printlogo


کد خبر: 132840تاریخ: 1393/11/11 00:00
اخبار

۳ امتیاز شیرین برای استقلال
امید ابراهیمی، بازیکن محبوب امیر قلعه‌نویی با یک شوت استثنایی در اوقات تلف شده استقلال را به جمع مدعیان بازگرداند. استقلال موفق شد با 2 گل بازیکنان قدیمی سپاهان که آبی‌پوش شده‌اند، سپاهان را با شکست بدرقه کند. گل اول استقلال را رضا عنایتی به ثمر رساند. عنایتی که متولد اردیبهشت ماه 1355 است هنوز 39 سالش نشده اما با این گل تبدیل به مسن‌ترین گلزن باشگاه استقلال در لیگ حرفه‌ای شد. در دیگر بازی‌ نیز ذوب‌آهن در اصفهان پرسپولیس را شکست داد و ملوان و تراکتورسازی به تساوی صفر ـ صفر رسیدند و همین‌طور نفت تهران با استقلال خوزستان به تساوی یک ـ یک دست یافتند.

حسن‌زاده، قاتل سرخابی‌ها
مهاجم ذوب‌آهن که این فصل مقابل استقلال 2 بار گلزنی کرده بود این کار را جلوی پرسپولیس هم انجام داد تا آمار گلزنی خود به سرخابی‌ها را تکمیل کند. مسعود حسن‌زاده که به عنوان بازیکن تعویضی برای ذوب‌آهن به میدان آمد اولین گل این دیدار را به ثمر رساند. او که بازی رفت برابر پرسپولیس را به دلیل مصدومیت و بازی جام‌ حذفی مقابل این تیم به دلیل محرومیت از دست داده بود این‌بار بازی کرد و گل زد.

درخشان: هوادار حق دارد «حیا کن، رها کن» بگوید
حمید درخشان پس از شکست یک بر صفر مقابل ذوب‌آهن در نشست خبری اظهار کرد: بازی خوبی بود. نیمه اول بازی را بد شروع کردیم اما در نیمه دوم خوب بودیم و فرصت‌های زیادی را از دست دادیم. ما مستحق شکست نبودیم و هر آنچه فرصت داشتیم را با بی‌دقتی از بین بردیم. وی درباره طرفداران پرسپولیس که مدام شعار «حیا کن، رها کن» می‌دادند، افزود: هوادار هر تیم انتظار دارد که تیمش برنده باشد اما وقتی این همه فشار می‌آوری و توپ‌هایت به گل تبدیل نمی‌شود قاعدتا فشار به روحیه آنها وارد می‌شود و آنها شعارهای حیا کن، رها کن می‌دهند که حق آنها هم هست اما آنها باید بدانند پرسپولیس تیمی است که امسال بحران در بحران برایش ایجاد شده است و این تعطیلی 50 روزه هم آخرین لطمه را به تیم پرسپولیس وارد کرد.پرسپولیس همین بضاعت را دارد و همین قدر پول داشته و خرج کرده است. حالا ما باید برویم در آسیا و در مقابل تیم‌هایی قرار بگیریم که از آخرین تجهیزات و تکنولوژی‌ها و بازیکنان فوتبال استفاده می‌کنند. فقط می‌توانم امیدوار باشم که بازیکنانم کیفیت خوبی داشته باشند. ما بازی بدی را به نمایش نگذاشتیم بلکه در نیمه دوم روند بهتری هم داشتیم و به نظر من مستحق پیروزی بودیم اما متاسفانه بازیکنان ما از فرصت‌های به دست آمده استفاده نکردند و روی یک بدشانسی گل دریافت کردیم.

3 ایرانی
در میان برترین‌های جام ملت‌ها
در فهرست نامزدهای کسب عناوین بهترین مهاجم، بهترین هافبک و بهترین مدافع جام ملت‌های آسیا نام 3 بازیکن ایرانی به چشم می‌خورد. کنفدراسیون فوتبال آسیا فهرست نامزدهای عناوین بهترین مهاجم، بهترین هافبک، بهترین مدافع و بهترین دروازه‌بان جام ملت‌های آسیا 2015 را اعلام کرد که در این فهرست نام 3 ملی‌پوش فوتبال ایران به چشم می‌خورد.براساس اعلام AFC، رضا قوچان‌نژاد، نامزد کسب عنوان بهترین مهاجم، آندرانیک تیموریان کاندیدای بهترین هافبک جام و مرتضی پورعلی‌گنجی نامزد کسب عنوان بهترین مدافع جام پانزدهم هستند.

محرومیت 2 فرنگی‌کار از تیم ملی
رئیس کمیته‌ انضباطی فدراسیون کشتی از صدور حکم محرومیت 6 ماهه 2 فرنگی‌کار به دلیل عدم رعایت مقررات اردوی تیم ملی خبر داد. نادر شکری درباره صدور حکم قطعی 2 نفر از فرنگی‌کاران اردوی تیم ملی که از دادن تست دوره‌ای سلامت خودداری کرده بودند، اظهار کرد: کمیته‌ انضباطی در رای اول خود این دو کشتی‌گیر را به خاطر این تخلف و بی‌انضباطی در اردو به مدت 2 سال محروم کرد، اما پس از اعتراض آنها به این حکم موضوع به کمیته‌ استیناف رفت و این کمیته‌ پس از شنیدن دفاعیات آنها هر کدام را به 6 ماه محرومیت از حضور در اردوی تیم‌های ملی کشتی محکوم کرد. براساس قانون، کمیته‌ استیناف پس از دفاعیات متهمان در هر دادگاهی حتی می‌تواند آنها را تبرئه کند.

ذوب‌آهن و یک باخت در 9 بازی‎
ذوب‌آهنی‌ها در 9 بازی اخیرشان فقط در هفته هفدهم لیگ برتر در تبریز مغلوب تراکتورسازان شدند. نکته جالب درباره این کار ذوبی‌ها این است که 3 بازی آنها در این 9 بازی مقابل سرخابی‌های پایتخت بود، پرسپولیسی‌ها یک‌بار در مرحله نیمه‌نهایی جام‌حذفی و یک‌بار هم در هفته هجدهم مغلوب این تیم شدند و استقلالی‌ها نیز در جام‌حذفی مغلوب ذوب‌آهن شدند، هرچند باخت تیم استقلال در ضربات پنالتی به این تیم تحمیل شد، گفتنی است ذوبی‌ها 2 هفته قبل از دیدارشان مقابل استقلال این تیم را در هفته دهم لیگ برتر نیز شکست داده بودند.


Page Generated in 0/0402 sec