printlogo


کد خبر: 133042تاریخ: 1393/11/14 00:00
گزارش بحران‌ساز

هیو نیلور: افشای همکاری سازمان سیا با موساد در ترور فرمانده ارشد حزب‌الله در سال 2008 باعث تشدید جنگ نیابتی با این گروه شبه‌نظامی لبنانی خواهد شد.
برخی تحلیلگران بر این باورند این تشدید بحران می‌تواند به اجرای عملیات انتقامجویانه حزب‌الله علیه منافع آمریکا در سراسر جهان منجر شود.
روزنامه واشنگتن پست جمعه شب در گزارش مبسوطی که به طور آن لاین منتشر کرد، نوشت: سازمان جاسوسی آمریکا در عملیات بمب‌گذاری یک خودرو در فوریه سال 2008 در دمشق، پایتخت سوریه که به کشته شدن عماد مغنیه، فرمانده ارشد حزب‌الله منجر شد، با موساد همکاری می‌کرده است.
سمر حج، تحلیلگر لبنانی که با حزب‌الله رابطه نزدیکی دارد، گفت این گزارش به درست یا غلط این تفکر را در میان مقامات گروه تحت حمایت ایران ایجاد کرده است که عملیات مخفی اسرائیل در واشنگتن برنامه‌ریزی ‌شده است. وی معتقد است افشاگری‌های این گزارش احتمال حملات حزب‌الله ضد اسرائیل را افزایش می‌دهد.
حج گفت: ما بین سازمان سیا و موساد تمایزی قائل نیستیم. آنها دو روی یک سکه هستند.
این تحلیلگر لبنانی افزود: حزب‌الله احتمالا از دخالت آمریکا در ترور مغنیه خبر داشته است.
وی با بیان اینکه حزب‌الله پیش از انتشار این گزارش هم برای حمله ضد منافع اسرائیل در سراسر جهان آمادگی داشته است - مطلبی که سیدحسن نصرالله نیز در سخنرانی روز جمعه خود به آن اشاره داشت - تاکید کرد احتمالا حملات انتقام‌جویانه بیشتری انجام خواهد شد.
نصرالله در سخنرانی خود هشدار شدیداللحنی به اسرائیل داد و گفت: حزب‌الله برای حمله به  منافع اسرائیل تردیدی به خود راه نخواهد داد.
واشنگتن پست


Page Generated in 0/0051 sec