printlogo


کد خبر: 132826تاریخ: 1393/11/11 00:00
اخبار کوتاه

قیمت گندم همان 1115 تومان
مدیرکل خرید داخلی و هماهنگی امور آرد و نان شرکت بازرگانی دولتی ایران از نهایی شدن کار تدوین دستورالعمل فروش گندم دولتی و نظارت بر حمل و توزیع گندم و آرد یارانه‌ای خبر داد. به گزارش تسنیم، سیدمؤمن نیافر با بیان این مطلب گفت: باتوجه به مصوبه هیات وزیران درباره افزایش نرخ فروش گندم دولتی از تاریخ 10 آذر قیمت فروش گندم یارانه‌ای توسط شرکت بازرگانی دولتی به ازای هر کیلوگرم 665 تومان تعیین و ابلاغ شده است. نیافر افزود: از آنجاکه این شرکت مکلف به تخصیص 20درصد از آرد مصارف نانوایی باقیمت غیریارانه‌ای است بنابراین نرخ فروش گندم به قیمت تمام شده نیز به ازای هر کیلوگرم گندم معمولی 1115 تومان درنظر گرفته شده است. وی افزود: ضوابط و چارچوب‌های کلی مرتبط با فروش گندم به قیمت یارانه‌ای و نظارت بر حمل و توزیع گندم و آرد یارانه‌ای بزودی به  شرکت‌های غله در سراسر کشور ابلاغ می‌شود. وی اضافه کرد: آردهای تولیدی کارخانجات از محل گندم‌های غیریارانه‌ای باید در کیسه‌هایی با رنگ متفاوت از آرد یارانه‌ای و با عنوان «آرد آزاد» روی کیسه‌ها بسته‌بندی شود.
محصولات کشاورزی گران است
دبیرکل خانه کشاورز سپردن تنظیم بازار به دست وزارتخانه‌های صنعت و جهادکشاورزی را به سپردن پرورش یک بره به گرگ تشبیه کرد و گفت: در حال حاضر عامل سوءتغذیه در کشور گرانی مواد غذایی است نه کمبود آن. عیسی  کلانتری در گفت‌وگو با مهر با بیان اینکه مطابق آمار وزارت نیرو بیش از ۹۰ درصد آب کشور در بخش کشاورزی مصرف می‌شود و راندمان خود آب نیز حدود ۴۰ درصد است، اظهار داشت: ما در تولیدات کشاورزی دو نوع راندمان آبیاری داریم، نخست راندمان خود آب است (چقدر از آب برای گیاه مصرف می‌شود؟) راندمان نوع دوم این است که گیاه از آب مصرفی خود چقدر ماده خشک تولید می‌کند؟ وی با تاکید بر اینکه آب کشور بسیار کم است و در حدی نیست که انتظارات ما را برآورده کند، افزود: آب کشور در حال کم شدن و شور شدن است؛ کلانتری اضافه کرد: در شرایطی که همه کشور فکر خودکفایی گندم را داشت برای واردات خوراک دام ۶۴ درصد پول بیشتری داده شد بنابراین کشاورزی یک بسته است و در درون آن بسته باید بر مبنای داده‌ها تصمیم‌گیری کرد.
اشباع سردخانه‌ها از ذخیره مرغ
مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام از اشباع سردخانه‌ها از ذخیره گوشت مرغ خبر داد و گفت: برای ایجاد تعادل عرضه و تقاضا و جلوگیری از زیان احتمالی مرغداران باید 7 تا 10 درصد از جوجه‌ریزی در مرغداری‌ها کاهش یابد. مصطفی یاسایی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار داشت: شرکت پشتیبانی امور دام در راستای وظایف تنظیم بازاری خود در حوزه مواد پروتئینی، همواره از مرغداران حمایت لازم را انجام داده است؛ به‌گونه‌ای که با ابلاغ دستورالعمل خرید گوشت مرغ منجمد کارتنی داخلی به همه نمایندگی‌های خود در استان‌ها، نسبت به خرید و جمع‌آوری تولید مازاد متناسب با ظرفیت نگهداری اقدام کرده است و به‌رغم وجود ذخایر مطلوب در پایان امسال، برای ابتدای سال آینده نیز خرید گوشت مرغ مازاد مصرف را ادامه داده است و در حال حاضر نیز از تمام فضای سردخانه‌ای کشور (بخش خصوصی و دولتی) برای ذخیره کالای یادشده استفاده کرده است. وی پیشنهاد کرد: مرغداران جوجه‌ریزی در سالن‌های پرورشی خود را حداقل 7 تا 10 درصد کاهش دهند.
پوشاک ترکیه نباید به تولید آسیب بزند
هرچند در موافقتنامه ترجیحی با ترکیه ۴۰ درصد از تعرفه ۲۲۰ درصدی پوشاک وارداتی کم شده، ولی نمی‌گذاریم این تخفیف به تولید داخل آسیب بزند. به گزارش تسنیم، گلنار نصراللهی، مدیرکل صنایع نساجی و پوشاک وزارت صنعت، معدن و تجارت با اعلام اینکه تعرفه واردات پوشاک خارجی ۲۲۰ درصد است،گفت: هم‌اکنون با تعرفه 100 درصدی از صنعت پوشاک کشور حمایت می‌شود و با توجه به اینکه پوشاک خارجی در ردیف گروه کالایی 10 قرار دارد و ارز مبادله‌ای به آن تعلق نمی‌گیرد در واقع حمایت تعرفه‌ای از پوشاک داخلی 220 درصد است. نصراللهی افزود: نمایشگاه پوشاک ترکیه حق فروش ندارد ضمن اینکه در این نمایشگاه تسهیلاتی برای 60 واحد داخلی توانمند مورد حمایت صنعت نساجی کشور در نظر گرفته شده است. وی ادامه داد: هماهنگی‌های لازم با ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز برای حمایت از صنعت نساجی کشور انجام شده است. گفتنی است نمایشگاه پوشاک ترکیه و نمایشگاه پوشاک و نساجی ایران همزمان در این هفته کار خود را در تهران آغاز می‌کنند.


Page Generated in 0/0053 sec