printlogo


کد خبر: 133087تاریخ: 1393/11/14 00:00
اخبار

موافق گران شدن نرخ مکالمات تلفن نیستیم
مدیرعامل مخابرات ایران درباره اینکه مجوز لفظی وزیر ارتباطات برای گران کردن تعرفه‌های تلفن ثابت به منزله گران شدن قطعی آن در آینده نزدیک است؟ گفت: خیلی موافق افزایش تعرفه‌های تلفن ثابت نیستیم و نمی‌خواهیم برای مردم مشکلی به وجود آید. کاظم ابراهیمی‌صدرآبادی در گفت‌وگو با تسنیم، با بیان اینکه اجرای طرح همکدسازی موجب شد تا مکالمات درون استانی از زون‌بندی خارج شود و به 3 تومان در سراسر کشور برسد، اظهار کرد: همین موضوع موجب شد بین 8 تا 14 درصد افت درآمد داشته باشیم. وی افزود: قطعا شدت کاهش درآمد در استان‌های بزرگ، بیشتر و در استان‌های کوچک به دلیل وسعت کمتر جغرافیایی، کمتر بوده است. مدیرعامل مخابرات درباره اینکه وزیر ارتباطات مجوز لفظی افزایش 10 تا 20 درصدی تعرفه‌های تلفن ثابت را جهت جبران کاهش درآمدهای شما صادر کرده و آیا این به منزله گران شدن قطعی مکالمات تلفن تا آینده نزدیک است؟ گفت: چنین موضوعی هنوز قطعی نیست و بستگی به گزارش مستند ما از اجرای همکدسازی دارد؛ امیدواریم بعد از ارائه این گزارش تصمیم قابل‌قبولی در وزارت ارتباطات و سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی اتخاذ شود. وی عنوان کرد: ما خیلی موافق افزایش تعرفه‌های تلفن ثابت نیستیم و نمی‌خواهیم برای مردم مشکلی پیش آید.

ترسیم نقشه راه ۱۴۰۰ بانک مرکزی
دبیرکل بانک مرکزی، جزئیات نقشه راه ۱۴۰۰ این بانک را اعلام کرد. سیدمحمود احمدی اظهار داشت: در نقشه راه جدید، بانک مرکزی علاوه بر توسعه و گسترش محصولات بانکی به استانداردسازی روال‌ها و فرآیندها و داده‌ها خواهد پرداخت. وی افزود: انطباق زیرساخت‌های موجود با چارچوب‌های بین‌المللی و افزایش استحکام و کارایی سامانه‌ها و توجه به ثبات مالی موسسات‌ پولی و اعتباری را می‌توان از محورهای اصلی نقشه راه آتی در نظر گرفت. احمدی اظهارداشت: اعتباربخشی به داده‌ها و اطلاعات و ‌شفاف‌سازی فرآیندها و روال‌های موجود در بانک‌های کشور صرفا با استفاده بهینه و کارا از فناوری اطلاعات میسر خواهد بود و در نقشه راه ۱۴۰۰ تقویت زیرساخت‌های فناوری بانک‌ها و همچنین انطباق زیرساخت‌ها با استانداردهای بانک مرکزی از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است. وی تصریح کرد: باتوجه به پایان طرح نظام جامع پرداخت در اواخر دهه ۸۰ و آثار مطلوب اجرای برنامه‌های تدوین‌شده در حوزه پرداخت و بانکداری الکترونیک و تحولات گسترده و عظیم فناوری اطلاعات و ارتباطات، نیاز به تدوین نقشه راه جدیدی برای بانک مرکزی و نظام بانکی بشدت احساس می‌شد.

پایبندی بانک سپه به رعایت انضباط قانونی در نرخ سود
مدیرعامل بانک سپه از خروج 16 هزار میلیارد ریال منابع این بانک از ابتدای شهریور تا پایان آذرماه امسال به دلیل رعایت نرخ سود ابلاغی بانک مرکزی خبر داد و گفت: با این وجود، تخطی از نرخ سود نکردیم. سیدکامل تقوی‌نژاد در نشستی خبری در وزارت اقتصاد، یکی از ویژگی‌های بانک سپه را پایبندی به قانون عنوان کرد و گفت: انضباط قانونی همواره مورد تاکید بانک سپه است به‌طوری‌که پس از ابلاغ نرخ سود سپرده‌ها، این بانک با وجود ریسک خروج سپرده‌ها به سمت سایر بانک‌ها و موسسات مالی به عنوان بانک پیش‌قدم، نرخ سود سپرده‌ها را تعدیل کرد و به آن پایبند بود. وی درباره انضباط نظام بانکی در بخش نرخ سود سپرده‌ها گفت: متاسفانه در ماه‌های گذشته بی‌انضباطی در نظام بانکی کشور در بخش نرخ سود سپرده‌‌ها بویژه از سوی برخی موسسات و بانک‌های غیردولتی وجود داشت، این درحالی است که ما ادعا می‌کنیم چه در زمان تکلیف جدی بانک مرکزی و چه در زمان تفاهمنامه کلی بانک‌ها هیچ گاه در جهت برهم زدن انضباط بازار نرخ سود حرکت نکردیم. تقوی‌نژاد افزود: بانک سپه نرخ سپرده بیش از 22 درصد را دریافت نکرده است. وی در ادامه با بیان اینکه میزان سپرده‌های بانک تا پایان آذر ماه سال جاری 394 هزار و 290 میلیارد ریال بوده است، اظهار داشت: این میزان سپرده نسبت به سپرده‌های مدت مشابه سال گذشته بالغ بر 20 درصد رشد نشان می‌دهد. رئیس هیات‌مدیره بانک سپه اظهار داشت: بانک سپه طی 10 ماهه سال‌جاری بالغ بر 40 هزار و 468 میلیارد ریال تسهیلات به بخش صنعت پرداخت کرده که بیانگر رشد 21درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته است. وی افزود: اولویت و استراتژی بانک سپه کمک به بخش‌های مولد جهت تحقق اهداف کلان اقتصادی دولت است. تقوی‌نژاد، توجه بانک سپه به رفع نیازهای ضروری مردم را از دیگر برنامه‌های مهم بانک سپه عنوان کرد و گفت: در این راستا طی سال جاری تاکنون بیش از840 میلیارد ریال تسهیلات قرض‌الحسنه به بیش از 24هزار متقاضی پرداخت شده است. وی افزود: طی سال‌جاری بالغ بر 71 هزار میلیارد ریال جهت اجرای طرح ملی خرید تضمینی گندم به کشاورزان و بالغ بر 660 میلیارد ریال تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج به بیش از 22 هزار زوج جوان پرداخت شده است.


Page Generated in 0/0145 sec