printlogo


کد خبر: 133050تاریخ: 1393/11/14 00:00
اخبار

انتشار یک‌کتاب با موضوع حضرت مهدی(عج) در آمریکا
کتاب « هدایتگر قدس» با هدف معرفی مهدی موعود(عج) به مخاطبان آمریکایی با همکاری رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل متحد و انتشارات آمریکایی GPS در 177 صفحه در ژانویه 2015 چاپ و منتشر شد. به گزارش تسنیم، کتاب «هدایتگر مقدس» که با همکاری مولفان و اساتید دانشگاهی ایران و آمریکا نوشته شده، درصدد است تا نگاهی نو و صحیح از مفهوم منتظر و مهدی موعود(عج) را به مخاطبان ارائه کند. رهیافت مقایسه‌ای انتظار در ادیان ابراهیمی و نگاه‌های عدالت‌خواهانه حضرت مهدی(عج) از جمله دیگر ویژگی‌های این کتاب است. انتشار مقاله آیت‌الله صافی‌گلپایگانی، مرجع تقلید شیعیان در باب مهدی موعود(عج) و پاسخ ایشان به شبهات مهدویت به جذابیت‌های کتاب می‌افزاید. این کتاب در فوریه 2015 وارد بازار نشر آمریکا خواهد شد.

بهروز افخمی از فیلم جدید خود سخن گفت
سینمای داستان‌گو هیچ وقت کهنه نمی‌شود
بهروز افخمی درباره اتفاقات فیلم جدید خود و زندگی‌اش سخن گفت. به گزارش تسنیم، افخمی در گفت‌وگوی صورت‌یافته درباره سفر خود به سوریه چنین گفت: سفر به سوریه همان چیزی را به من نشان داد که از قبل آن را حدس زده بودم البته بعد از اینکه رفتم یاد انقلاب و زمان جنگ خودمان افتادم و به این فکر کردم که وقتی مردم یک شهر شجاع باشند چقدر اتفاقات و وضعیت عجیب و جذابی به وجود می‌آید، یعنی آدم آنجا که می‌رود متوجه می‌شود که اینجا چقدر بد شده است. علاوه بر اینکه 6 ماه قبل از اینکه به سوریه بروم تقریبا مطمئن بودم  فیلم‌هایی را که بی‌بی‌سی و رادیوآمریکا می‌سازند و در برنامه‌های خبری خود پخش می‌کنند، ساختگی است، زیرا خودم فیلمبردار خبر بودم و معنای فیلم ساختگی را می‌فهمم. احساس می‌کردم که آنها سناریونویسی می‌کنند و می‌خواهند جنگی را پیش ببرند و تمامش هم بکنند و سفر سوریه درستی این ادعاها را به من اثبات کرد. افخمی درباره فیلم روباه که در جشنواره خواهد بود، چنین گفت: من 20 سال پیش «روز شیطان» را ساختم که تقریبا در همین سبک «روباه» است با این تفاوت که اکشن روباه بیشتر و عامه‌پسندتر است. اشکال اصلی فیلم‌های جاسوسی این است که در آن زن نیست و فقط ماموران مردی هستند که با یکدیگر جنگ پنهان می‌کنند به همین دلیل معمولا تماشاگران خانم به دیدن فیلم‌های جاسوسی علاقه‌مند نمی‌شوند اما فیلم‌هایی که درباره آدم‌های عادی باشد که در یک ماجرای جاسوسی گیر کرده‌اند به نظرم احتمال عامه‌پسند شدن و جذابیتش بیشتر باشد. فکر می‌کنم فیلم روباه نسبت به فیلم روز شیطان پرفروش‌تر باشد. افخمی درباره سینمای داستان‌گو گفت: سینمای داستان‌گو هیچ‌وقت کهنه نمی‌شود، بلکه برعکس فیلم‌هایی که در آن با دوربین حرکات عجیب و غریب می‌کنند یا کارهای دیگری می‌کنند که فکر می‌کنند با آن مدرن می‌شوند، آن فیلم‌ها هستند که کهنه می‌شوند.

تمایل به سیاهنمایی معضل سینمای ایران
محمدحسین لطیفی، کارگردان مطرح کشور در یادداشتی ایراد بزرگ سینمای اجتماعی ما در سال‌های اخیر را عدم تمایل به سوی امید دانست. به گزارش تسنیم، لطیفی معتقد است اکثر فیلم‌های اجتماعی ما رنگ و بوی سیاهی داشته و این در شرایط خاص اجتماع امروز ایران یعنی یک آسیب اجتماعی دیگر. از طرفی اکثرا کارهای اجتماعی ما تک‌لوکیشنه شده است، همه هم دغدغه بازگرداندن سرمایه دارند و این بشدت جای تاسف دارد که چرا سینمای اجتماعی ما به این وضع افتاده است. در عین حال سینمای اجتماعی بشدت هم دچار سوءتفاهم است. لطیفی اعتقاد دارد سینمای اجتماعی در ایران که قرار بود بخشی از منازعات اجتماعی را حل کند، خودش تبدیل به یک منازعه جدید شده است. لطیفی در ادامه اشاره داشت: خب پس جای این سیاهی‌ها، این کثیفی‌ها و این معضلات کجاست؟ در فیلم. این تفکیک در سینمای ما وجود ندارد. من فیلمساز می‌توانم فیلمی بسازم که هم مخاطب را جلب کنم، هم آن درد و معضل اجتماعی را مطرح کنم و هم راهکارهایی را به این ماجرا اضافه کنم و مردم را سرگردان نکنم اما وقتی فیلمی می‌سازم که دوباره همانی که مردم می‌دانند را به آنها یادآوری می‌کنم، راهکاری هم ندارم، آخرش هم تلخی مضاعفی به مخاطب می‌دهم پس مردم برای چه به سینما بیایند؟ قطعا فیلمی که راهکار بدهد بیننده خودش را خواهد داشت. من مطمئنم مردم، خیلی بهتر از ما این درد‌ها را می‌دانند و درک می‌کنند، اگر قرار باشد سینمای اجتماعی ما هم در نهایت منتهی به اعلام و طرح و نمایش این درد‌ها شود، عملا کارکردی ندارد و کاری نکرده است.


Page Generated in 0/0128 sec