printlogo


کد خبر: 133613تاریخ: 1393/11/25 00:00
افزایش تحرکات القاعده یمن و بیعت با ابوبکر البغدادی
آمریکا داعش را به یمن صادر می‌کند

گروه بین‌الملل:  گروه‌تروریستی القاعده یمن همزمان با بیعت با سرکرده تروریست‌های داعش، ابوبکر البغدادی، به حملات خود در این کشور شدت بخشید و یکی از پادگان‌های نظامی در جنوب یمن را تصرف کرد.
 یک مقام محلی در جنوب یمن روز پنجشنبه به خبرگزاری فرانسه گفت شبه‌نظامیان القاعده پس از درگیری سنگین با نیروهای ارتش، کنترل یک پادگان را در دست گرفتند. در این درگیری دست‌کم 4 تروریست و 3 سرباز ارتش یمن کشته شدند. این پادگان در استان جنوبی «شبوه»  قرار دارد و تیپ ۱۹ پیاده نظام ارتش یمن در آن مستقر بود.  تصاویر منتشر شده  از نصب پرچم سیاه و سفید این گروه بر فراز پادگان حکایت دارد. استان «شبوه» از پایگاه‌های اصلی تروریست‌های «انصارالشریعه» یا شاخه یمنی شبکه القاعده است و خارج از کنترل نیروهای انصارالله (حوثی‌ها) است که در حال حاضر قدرت مرکزی را در دست دارند.
همزمان شبکه خبری روسیا الیوم گزارش داد اعضای گروه القاعده شبه‌جزیره عرب که در یمن فعالیت می‌کنند با ابوبکر البغدادی،‌ رهبر گروه تروریستی داعش بیعت کرده‌اند و در بیانیه‌ای در توییتر ضمن اعلام تشکیل گردان‌های مسلح برای نابودی و مقابله با دشمنان خود در صنعا و ذمار، بیعت خود را با ایمن الظواهری، رهبر القاعده نقض کرده‌اند. بزرگان قبایل محلی جنوب کشور نیز با هشدار درباره موج اشغالگری القاعده به سبک آنچه داعش در عراق و شام انجام داد از خلع سلاح ده‌ها سرباز ارتش یمن توسط تروریست‌های وهابی خبر دادند.
این در حالی است که به نظر می‌رسد گسترش داعش در یمن با آگاهی قبلی غربی‌ها صورت می‌گیرد، چرا که آمریکا، انگلیس، فرانسه و ایتالیا از چند روز گذشته بدون هیچ توضیحی دیپلما‌ت‌های خود را از این کشور خارج کردند. از چند ماه پیش منابع اطلاعاتی سوری هشدار داده بودند آمریکا و اسرائیل با هزینه عربستان‌سعودی و کمک‌های لجستیکی سعودی‌ها با همکاری ترکیه و مصر در حال صدور داعش به یمن هستند. تروریست‌ها از عراق و سوریه به ترکیه می‌روند و از آنجا با خطوط هوایی ترکی و عربی مستقیما به یمن منتقل می‌شوند یا به سرزمین‌های اشغالی می‌روند و از طریق صحرای سینا و یکی از کشورهای شاخ آفریقا از راه دریای سرخ خود را به یمن در جنوب شبه‌جزیره حجاز می‌رسانند.
 


Page Generated in 0/0071 sec