printlogo


کد خبر: 133053تاریخ: 1393/11/14 00:00
3 نکته‌ای که از بازی چلسی در برابر منچسترسیتی آموختیم
تساوی سخت

امیررضا عباسی: در بازی‌ای که به نظر می‌آمد چلسی بیشتر برای نباختن به میدان آمده است، آبی‌های لندنی برای کسب تساوی 1-1 کار سختی داشتند. سیتی در این بازی تیم پرجنب و جوش‌تر و بهتری به نظر می‌آمد و هرگاه آنها در آستانه به ثمر رساندن گل بودند اما در طرف مقابل، شاگردان ژوزه مورینیو به‌خوبی با دفاع کردن مانع گلزنی سیتی شدند. اولین  شوت داخل چارچوب میهمان در دقیقه 24 زده شد، زمانی که تیبو کورتوا به‌خوبی ضربه سرخیو آگوئرو را دفع کرد و کورت زومای جوان نیز به‌خوبی موفق شد این مهاجم آرژانتینی را پیش از زدن ضربه مهار کند. اولین فرصت خوب چلسی نیز در دقیقه 30 بود، جایی که لوایک رمی با یک توپ‌ربایی خوب موفق شد توپ را از ونسان کمپانی بدزدد و با پاس دادن توپ به اسکار، این بازیکن برزیلی را صاحب موقعیت کند که این فرصت نیز با ضربه آرام اسکار از دست رفت. چند دقیقه بعد باز هم دو تیم فرصت داشتند تا دروازه یکدیگر را باز کنند؛ ابتدا بازیکنان چلسی اعتقاد داشتند که یک هند به سود آنها در محوطه جریمه گرفته نشده است و پس از آن نیز این سرخیو آگوئرو بود که روی غفلت جان تری، دروازه چلسی را تهدید کرد. در این بازی نیز طبق معمول شاگردان ژوزه مورینیو در یک بازی بزرگ، مالکیت توپ را به حریف خود دادند اما با این حال آنها موفق شدند در نیمه اول روی همکاری فوق‌العاده ویلیان، ادن هازارد و لوایک رمی به گل برسند البته این گل درحالی به ثمر رسید که تنها چند دقیقه بعد و قبل از سوت پایان نیمه اول داوید سیلوا موفق شد کار را به تساوی بکشاند. در نیمه دوم بازی اما برخلاف 20 دقیقه پایانی نیمه اول دو تیم، هم سیتی و هم چلسی کمی ترسیده به نظر می‌آمدند البته در این نیمه سیتی فرصت‌های بهتری داشت اما هیچگاه موفق به گلزنی نشد؛ اما سه نکته‌ای که از این بازی دریافتیم:
 اشتباه کورتوآ کمی عجیب و غیرمنتظره بود
معمولاً در شرایطی که کورتوآی 22 ساله قرار دارد، این اشتباهات گاهی پیش می‌آید اما هواداران و تیم‌ها از این اشتباهات چشم‌پوشی می‌کنند چرا که آنها پیش‌تر خود را ثابت کرده‌ و درخشش لازم را داشته‌اند. اما چنین اشتباهی برای دروازه‌بانی مانند کورتوآ واقعاً عجیب بود.  او روی ارسال ناواس که منجر به گل سیتی شد، به شکل عجیبی اشتباه کرد و شاید چلسی تاوان این اشتباه را در آینده بدهد.
روند ضعیف ونسان کمپانی ادامه دارد
ونسان کمپانی در این فصل بیشتر از آنکه موثر و مفید باشد، اشتباهات بیشتری را انجام داده است. در این بازی نیز او کسی بود که روی گل چلسی بیشترین تقصیر را داشت. او روی ضربه ادن هازارد به‌گونه‌ای پای خود را جمع کرد که انگار می‌خواست از زدن یک گل به خودی جلوگیری کند و همین عامل باعث شد تا او یک فرصت خوب گلزنی را به لوایک رمی بدهد که رمی نیز به‌خوبی از فرصت پیش آمده استفاده کرد.
 وضعیت فابرگاس هنوز مشخص نیست
چلسی در این بازی از خلاقیت فابرگاس بهره‌مند نبود اما مصدومیت او در این بازی باعث شد تا وضعیتش درباره بازی‌های بزرگ نامشخص بماند. ما همچنان نمی‌دانیم که آیا فابرگاس می‌تواند در بازی‌های بزرگ تاثیرگذار باشد یا خیر.


Page Generated in 0/0044 sec