printlogo


کد خبر: 133089تاریخ: 1393/11/14 00:00
نماینده شرکت نظامی بزرگ صهیونیستی در عربستان چه می‌کرد؟
اسرار ارتباط سعودی- اسرائیلی

گروه بین‌الملل: با به بیرون پرتاب شدن «کریستوفر کریمر» نگون‌بخت از پنجره هتل «مکارم» شهر تبوک در شمال غرب عربستان، یک راز بزرگ سعودی- صهیونیستی نیز از پرده برون افتاد و آن اینکه ریاض مدت‌هاست وارد شراکت نظامی و امنیتی با رژیم صهیونیستی شده است؛ رژیمی که اعضای خاندان سعودی سعی دارند برای حفظ وجهه‌شان در جهان عرب، خود را در ظاهر از ارتباط با آن مبرا نگاه دارند اما قتل نماینده یک شرکت تسلیحاتی اسرائیلی که برای ماموریت فروش موشک‌های تاو در تبوک بسر می‌برد، باعث شد بخشی از اسرار مخوف حاکمان حجاز که خود را خادم‌الحرمین می‌نامند اما در حقیقت خادم تل‌آویو هستند در رسانه‌ها فاش شود.
حال رسانه‌های اسرائیلی این سوال را مطرح می‌کنند که «چه کسی در پشت قضیه قتل نماینده شرکت البیت قرار دارد؟» تلاش آنها برای پاسخ دادن به این پرسش یک رسوایی بزرگ برای سعودی‌ها به بار آورده است.
برای نخستین‌بار سایت عبری زبان«وال لا» وابسته به منابع امنیتی صهیونیستی خبر داد «کریستوفر کریمر» نماینده شرکت اسرائیلی مشهور «البیت سیستمز» که میان خود صهیونیست‌ها به «البیت معرخوت» مشهور است، احتمالا خودکشی نکرده است بلکه مرگ مشکوک او می‌تواند بخشی از تسویه‌حساب پشت‌پرده مقامات نظامی سعودی با نمایندگی آمریکایی این شرکت باشد. این پایگاه به نقل از خانواده کریمر خبر داد این کارشناس نظامی آمریکایی شرکت «کولسمان» - نماینده «البیت سیستمز» در ایالات متحده - خودکشی نکرده بلکه به علت نقشی که در قرارداد فروش موشک‌های ضدتانک «تاو» داشته به قتل رسیده است.
روزنامه السفیر لبنان نیز دیروز نوشت: براساس گزارش‌هایی که توسط آمریکایی‌ها منتشر شده و به تایید پلیس عربستان رسیده است، کریستوفر به دلیل سقوط از پنجره هتل محل اقامتش به نام «سهره مکارم» در عربستان، خودکشی کرده است اما خانواده و دوستان کریستوفر نظریه خودکشی یا اتفاقی بودن حادثه را رد می‌کنند. حتی وزارت خارجه آمریکا اعلام کرده آنها معتقدند کریستوفر کریمر در خارج از هتل مکارم به قتل رسیده و نمایندگی وزارت خارجه پیگیر این مساله است.
   ارتباط تنگاتنگ سعودی‌ها و اسرائیل
اگرچه برای برای کشف راز مرگ کریمر باید منتظر نتیجه کالبدشکافی ماند اما روزنامه السفیر با انتشار عکسی از کریمر در کنار افسران عربستانی، این مساله را مطرح کرده که نماینده یک شرکت اسلحه‌سازی اسرائیل در عربستان چه می‌کرده است؟ این موشک‌ها برای چه منظوری خریداری می‌شده است؟ مخصوصا اینکه ارتش عربستان مستقیما طرف قرارداد با این شرکت نبوده است. ارتباط کریمر با افسران عربستانی چه بوده است؟ آیا شرکت‌های اسرائیلی دیگری نیز در عربستان فعالیت دارند و آیا معامله‌های دیگری نیز با شرکت کولسمان انجام گرفته است؟
حدود 2 ماه پیش بود که «اوزی آراد» معاون سابق وزارت امنیت داخلی رژیم صهیونیستی فاش کرد همکاری اطلاعاتی موساد و استخبارات سعودی به قدری تنگاتنگ است که فراتر از تصور رسانه‌هاست. حال نشانه‌های همدستی سعودی‌ها و اسرائیل در منطقه رفته‌رفته بروز می‌کند چنانکه با مرگ کریمر پرده از همکاری محرمانه ریاض با بزرگ‌ترین شرکت تولید ادوات نظامی هوشمند و پیشرفته رژیم اشغالگر قدس از جمله موشک‌های هدایت شونده و پهپادهای مشهور هرمس برداشته می‌شود. البیت به هیچ‌وجه یک شرکت نظامی معمولی نیست بلکه در حقیقت آبروی نظامی رژیم صهیونیستی در جهان است. علاوه بر این مالک این شرکت «مایکل فدرمان» یک افسر اطلاعاتی برجسته «سایرت ماکتال» - سرویس اطلاعاتی نیروهای دفاعی اسرائیل- بوده و پیش از ورود به صنایع نظامی در زمره تیم ایهود باراک، نخست‌وزیر پیشین رژیم شناخته شده بود.
برخی منابع هم از همکاری تنگاتنگ شرکت فدرمان در سامانه دفاع ضدموشکی گنبد آهنین در سرزمین‌های اشغالی خبر داده‌اند. علاوه بر این البیت در بخش فناوری‌های پیشرفته نظامی الکترونیکی رباتیک- موشکی- هوایی شریکی مهم برای بزرگ‌ترین ارتش‌های جهان بویژه آمریکا، انگلیس و فرانسه است.
تخصص کریمر در موشک‌های ضدزره‌پوش و قتلش در تبوک که نزدیک‌ترین شهر به تاسیسات دفاع مرزی در شمال عربستان محسوب می‌شود و در حال حاضر از وحشت حملات داعش جنب و جوش خاصی در آن دیده می‌شود، خود گویای بسیاری مسائل است.
  آخرین روزهای کریمر
کریمر، کارمند 50 ساله‌ای بود که در شرکت آمریکایی کولسمان به عنوان «نماینده پشتیبانی فنی» فعالیت می‌کرد. او ماه گذشته میلادی به عربستان سفر کرد تا فروش سامانه موشکی جدید تاو به این کشور را پیگیری کند. این شرکت پیش از این نیز سامانه‌های موشکی دیگری به عربستان فروخته بود.
برخی افراد خانواده کریمر اظهار داشته‌اند که او به «خطری در مقابل معامله بزرگ اسلحه» تبدیل شده بود. «نوح ماندل» وکیل این خانواده توضیح می‌دهد که سامانه موشکی یاد شده به عربستان فروخته شد اما آنها شکایت داشتند که موشک‌ها کار نمی‌کند. از همین رو شرکت تصمیم گرفت کریمر را به عربستان بفرستد تا در صورت امکان ثابت کند این موشک‌ها قابل استفاده هستند.
این وکیل همچنین به نمایندگی از خانواده کریمر، شرکت عربستانی «گلوبال دیفنس سیستم» را متهم کرد که با ادعای واهی کارکرد نامطلوب موشک‌ها، به دنبال فریب دادن شرکت سازنده و در نتیجه پس‌گرفتن بخشی از پول خود بوده است. به گفته این وکیل، کریمر در 8 ژانویه به عربستان رفت و تا پانزدهم همین ماه که به قتل رسید، در این کشور حضور داشت.
خانواده کریمر به مکالمات تلفنی کریمر با برخی دوستان خود در آمریکا استناد می‌کنند که تقاضا کرده با وزارت خارجه آمریکا تماس گرفته و خواستار دخالت آنها در موضوع شوند. وی در این مکالمات اظهار داشته جانش در خطر است.
حتی شبکه‌های تلویزیونی آمریکا متن پیام‌های ارسال شده از تلفن کریمر را منتشر کرده‌اند، از جمله «من در هتلی در عربستان هستم. احساس می‌کنم امشب اتفاقی خواهد افتاد. خواهش می‌کنم فورا با وزارت خارجه تماس بگیرید. چیزهای بدی شنیده‌ام!»
او همچنین پیام‌هایی به طرف‌های عربستانی ارسال کرده بود، از جمله «موشک‌های M109 (توماهاوک) که در اختیار اینهاست، قدیمی و سر تا پا مشکل است. تا زمانی که به نفت آنها نیاز داشته باشیم، مشکل‌ساز نخواهند بود.» در این پیام‌ها این آمریکایی برخی از مسؤولان بخش موشکی عربستان را با الفاظ ناپسند توصیف کرده است.
شرکت کولسمان با رد سخن وکیل کریمر معتقد است موشک‌ها هیچ ایرادی نداشتند و کریمر و همراهانش به عربستانی‌ها ثابت کردند عملکرد موشک‌ها طبیعی است. کریمر حتی اقدام به انتشار ویدئویی از شلیک موفق یکی از موشک‌ها کرد. شرکت صهیونیستی البیت معرخوت با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد خبری از طرف شرکت کولسمان به دفتر این شرکت در آمریکا ارسال شده که یکی از نیروهای معرخوت در سفر کاری خود فوت کرده و وزارت خارجه آمریکا شروع به تحقیقاتی در این موضوع کرده است. «ما جزئیات بیشتری در این رابطه در دست نداریم و منتظر گزارش وزارت خارجه آمریکا در این رابطه خواهیم ماند».
پس از اینکه خانواده کریمر، شرکت کولسمان را متهم به توطئه علیه وی و پذیرش ادعای پلیس عربستان مبنی بر خودکشی او کرد، این شرکت اعلام کرد برای یافتن علت اصلی مرگ او تلاش خواهد کرد.


Page Generated in 0/1004 sec