printlogo


کد خبر: 133619تاریخ: 1393/11/25 00:00
اخبار

پیام تسلیت رهبر انقلاب در پی درگذشت والده محمود احمدی‌نژاد
حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای، رهبر حکیم انقلاب اسلامی در پیامی درگذشت والده آقای احمدی‌نژاد را تسلیت گفتند. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر مقام معظم رهبری، پیام رهبر انقلاب اسلامی به این شرح است:
بسم الله الرحمن الرحیم
جناب آقای دکتر محمود احمدی‌نژاد
دام توفیقه
درگذشت بانوی پرهیزگار و انقلابی والده ماجده را به جنابعالی و سایر بازماندگان محترم تسلیت می‌گویم و برای ایشان رحمت و مغفرت واسعه الهی را مسالت می‌نمایم.
سید علی خامنه‌ای
 23 بهمن 1393
لازم به ذکر است، حجت‌الاسلام حسن روحانی، رئیس‌جمهور نیز در پیامی درگذشت والده احمدی‌نژاد، رئیس‌جمهور سابق را تسلیت گفت.

مهم‌ترین پیام راهپیمایی22بهمن عزت و ذلت‌ناپذیری بود
آیت‌الله سیداحمد خاتمی، خطیب نمازجمعه تهران در خطبه‌های نماز جمعه در بیان نکاتی از راهپیمایی 22 بهمن امسال اظهار داشت:  این راهپیمایی شما، پیام وفاداری و خستگی‌ناپذیری داشت. مردم گفتند که ما مشکل، فشار و گرانی داریم، اما انقلاب ما چیز دیگری است و می‌آییم و از آن پاسداری می‌کنیم. به گزارش تسنیم، آیت‌الله خاتمی با تأکید بر اینکه راهپیمایی 22 بهمن امسال دارای پیام وحدت بود، تصریح کرد: مهم‌ترین پیام راهپیمایی مردم عزیر ما پیام عزت و ذلت‌ناپذیری بود، جدا این پیام شایسته تحلیل است. در راهپیمایی سراسر کشور و نه فقط تهران، 2 شعار نو دیده شد و آن شعارها این بود که «نه تحریم؛ نه ذلت، مذاکره با عزت». وی اضافه کرد: یک شعار دیگر در راهپیمایی 22 بهمن امسال این بود که «پاسخ هرگزینه روی میز، مرگ بر آمریکای اسلام‌ستیز». خطیب موقت نماز جمعه تهران در ادامه گفت: مردم هر ساله نفرت از آمریکا داشتند، اما نفرت امسال بیش از گذشته بود، نفرت از عمق جان بود و با بندبند وجودشان مرگ بر آمریکا می‌گفتند؛ این شعار شما ریشه در 2 ماه عزاداری برای حسین فاطمه(س) دارد، درسی است که شما از حسین فاطمه گرفته‌اید و با این درس‌تان به فضل خدا کشور روی ذلت نخواهد دید. آیت‌الله خاتمی همچنین تصریح کرد: لازم است به کسانی که گاه‌گاه خیالاتی می‌شوند و در گوشه و کنار می‌گویند در 13 آبان مرگ بر آمریکا نگویید، بگویم که تا آمریکا و شیطنت‌های آن هست، این شعار با شکوه خواهد ماند و هر کسی که بخواهد از در مقابله با این شعار بیرون بیاید، منزوی خواهد شد.  

نظارت مجمع تشخیص بر نحوه اجرای اقتصاد مقاومتی از سال آینده
محسن رضایی،  دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه تهران اظهار داشت: از سوی رهبر معظم انقلاب نظارت کلی بر اجرای اقتصاد مقاومتی به دبیرخانه مجمع تشخیص مصلحت واگذار شده و از سال آینده این نظارت شروع می‌شود و ما به دستور رهبر معظم انقلاب به صورت جدی بر اجرای اقتصاد مقاومتی نظارت خواهیم کرد و به مسؤولان امر و در صورت نیاز به شخص مقام معظم رهبری در این رابطه گزارش خواهیم داد. به گزارش تسنیم، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام تاکید کرد: از دولت و مجلس تقاضا داریم با این امر سیاسی برخورد نشود. مساله دیگر خود مردم هستند که باید هم در رابطه با اقتصاد مقاومتی خود عمل کنند و هم از مسؤولان وظایف آنها در این رابطه را مطالبه کنند. نخبگان نیز باید به عنوان چشمان رهبری در امر نظارت بر دولت، مجلس و قوه‌قضائیه کمک کنند و به ما گزارش و پیشنهاد بدهند. وی از مسؤولان کشور درخواست کرد در چارچوب سیاست کلی نظام حرکت کنند، چرا که اگر هر دولتی بخواهد سیاست خود را عملی کند سیاست کلی نظام پیش نخواهد رفت. دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در پایان گفت: توصیه من این است که خارج از برنامه 5 ساله و سیاست‌ها عمل نشود و به تصمیمات راهبردی نظام نیز عمل شود.  15 سال پیش رهبر معظم انقلاب گفتند چابهار باید به آسیای مرکزی وصل شود، اگر این اتفاق می‌افتاد میلیاردها دلار برای نظام سودمندی داشت.


Page Generated in 0/0054 sec