن صهیونیستی در یک جبهه واحد شد و نوشت: «نیروهای مقاومت باید جنگ آینده خود را به صورت متحد اداره کنند و آتش گلوله‌های خود را روی سرزمین‌های
اشغالی بریزند».

آرژانتین: مرگ دادستان آمیا خودکشی نبود!
خانم کریستینا فرناندس د کرشنر، رئیس‌جمهور آرژانتین رسما اعلام کرد که مرگ مشکوک دادستان پرونده انفجار 1994 مرکز یهودیان بوئنوس‌آیرس (آمیا) نه‌تنها خودکشی نبوده است بلکه آن را توطئه‌ای در راستای تخریب خودش دانست. به گزارش شبکه ونزوئلایی تله‌سور، فرناندس که همان روز پیدا شدن جسد «آلبرتو نیسمان» دادستان آرژانتینی در خانه‌اش در صفحه فیس‌بوک خود سعی کرده بود ابعاد پنهان ماجرای آمیا را روشن کند، حال در یک اظهارنظری رسمی شجاعانه خودکشی دشمن خود را منتفی می‌داند به‌گونه‌ای که بار دیگر دستگاه جاسوسی رژیم صهیونیستی به‌عنوان عامل ترور یک فرد مرتبط با پرونده انفجار مرکز یهودیان مطرح می‌شود. نیسمان در ماه جاری میلادی رئیس‌جمهوری و مشاوران ارشد او را به تلاش برای لاپوشانی حادثه متهم کرده بود تا مناسبات با ایران از سر گرفته شود. در پی مرگ نیسمان، هزاران آرژانتینی به خیابان‌ها آمدند تا خشم خود را از کشته شدن وی نشان دهند اما خانم فرناندس چنین واکنش نشان داد: «زمانی که او زنده بود دیگران از وی سوءاستفاده کردند و سپس او را کشتند. این خودکشی نبود!»
 


Page Generated in 0/0050 sec